تبیان، دستیار زندگی
برای استفاده از یک شبکه اجتماعی صوتی، آشنایی با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و تصویر دار کردن مخاطبین خود با جدیدترین اپلیکیشن ها آشنا شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپلیکیشن های تازه وارد


برای استفاده از یک شبکه اجتماعی صوتی، آشنایی با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و تصویر دار کردن مخاطبین خود با جدیدترین اپلیکیشن ها آشنا شوید.

اپلیکیشن های تازه وارد

راوی، شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا

نریتور (Narrator) یا «راوی» یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است که توسط طراحان و برنامه نویسان ایرانی ایجاد شده و در حال حاضر نسخه اولیه آن برای آیفون، آیپد و آیپاد در دسترس قرار گرفته است.
در این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند ٣٠ ثانیه صدا را ضبط و به اشتراک بگذارند یا به صدای دیگران گوش دهند. برای تولید این شبکه اجتماعی سه سال زمان صرف شده است و تولیدکنندگان آن امیدوارند که بتوانند در عرصه جهانی به عنوان اپلیکیشنی ایرانی با شبکه‌های اجتماعی موجود رقابت کنند. یکی از طراحان این شبکه اجتماعی می‌گوید: از ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه اجتماعی حفظ حریم شخصی کاربران است، مثلاً برای ثبت نام در این اپلیکیشن به شماره تماس و ایمیل افراد نیازی نیست، همچنین هر کاربر فقط از تعداد دنبال کنندگان (فالوور) خود آگاهی دارد و با حذف لایک سعی در از بین بردن فضای رقابتی متداول بین شبکه‌های اجتماعی دیگر شده تا با این تغییر، فضایی واقعی‌ تر برای کاربران ایجاد شود. در این اپلیکیشن کاربران می‌توانند با انتخاب زبان محاوره‌ای خود از بین بیش از ۴۰۰ زبان، فعالیت کرده و تجربه‌ای متفاوت در یک شبکه اجتماعی داشته باشند. همچنین کاربر می‌تواند با انتخاب صداهایی که در آنها گفتار و زبان خاصی وجود ندارد آن صداها را به گوش سایران از سرزمین‌های مختلف برساند. این اپلیکیشن رایگان است و نسخه ios آن در نشانی www.NarratorApp.com قابل دریافت است و نسخه اندروید این اپلیکیشن نیز در دست تهیه است.


بازی موبایلی با موضوع سبک زندگی
بازی موبایلی «محله با صفا» با موضوع سبک زندگی ایرانی - اسلامی برای کاربران سیستم عامل اندروید طراحی و تولید شده است.
نگاهی جامع به نیازهای خانواده، بیان دغدغه های عمومی خانواده ها و ارائه راهکار، بیان جایگاه اقوام و خویشاوندان در خانواده، توجه دادن خانواده ها به جایگاه اجتماعی خود و نهایتا ارائه قدرت انتخاب به کاربر برای ترجیح شاخصه های سبک زندگی اسلامی بر سایر سبک ها؛ از ویژگی های این بازی موبایلی ایرانی است که توسط سازمان فضای مجازی سراج تولید شده است.
بازی-  مسابقه «محله با صفا» گامی در تولیدات فرهنگی و رسانه ای در حوزه بازی های رایانه ای بومی و مرتبط با حوزه های درون فرهنگی کشور محسوب می شود که با بهره مندی از نظرات کارشناسان و مشاوران حوزه کودک، خانواده و فرهنگ عمومی و با هدف ارائه نکات کلیدی، آموزشی و مهارت های تخصصی در حوزه های مختلف سبک زندگی با استناد به منابع پژوهشی، دینی و علمی، و همچنین ارائه برنامه ای سرگرم کننده برای اوقات فراغت خانواده ها تولید شده است.

تصویردار کردن مخاطبان نه تنها باعث شناسایی بهتر آنها در لیست تماس ‌ها می‌شود بلکه دفترچه تلفن شما را نیز زیباتر می‌کند. با استفاده از اپلیکیشن Sync.ME به سادگی می‌توانید تصاویر مخاطبانتان را به صورت خودکار با سرویس‌های اجتماعی آنها همگام کنید

وجود گیم پلی های متنوع و جذاب، طراحی شخصیت ها و طراحی محیط بسیار زیبا و منطبق بر فرهنگ اسلامی از جمله ویژگی های بازی «محله با صفا» است؛ این بازی متشکل از ۲۸ بازی کوچک (متناسب با قابلیت های سیستم عامل اندروید) است که در ۵ دسته بازی‌های مرتبط با دغدغه های خانواده ها، یک دسته بازی‌های مرتبط با مسجد، یک دسته بازی‌های مرتبط با سفر ، یک دسته بازی های مرتبط با کتابخانه و یک بازی نهایی با موضوع معرفی دستاوردهای علمی، هسته ای و نظامی جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است.
همچنین با توجه به روایات فراوان در فضیلت مسجد و کاربردهای اجتماعی و فرهنگی مسجد در تاریخ ایران اسلامی ، بخش «مسجد» به عنوان نقطه مرکزی اجتماع و خانواده ها تعبیه شده که خود دارای بازی های جذاب و آموزنده ای در جهت تبیین نقش کارکردی مسجد خواهد بود.
بخش کتابخانه با در اختیار گذاشتن بیش از ۱۵۰۰ نکته کاربردی، به عنوان منبع اطلاعاتی بازی در نظر گرفته شده که کاربر در هر مرحله از بازی با استفاده از این منابع می تواند به سوالات و معماهای آن مرحله پاسخ داده و به مرحله بعد برود. این بازی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد


اپلیکیشن های تازه وارد

مخاطبان‌ خود را تصویردار کنید
یکی از راه ‌حل‌هایی که با کمک آن می‌توانید مخاطبان خود را سریعتر در دفترچه تلفن همراهتان پیدا کنید، تصویردار کردن آنهاست. با کمک یک اپلیکیشن و به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.
تصویردار کردن مخاطبان نه تنها باعث شناسایی بهتر آنها در لیست تماس ‌ها می‌شود بلکه دفترچه تلفن شما را نیز زیباتر می‌کند. با استفاده از اپلیکیشن Sync.ME  به سادگی می‌توانید تصاویر مخاطبانتان را به صورت خودکار با سرویس‌های اجتماعی آنها همگام کنید.

این اپلیکیشن به کاربرانش اجازه می‌دهد تا با استفاده از تصاویر موجود در فیس‌بوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی بتوانند مخاطبانشان را در دفترچه تماس تلفنشان عکس دار کنند. این برنامه علاوه بر اینکه از قابلیت عکس‌دار کردن مخاطبان برخوردار است، می‌تواند موقعیت مکانی و همینطور تاریخ تولد کاربران را نیز به نمایش بگذارد.
کاربران با نصب این برنامه نه تنها می‌توانند از آپدیت و به روزرسانی تصاویر دوستانشان آگاه شوند بلکه می‌توانند از تاریخ تولد یا موقعیت مکانی آنها نیز آگاهی پیدا کرده و پیام‌های صوتی، تصویری یا نوشتاری را برای آنها ارسال کنند.
پس از نصب این برنامه روی اسمارت ‌فون خود بایستی به یکی از شبکه‌های اجتماعی که در آن عضو هستید مانند فیس‌بوک، لینکدین یا ... وارد شده تا این برنامه بتواند با شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و شما را از جدیدترین وقایعی که برای دوستانتان رخ می‌دهد، آگاه کند.


تغییراتی در مسنجر فیس بوک

اپلیکیشن Facebook Messenger به تازگی یک بروزرسانی جدید دریافت کرده است که توسط آن، موقعیت مکانی شما که پیش از این به صورت خودکار و با تمامی دوستان به اشتراک گذاشته می‌شد، شامل تغییراتی شده است.
امکان Location Service و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به کمک GPS، یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین امکانات گوشی‌های موبایل است که می‌توان استفاده‌ های بسیاری از آن، نظیر مکان‌ یابی، تعیین آدرس یا حتی آگاهی از شرایط دقیق آب و هوایی انجام داد. با وجود تمامی این ویژگی‌های مثبت، افراد معدودی حاضر به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با دیگران هستند. معمولا اپلیکیشن ‌های پیام ‌رسان نظیر وایبر یا... چنین امکانی را در تنظیمات خود دارا هستند و در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات مکانی خود را برای افراد ارسال کنید. اما این قابلیت در مسنجر فیسبوک به صورت خودکار و اجباری اجرا می‌شد و شما کنترلی روی اشتراک گذاشته شدن موقعیت مکانی خود نداشتید و در صورت روشن بودن GPS و Location Service، با ارسال پیام به افراد یا گروه‌های مختلف، موقعیت مکانی شما نیز بدون اجازه‌ی شما قابل مشاهده بود.
سرانجام بعد از ماه‌ها فیسبوک تصمیم به تغییر این سیاست بحث‌برانگیز خود گرفت و به تازگی یک بروزرسانی جدید برای اپلیکیشن پیام‌رسان خود منتشر کرده است که با نصب آن، ارسال خودکار موقعیت مکانی غیرفعال شده است و شما کنترل بیشتری روی نحوه‌ی اشتراک‌گذاری موقعیت خود خواهید داشت. حال در اپلیکیشن مسنجر فیسبوک موقعیت مکانی شما تنها زمانی برای فرد یا گروهی ارسال خواهد شد که شما تمایل داشته باشید. اگر از مسنجر فیسبوک و در عین حال از سرویس مکان‌یابی گوشی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از این پس با خیال آسوده، GPS و Location Service گوشی خود را روشن بگذارید.


فرآوری: علی احمدی

 بخش ارتباطات تبیان


منابع: مهر/ ایسنا/ زومیت
مطالب مرتبط:
سلام جهان، یک فیس بوک اسلامی
بیسفون بجای وایبر و واتس آپ
"ونگ" یک نرم افزار ایرانی