تبیان، دستیار زندگی
ای «عبور شیشه‌ای» با حضور مهمانان ویژه تا پایان آذرماه پخش می‌شود رضا رشید پور مجری برنامه تلویزیونی «عبور شیشه‌ای» كه پخش آن همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان از شبكه تهران شروع شد، در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: عبور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز درباره عبور شیشه ای


«عبور شیشه‌ای» با حضور مهمانان ویژه تا پایان آذرماه پخش می‌شود

رضا رشید پور مجری برنامه تلویزیونی «عبور شیشه‌ای» كه پخش آن همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان از شبكه تهران شروع شد، در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: عبور شیشه‌ای قرار بود چند سال پیش در شبكه اول سیما تهیه شود كه با تغییر مدیران این شبكه عملی نشد ما هم در ادامه این طرح را به شبكه تهران منتقل كردیم كه با كمك كریمیان مدیر گروه اجتماعی شبكه تهران،رجبی معمار مدیر شبكه تهران و قنبریان تهیه‌كننده این برنامه این طرح عملی شد و ما توانستیم این برنامه را تهیه و پخش كنیم.

وی در ادامه گفت: مدیران شبكه تهران اصرار دارند كه این برنامه تا پایان سال پخش شود ولی ما ترجیح می‌دهیم تا پایان آذرماه بیشتر برنامه نداشته باشیم.


عبور شیشه‌ای ادامه دارد

رشید پور در ادامه این گفتگو گفت: اتمام برنامه عبور شیشه‌ای در پایان آذرماه به معنی كات شدن این برنامه برای همیشه نیست و ما پس از مدتی كه احتمالا تا سال آینده به طول می‌انجامد سری جدید این برنامه را در نوع جدید خود تهیه می‌كنیم.

وی افزود: در سری جدید هم سعی ما بر این است كه رضایت مخاطبان را جلب كنیم و موضوعاتی را در تهیه برنامه مان لحاظ كنیم كه مورد علاقه‌بینندگان برنامه باشد.


مهمانان ویژه در برنامه‌های پایانی

وی در ادامه گفت: در روزهای پایانی «عبور شیشه ای» مهمانان ویژه ای داریم كه درصد بسیاری از مخاطبان ما پیگیر حضور این عزیزان در عبور شیشه ای بودند.

وی درباره مهمانان ویژه عبورشیشه ای در روزهای پایانی پخش این برنامه گفت: مهندس ضرغامی رئیس سازمان صداو سیما، پرویز پرستویی، علی دائی، رسول ملاقلی پور و مجید رجبی معمار مدیر شبكه تهران از جمله مهمانان ویژه ما در برنامه‌های پایانی عبور شیشه‌ای هستند و همچنین ویژه برنامه ای به مناسبت سالگرد سقوط هواپیمای سی 130 داریم و همچنین به مناسبت روز دانشجو برنامه‌ای حول و حوش سرود یار دبستانی من داریم كه امیدوارم مورد علاقه دوستداران عبور شیشه‌ای واقع شود.


مدیر شبكه تهران در برنامه پایانی عبور شیشه‌ای

وی افزود: گروه سازنده عبور شیشه‌ای قصد دارد در برنامه پایانی خود از مجید رجبی مدیر شبكه تهران دعوت كند تا پاسخگوی سوالات این برنامه باشدو همچنین درباره شكل‌گیری و تهیه این برنامه در شبكه تهران نیز صحبت كند.


سبك جدید گفتگوها دلیل موفقیت عبور شیشه‌ای است

رشید پور درباره نقاط مثبت برنامه عبور شیشه‌ای و دلایل استقبال بینندگان از این برنامه گفت: اول از همه لطف خداوند بوده كه شامل این برنامه شده است و فكر میكنم در مرحله بعدی سبك جدید گفتگوها و صراحتی كه مهمانان برنامه در گفتگوهای خود دارند از جمله عوامل موفقیت این برنامه است و نكته و شگرد خاصی در موفقیت این برنامه دخیل نبوده جز اینكه ما سعی كرده ایم از تعارف در این برنامه بكاهیم و با نشان دادن نقاط منفی مهمان برنامه از او پاسخ و دیدگاهش را جویا شویم.


عبور شیشه‌ای در موضوع محدودیت ندارد

رشید پور در ادامه این گفتگو گفت: ما در انتخاب موضوع برنامه‌های خود كه مهمانان برنامه را بر اساس آن انتخاب می‌كنیم محدودیتی نداریم و هر موضوعی كه فكر كنیم برای مخاطب اهمیت دارد پیگیری كرده و بهترین و شاخص ترین فرد در آن حوزه را می یابیم تا مهمان برنامه ما باشد.

وی در ادامه گفت: غیر قابل پیش بینی بودن از سایر نكاتی است كه در این برنامه هم برای ما جذاب است و هم برای بینندگان ما، زیرا خود ما هم وقتی به انتخاب موضوع می پردازیم خیلی در جریان نیستیم كه برای این موضوع چه كسی را انتخاب می‌كنیم و مهمان ما در برنامه بعدی كیست تا زمانی كه پژوهش ها انجام می‌شود و بهترین فرد برای آمدن به عبور شیشه‌ای دعوت می‌شود.


عبور شیشه‌ای گروه ویژه برای طرح سؤال دارد

رشید پور در ادامه درباره طرح سوال از مهمانان برنامه عبور شیشه‌ای گفت: ما نسبت به هر مهمان سؤالات خاصی مطرح می‌كنیم و اینگونه نیست كه امروز تصمیم بگیریم چه كسی امشب به برنامه می‌آید و همان شب من در هنگام اجرا شروع به پرسیدن سوالات فی البداهه از مهمان كنم بلكه ما تیم ویژه‌ای برای طرح سؤال داریم كه با مشخص شدن مهمان برنامه شروع به تحقیق درباره وی می كنند و طی 4 الی 5 ساعت رزومه ای از فعالیت‌ها و عملكردهای مهمان ارائه می‌دهند و در مرحله بعد دو نفر دیگر اقدام به طرح سوال برای مهمان برنامه می كنند و در نهایت سوالها به من تحویل داده می‌شود كه در صورت نیاز آنها را ویرایش و یا تغییر می دهم و در نهایت از مهمان برنامه می‌پرسم.


فیزیک ، صدا و اطلاعات در اجرای خوب مجری موثر است.

رشیدپور، فیزیك، صدا و اطلاعات خوب مجری را در اجرای بهتر او موثر خواند و افزود: متاسفانه ما در بین مجری‌های تلویزیون دچار كم سوادی مزمن شده‌ایم و دائما یك سری محفوظات و حرف‌های تكراری از سوی برخی از مجریان شنیده می‌شود. وی ادامه داد متاسفانه تصور می‌شود مجری كه اطلاعات بیشتر و به روزتری دارد و اهل مطالعه و كتاب است و حرف‌های متفاوتی را مثلا در یك برنامه می‌زند، می‌خواهد خودش را مطرح كند، در حالیكه این گونه نیست.

مجری برنامه‌ی «عبور شیشه‌یی»، حضور مجریان ناآگاه و كم‌سواد را آفتنی برای رسانه دانست و گفت: سطح شعور و سواد ملت ما بالا است و كشور ما جز تحصیلكرده‌ترین كشورها است و از همین رو هر فردی با هر معلوماتی نمی‌تواند به روی آنتن با مردم حرف بزند.

رشیدپور، ابراز امیدواری كرد برای ورود مجری به تلویزیون معیارهایی به لحاظ سطح سواد و در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این كه آیا مجری یك برنامه در جذب مخاطب موثر است اظهار كرد: در همه تلویزیون‌های حرفه‌یی دنیا، برنامه‌هایشان به اسم مجری‌های آن‌ها شناخته می‌شود و در نگاه اول تابلوی یك برنامه‌ی تلویزیونی مجری آن است.


داد و ستد در اجرا برنامه را جذاب میکند

رشیدپور ادامه داد: اگر یك مجری در اجرای با مخاطب خود داد و ستد اطلاعات داشته باشند، قطعا آن برنامه جذابیت بیشتری خواهد داشت.

این مجری با تشكر از دقت‌نظر رییس سازمان در بالا بردن كیفیت برنامه‌های تلویزیون گفت: امیدوارم دایره افزایش كیفیت، شامل مجری‌ها هم بشود و مجریان را به لحاظ سواد و معلومات كنترل كنند.

وی با نادرست خواندن تصمیم اجازه نداشتن مجریان رادیو برای حضور در تلویزیون اظهار كرد: در دنیای امروز كه سرعت در نقل و انتقال اطلاعات حرف اول را می‌زند، مرزبندی بین رسانه‌ها اشتباه است.

رشیدپور در پایان درباره‌ی این مطلب كه با حضور مجری رادیو در تلویزیون تصویر ذهنی شنونده رادیو از بین می‌رود گفت: این حرف زمانی درست بود كه شنونده‌ی رادیو، شنونده رویا پرداز بود و با هیچ رسانه‌ی دیگری ارتباط نداشت، اما در حال حاضر مخاطب ما، مخاطب اینترنتی است و برای او محتوای پیام بیش از فردی كه آن را می‌گوید، اهمیت دارد.

منابع : ایسنا - فارس


لینک :

رضا رشید پور و عبور شیشه ای

میهمانان عبور شیشه ای معرفی شدند