تبیان، دستیار زندگی
مجتبی فرآورده تهیه کننده سینما از پایان پیش تولید فیلم «ثارالله» با موضوع سفر امام حسین (ع) از شهر مکه تا عصر روز عاشورا خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات فیلم «ثارالله»



مجتبی فرآورده تهیه کننده سینما از پایان پیش تولید فیلم «ثارالله» با موضوع سفر امام حسین (علیه السلام )از شهر مکه تا عصر روز عاشورا خبر داد.

فیلم «ثارالله

مجتبی فرآورده که علاوه بر تهیه کنندگی فیلم «ثارالله» نگارش فیلمنامه و کارگردانی این فیلم سینمایی را نیز به عهده گرفته است  گفت: پیش‌تولید فیلمنامه سینمایی «ثارالله» از حدود ۶ ماه پیش آغاز شده است و در حال حاضر در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه رفته رفته برای آغاز فیلمبرداری آماده می‌شوند، عنوان کرد: سینمای ایران با وجود پیشرفت های بسیاری که داشته است در بخش وسایل و امکانات مورد نیاز دچار کم و کاستی و فقر لوازم است از همین رو در این مدت مجبور شدیم برخی از لوازم مورد نیاز از قبیل اسپیس لایت و لوازم حرکتی و ... را  تولید کنیم.

این تهیه کننده با اشاره به چگونگی تامین هزینه های تولید فیلم «ثارالله» گفت: این فیلم در بخش خصوصی تولید و هزینه های آن توسط خیرین و محبان امام حسین (علیه السلام ) تامین می‌شود. به این ترتیب که خیمه ای با عنوان اصحاب الحسین برپا کرده ایم و خیرین با پیوستن به این خیمه کمک های مالی خود را برای تولید فیلم اهدا می کنند.

وی تاکید کرد: هیچگونه وابستگی دولتی برای تولید فیلم «ثارالله» نداریم و هزینه های این اثر سینمایی توسط خیرین و محبین سیدالشهداء (علیه السلام )تامین خواهد شد. اگرچه پیشنهاد مشارکت در تولید فیلم و حضور در خیمه اصحاب الحسین را به مراکز دولتی هم ارائه کرده ایم، اما به این معنا نیست که تولید این فیلم منوط به حضور مراکز دولتی است.

تهیه کننده «ملک سلیمان» متذکر شد:  هریک از مراکز دولتی که به خیمه اصحاب الحسین وارد شوند، مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

داستان از هجرت امام حسین (ع) از شهر مکه آغاز و تا عصر عاشورا ادامه پیدا می کند. هجرت امام حسین (ع) از شهر مکه و همراهی با کاروان امام حسین(ع) در طول مسیر از مکه تا کربلا از جمله بخش هایی است که در سینما و تلویزیون و بیان داستان های عاشورایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و سعی کردیم در نگارش فیلمنامه، این بخش را برای آگاه کردن مردم نسبت به قیام سیدالشهدا به تصویر بکشیم.

فرآورده در پایان درباره داستان فیلمنامه «ثارالله» گفت: داستان از هجرت امام حسین (علیه السلام ) از شهر مکه آغاز و تا عصر عاشورا ادامه پیدا می کند. هجرت امام حسین (علیه السلام ) از شهر مکه و همراهی با کاروان امام حسین(علیه السلام ) در طول مسیر از مکه تا کربلا از جمله بخش هایی است که در سینما و تلویزیون و بیان داستان های عاشورایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و سعی کردیم در نگارش فیلمنامه، این بخش را برای آگاه کردن مردم نسبت به قیام سیدالشهدا به تصویر بکشیم.

بر اساس صحبت های مجتبی فرآورده نویسنده، کارگردان و تهیه کننده، حمید خضوعی ابیانه به عنوان مدیر فیلمبرداری در پروژه سینمایی «ثارالله» حضور دارد و حمید قدیریان مدیر هنری، محمدرضا مویینی تدوین، سعید ملکان طراح چهره پرداز، هادی اسلامی طراح جلوه های بصری، اسماعیل قدیریان طراح جلوه های میدانی هستند.

همچنین طراح جنگ و بدلکاری ارشا اقدسی، طراح نام نوشت مسعود نجابتی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان علیرضا سبزواری، مدیر تدارکات مسعود شرفی کیا، مدیران تولید بهرام صابری و رضا زنجانیان، مجری طرح و سرمایه گذار اصحاب الحسین فرهاد کی نژاد و طراح کانسپت سهیل دانش اشراقی از جمله عوامل نهایی شده فیلم «ثارالله» هستند.

اخبار این فیلم «ثارالله» از طریق سایت رسمی www.tharallahmovie.com قابل پیگیری است.

بخش سینما وتلویزیون تبیان


منبع: مهر