تبیان، دستیار زندگی
رؤسای شما، بیش از اندازه پرحرفند؛ این قدر حرف می‌زنند كه آب از دهانشان جاری می‌شود؛ این، قضاوت آشكار دو نفر از اعضای قبیله «پاپو (PAPOUE)» بود كه برای دیدن جوامع مدرن به مدت یك هفته، میهمان پاریس بودند. به گزارش خب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب ترین توریست های دنیا

رؤسای شما، بیش از اندازه پرحرفند؛ این قدر حرف می‌زنند كه آب از دهانشان جاری می‌شود؛ این، قضاوت آشكار دو نفر از اعضای قبیله «پاپو (PAPOUE)» بود كه برای دیدن جوامع مدرن به مدت یك هفته، میهمان پاریس بودند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از پاریس، «مارك دوزیه» كه تدارك سفر دو بومی آفریقایی را ترتیب داده بود، درباره آوردن این دو به پاریس اظهار داشت: هدف ما از آوردن آنان، مطالعه نگاه دو سیاه‌پوست بومی‌ به جامعه سفیدپوستان بود و این در حالی است كه همیشه جهان، زیرنظر و قضاوت سفیدپوستان بوده، اما این‌ بار جهان سفید‌پوستان، زیرنظر و قضاوت دیگر جهان خواهد بود.

«مودیا كپانگا»، رئیس جنگ و «پوپوبی پالیا»، رئیس صلح از قبیله پاپو در «گینه‌نو» در مدت اقامت خود در پاریس، ملبس به كت و شلوار و كراوات، با آرایش سر به شیوه بومی‌ بودند. این دو توریست فوق‌العاده، در مدت یك هفته اقامت در پاریس، از مجلس، موزه‌ها، رقاص‌‌خانه‌ها و ... دیدن كردند و همچنین روزنامه‌نگاران، جامعه‌شناسان و افراد كنجكاو از واكنش‌های آنان فیلم و عكس تهیه می‌كردند.

در نخستین بخش سفر، برنامه دیدار از مجلس به هنگام روز كاری در پارلمان فرانسه ترتیب داده شد. پس از این دیدار، كپانگا و پالیا به خبرنگاران گفتند: مجلس شما مانند خانه‌ای طلایی است كه از كف تا سقف، مزین به طلاست، در حالی كه مجلس ما از كپر تشكیل شده است. برای ما همیشه این پرسش وجود داشت كه چرا سفیدپوستان، زمانی كه به مناطق ما می‌آیند، همیشه در پی استخراج معادن طلای ما هستند. حالا متوجه می‌شویم كه این‌ همه طلا را برای چه می‌خواستند.

در بازدید از برج ایفل، یكی از دو مسافر، چند میخ را برداشته، گفت: اینها را می‌برم تا بكارم، شاید در منطقه ما هم این میخ‌ها به برج ایفل تبدیل شود.

مسافران بومی، ‌پس از بازدید از موزه‌ها و بقیه اماكن توریستی، به یكی از كاباره‌های پاریس، دعوت شدند.

پس از پایان برنامه، رؤسای قبیله بومی ‌آفریقایی با حیرت، اظهار داشتند: چقدر زنان سفیدپوست ارزان به دست می‌آیند. امیدواریم زنان ما هم روزی به ‌اندازه زنان سفیدپوست پیشرفت كرده، آسان به دست آیند، چرا كه ما برای به دست آوردن زنان و ازدواج با آنان، باید بهای سنگینی بپردازیم، حال آن كه زنان سفیدپوست به راحتی خود را در اختیار مردان قرار می‌دهند.

منبع: بازتاب