تبیان، دستیار زندگی
به زودی EVD جایگزین DVD می شود طبق گزارش های بدست آمده از سوی شركت های الكترونیكی، تولید دستگاه های پخش DVD به زودی متوقف می شود و به جای آن تولید دستگاه های نسل جدید EVD آغاز خواهد شد. تقریبا 20 شركت الكترونیكی چینی اعلام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا دو سال دیگر تولید DVD در دنیا قطع می شود

به زودی EVD جایگزین DVD می شود


طبق گزارش های بدست آمده از سوی شركت های الكترونیكی، تولید دستگاه های پخش DVD  به زودی متوقف می شود و به جای آن تولید دستگاه های نسل جدید EVD آغاز خواهد شد.

تقریبا 20 شركت الكترونیكی چینی اعلام كردند: تا سال 2008 تولید دستگاه های پخش DVD قطع خواهد شد و تلاش آنها بر روی تولید دستگاه های VD ، دستگاه های پخش نسل جدیدی كه با استاندارهای خانگی چینی مطابقت دارد، متمركز می شود. رییس گروه ANTAEUS و مدیر بخش صنعتی تولید كننده دستگاه های جدید EVD همچنین در این خصوص اعلام كرد: این شركت های الكترونیكی چینی از جمله SHINCO، AMOI، HISENSE و TCL زمان توقف تولید دستگاه های پخش دی وی دی را اعلام خواهند كرد و به زودی به تولید و توسعه بخش تولید دستگاه های ای وی دی نسل جدید خواهند پرداخت. تولید این دستگاه های جدید در رشد بازار لوازم الكترونیكی چین نقش بسزایی دارد.

با محو شدن دستگاه های دی وی دی از بازار، دستگاه های نسل جدید ای وی دی با استاندارهای دستگاه های پخش HD-DVD و اشعه آبی به رقابت می پردازد.

گفتنی است، این دستگاه های HD و تولیدات اشعه آبی در كشورهای آمریكا و ژاپن به طور گسترده تولید می شود. كشور چین هم با تولید EVD های جدید سعی بر آن دارد تا از میزان نیاز این كشور به دستگاه های خارجی بكاهد. دستگاه های پخش ای وی دی در سال های اخیر از حمایت های لازم برخوردار نبوده است و تنها تعداد كمی فیلم مطابق با استاندار این دستگاه ها به بازار عرضه شد از این رو مورد استقبال واقع نشد اما تولید این دستگاه ها به طور گسترده صورت خواهد گرفت و به طرز چشمگیری مورد حمایت سایر شركت های فیلم سازی قرار خواهد گرفت.

همچنین شركت‌های ارائه دهنده برنامه های تلویزیونی تولیداتی مطابق با این دستگاه ها عرضه خواهند كرد.لازم به ذكر است، این دستگاه های جدید پخش EVD قادر به اجرای DVD ها نیز می باشد .

كاربران این دستگاه ها همچنین تحت شرایطی خاص قادر به كپی كردن فیلم ها با فرمتEVD هستند. كابران همچنین می توانند با قرار دادن فیلم مورد نظر در هارد دیسك دستگاه های قابل حمل مدل " COPY-AS-YOU-PAY" خود، آنها را تبدیل كرده و در دستگاه های پخش EVD به تماشای آنها بپردازند. شركت های فیلم سازی نیز با ارائه مجوز كپی به متقاضیان می توانند منبع در آمد خوبی را به خود اختصاص دهند و نیز از كپی برداری های غیر مجاز حتی الامكان جلوگیری كنند.

مسئولین این طرح طی چند روز آینده 800 مركز فروش دیسك های EVD را راه اندازی می كنند و امید دارند تا پایان سال جاری این تعداد را به 1 هزار و 200 مركز برسانند.بزرگترین مركز خرده فروشی لوازم الكترونیكی كشور چین نیز با همكاری گروه صنعتی EVD 150 مركز فروش ویژه برای ارائه دستگاه‌های پخش EVD را افتتاح می كنند.

منبع : خبرگزاری موج


مطالب مرتبط :

1. آشنایی با DIGITAL VIDEO DISC

2. نجات سی دی های خراب با برنامه ISOBUSTER