تبیان، دستیار زندگی
معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش نیشابور از پیشرو ترین شهرها دراجرای طرح های شاهدپژوهی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش و پرورش نیشابور از پیشرو ترین شهرها دراجرای طرح های شاهدپژوهی است .

آموزش و پرورش نیشابور از پیشرو ترین شهرها دراجرای طرح های شاهدپژوهی است


معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش نیشابور از پیشرو ترین شهرها دراجرای طرح های شاهدپژوهی است.


حسین شادکام  در مراسم تجلیل از 320 جانباز فرهنگی شهرستان نیشابور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر (عج) اظهار کرد: روز چهارم شعبان بهانه ای است که ما قدردان  رشادت ها و دلاور ی های جانبازانی باشیم که با رشادت و ایثارگری های خود موجب رشد و تعالی انقلاب اسلامی شدند.

وی  با بیان اینکه اگر مردم ما قدردان جانبازان و ایثارگران باشند در واقع قدردان خود بوده اند  به شباهت ها و ویژگی های خاص جانبازان  با علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشاره  و افزود: بندگی، طاعت پذیری و ولایت مداری  یکی از ویژگی های بارز قمر بنی هاشم (ع) بود که در جانبازان ما این خصلت وجود داشته و دارد.

شادکام به دومین ویژگی خاص  حضرت ابوالفضل (ع)، ایثار و از خود گذشتگی اشاره کرد و گفت: تاریخ از یاد نمی برد زمانی را که قمر بنی هاشم (ع) به آب وارد شد و به یاد تشنگی برادرحضرت ابا عبدالله الحسین (ع)  و اصحاب  تشنه از آب خارج شد و با این کار خود ایثار را معنی داد  و جانباران ما هم  در طول سالیان جنگ از این ایثارگری ها بسیارداشته اند.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  به لغزندگی های بعضی از اصحاب دارای بصیرت اشاره کرد و ادامه داد: آنهایی دچار لغزندگی های بصیرت می شوند که توان درک حقیقت را ندارند.

بندگی، طاعت پذیری و ولایت مداری یکی از ویژگی های بارز قمر بنی هاشم (ع) بود که در جانبازان ما این خصلت وجود داشته و دارد.

وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم امروز در میان شما ایثارگرانی هستیم که با همان روحیه سال های  طولانی دفاع مقدس ، وفاداری به نظام و ارزش های انقلاب و اسلام عزیز با شور و نشاط هنوز در صحنه های انقلابید که این اعتقاد شما ناشی از بصیرت بالای شماست.

شادکام به اجرای طرح های شاهد پژوهی در استان خراسان رضوی به نحو مطلوب اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش خراسان رضوی با 278شهید فرهنگی، هزار و 686شهید دانش آموز، 3 هزار 58 جانباز ،939آزاده سرافراز و 2 هزار و 730 فرزند معزز شهید  توانسته است در سال تحصیلی گذشته 154 یادواره شهدای گرانقدر و 37 هزار و500 طرح شهید پژوهی را در مدارس، شهرها و نواحی اجرا کند.

شایان ذکر است در این مراسم که مسئولین شهرستان، نماینده ولی فقیه در سپاه نیشابور، فرمانده تیپ 21زرهی امام رضا (ع)، مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران و دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس حضور داشتند تعدادی از جانبازان به بیان خاطرات خود پرداختند و در انتها جانبازان با ثبت نام در مجمع جانبازان آموزش وپرورش نیشابوراعلام عهد و پیمان دوباره  خود را با  ولی امر مسلمین ابراز داشتند.

گفتی است مرکز شاهد پژوهی نیشابور مجهز به کتب مرجع در ابعاد ایثار و شهادت و قصه جنگ، سالن های گفتمان فرهنگی  آماده ارائه خدمات به جانبازان و خانواده ایثارگران شهرستان و دانشجویان و دانش آموزان در اجرای طرح های شاهد پژوهی و ایثار پژوهی می باشد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان