تبیان، دستیار زندگی
شنبه شب در آلمان، انگلیس، اسپانیا و فرانسه دیدارهای فینال جام حذفی برگزار شد تا تنها رویداد مهم باقی مانده فوتبال قاره سبز در فصل 15 - 2014 فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد که آن هم شنبه آینده در برلین برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به فینال‌های حذفی قاره سبز


شنبه شب در آلمان، انگلیس، اسپانیا و فرانسه دیدارهای فینال جام حذفی برگزار شد تا تنها رویداد مهم باقی مانده فوتبال قاره سبز در فصل 15 - 2014 فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد که آن هم شنبه آینده در برلین برگزار می‌شود.
فوتبال جهان

مطابق انتظار تیم‌های بارسلونا، آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن توانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اما یورگن کلوپ در آخرین دیداری که در قامت سرمربی روی نیمکت زردپوشان می‌نشست، نتوانست از پس ولفسبورگ بربیاید و وداعی تلخ با تیم محبوب خود داشت. در ادامه نگاهی داریم به صحبت‌های مربیان تیم‌های قهرمان جام حذفی.

انریکه: بارسا شکست‌ناپذیر نیست

بارسلونا توانست با درخشش فوق ستاره آرژانتینی خود در فینال جام حذفی اسپانیا با نتیجه 3- یک اتلتیک بیلبائو را از پیش رو بردارد و جام قهرمانی را در این رقابت‌ها بالای سر ببرد. این دومین قهرمانی آبی‌اناری‌ها در فصل جاری است. آن‌ها پیش از این، قهرمانی در رقابت‌های لالیگا را نیز به دست آوردند تا فصل بسیار خوبی برای این تیم رقم بخورد. طبیعی است که لوئیس انریکه از پیروز شدن تیمش در این دیدار بسیار خوشحال باشد. او در نشست خبری بعد از بازی گفت: «برای ما قهرمانی در جام حذفی کمتر از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نبود. بسیار خوشحالم که توانستیم در این رقابت‌ها نیز جام قهرمانی را بالای سر ببریم. بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. از همان ابتدا برای پیروزی به میدان رفته بودیم و به آنچه می‌خواستیم دست یافتیم.» انریکه به این سوال که آیا بارسلونا تیمی شکست‌ناپذیر است، اینگونه پاسخ داد: «خواهش می‌کنم که اجازه دهید واقع‌گرا باشیم. شکست‌ناپذیری اصلا در فوتبال وجود ندارد. هر تیمی روزی شکست می‌خورد. ما فکر نمی‌کنیم که تیمی شکست‌ناپذیر هستیم.»

ونگر: تشنه ماندن در آسنال هستم

آرسنال توانست با شکست استون ویلا قهرمانی در جام حذفی انگلیس را به دست آورد. این برای دومین سال پیاپی است که توپچی‌ها قهرمان این رقابت‌ها شدند. در این دیدار که در ورزشگاه ویمبلی برگزار شد شاگردان آرسن ونگر توانستند با 4 گل حریف خود را شکست دهند تا ثابت کنند که شایسته پیروزی در این دیدار هستند. ونگر، سرمربی آرسنال از قهرمانی در جام حذفی بسیار خوشحال است. او می‌گوید احساس گرسنگی می‌کند و دوست دارد که حالا حالاها با آرسنال ادامه دهد: «می‌خواهم با آرسنال ادامه بدهم و با این تیم قرارداد طولانی مدت امضا کنم. 2 سال دیگر با آرسنال قرارداد دارم اما با سران باشگاه می‌نشینم تا درباره تمدید قرارداد صحبت کنیم. می‌خواهم بدانم که آیا آن‌ها به من اعتماد دارند یا نه. هنوز اشباع نشده‌ام و بسیار احساس گرسنگی می‌کنم. می‌خواهم در آینده بهترین عملکرد را با آرسنال داشته باشم و موفقیت‌های زیادی به دست آوریم. بازی بسیار خوبی را برابر استون ویلا به نمایش گذاشتیم و شایسته پیروزی بودیم. استون ویلا در بازی‌های اخیر خود خوب کار کرده بود و می‌خواست در این دیدار برای ما دردسرساز شود اما بار دیگر ثابت کردیم که تیمی یک‌دست و هماهنگ هستیم. برتری واضحی بر حریف داشتیم. نشان دادیم که می‌توانیم وقتی هم زیر فشار هستیم بهترین بازی را به نمایش بگذاریم. می‌خواهم به همه هواداران آرسنال و سران باشگاه این پیروزی و قهرمانی را تبریک بگویم. ما فصل را بسیار بد شروع کردیم اما هواداران از ما حمایت کردند. درست است که شروع بسیار بدی داشتیم اما پایان بسیار خوبی از خود نشان دادیم و این بسیار خوشحال‌کننده است.»

پیروزی یک- صفر تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن برابر اوسر در فینال جام حذفی فرانسه برای لوران بلان و مردانش دستاوردی تاریخی را رقم زد. پاریسی‌ها که در فصل 15- 2014 در سوپر جام، جام اتحادیه و لوشامپیونا قهرمان شدند، به لطف تک گل ادینسون کاوانی آخرین تورنمنت فصل را هم فتح کردند تا اولین تیم در تاریخ فوتبال فرانسه باشند که در یک فصل هر 4 جام فوتبال باشگاهی این کشور را کسب می‌کند

کلوپ: رها کردن دورتموند درد‌آور است

سرمربی تیم فوتبال دورتموند با ابراز تاسف از شکست تیمش در آخرین بازی که تحت هدایت او انجام داد، اعتراف کرد که جدا شدن از زردپوشان وستفالن برای او کار بسیار سختی است. یورگن کلوپ گفت: «ما بی‌نهایت ناراحت هستیم. عملکرد خوبی داشتیم و در واقع توانستیم در تمام طول مسابقه ریتم بازی را حفظ کنیم اما در برخی مقاطع به خصوص از نظر دفاعی ضعیف بودیم. گل‌های ساده‌ای دریافت کردیم. قبل از پایان بازی می‌توانستیم نتیجه را 3 - 2 کنیم. شاید داور باید یک پنالتی هم به ما می‌داد اما این دلیل شکستمان در این بازی نبود. درد ترک تیم کم‌کم دارد بر من غلبه می‌کند و این واقعا دردآور است. من فقط تلاش کردم که از تک‌تک بازیکنانم تشکر کنم چون کار کردن در کنار آن‌ها لذتی فوق‌العاده داشت و برایم مایه افتخار بود. برای من رها کردن آن‌ها کار بسیار سختی است. حالا خبری از جشن نیست اما در عوض یک جشن خداحافظی برگزار خواهد شد.»

بلان: پایان فوق‌العاده‌ای را رقم زدیم

پیروزی یک- صفر تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن برابر اوسر در فینال جام حذفی فرانسه برای لوران بلان و مردانش دستاوردی تاریخی را رقم زد. پاریسی‌ها که در فصل 15- 2014 در سوپر جام، جام اتحادیه و لوشامپیونا قهرمان شدند، به لطف تک گل ادینسون کاوانی آخرین تورنمنت فصل را هم فتح کردند تا اولین تیم در تاریخ فوتبال فرانسه باشند که در یک فصل هر 4 جام فوتبال باشگاهی این کشور را کسب می‌کند. لوران بلان، سرمربی PSG درباره موفقیت شاگردانش در این فصل گفت: «پایانی فوق‌العاده را برای فصلمان رقم زدیم. ما این جام را می‌خواستیم و آن را هم کسب کردیم. بازی سختی بود چراکه اوسر عملکرد خوبی داشت و توانایی‌های باورنکردنی از خودش نشان داد. در نهایت این نتیجه است که اهمیت دارد اما هر 2 تیم می‌توانند خوشحال و راضی باشند.»

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز
    
امتیاز كاربران: