تبیان، دستیار زندگی
مجموعه «آفتاب مهر» گنجینه ای از معارف مهدوی است که در قالب پرسش و پاسخ های کاربردی و امروزی به دغدغه های منتظران منجی موعود به صورت کامل و با بیانی ساده و روان، از سوی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ارائه گردیده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با کتاب «آفتاب مهر»

شاید بتوان ادعا کرد که از میان آموزه ‌های دینی اسلامی، مهدویت از مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین آموزه‌ هاست. در حقیقت حیات جوامع اسلامی و امید به آینده روشن، در اعتقاد به این آموزه‌ و ایمان به آن نهفته است. دشمنان اندیشه دینی به این مسئله پی ‌برده و با تمام توان شروع به فعالیت علیه این آموزه حیاتی کرده، و با انکار این آموزه، ‌سعی در ایجاد تحریف در آن، ‌تحمیل مدل‌ها و نمونه ‌های ساخته شده خود به عنوان مدل مهدوی به جوامع انسانی و اسلامی، حمایت از مدعیان و القای سوالات و شبهات نموده‌ اند. اما باید توجه داشت که ماندن در شک و تردید اگرچه جایگاه بدی است ولی معبر و گذرگاه خوبی است برای مومنانی که با پیگیری مساله و تحقیق و سوال ار اهل علم و دانایان به آن موضوع، به نتیجه قطعی می‌رسند و ایمان معرفت خود را افزایش می‌دهند.
در این راستا واحد پرسش و پاسخ مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، جهت پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی با موضوع مهدویت، از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و از طریف تلفن، اینترنت، نامه‌ های پست و برگزاری جلسات، پاسخگوی سوالات مخاطبان خود می‌باشد. مجموعه «آفتاب مهر» نتیجه تلاش بی ‌وقفه اساتید، محققان و دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویت می ‌باشد که در ۲ دفتر آماده شده است.

کتاب


دفتر اول شامل یکصد و ده پرسش و پاسخ مهدوی در ده محور می‌ باشد که عبارتند از: ادیان، فرق و مذاهب؛ مهدی‌شناسی؛ امام‌ مهدی علیه السلام در قرآن؛ انتظار و منتظران؛ یاران و نائبان عام و خاص؛ دوران غیبت؛ ارتباط و ملاقات؛ آخرالزمان؛ ظهور، علائم و شرایط آن؛ دوران ظهور و حکومت مهدی علیه السلام.
در دفتر دوم این مجموعه نیز شبهات شایع در موضوع مهدویت مانند نوع و ساختار حکومت جهانی مهدوی، نحوه ظهور امام مهدی علیه السلام، ادعاهای دروغین نیابت آن امام، موانع ظهور ایشان، رابطه شیعیان با آن حضرت در عصر غیبت، حل مشکلات شیعیان توسط امام مهدی علیه السلام، وظایف منتظران، عملکرد امام هنگام ظهور و پس از آن، اوضاع جهان در زمان ظهور و پس از آن، اهمیت دعا برای فرج، وظایف جامعه اسلامی در عصر غیبت و ظهور، تعیین وقت برای ظهور و منع کردن معصومین از آن و پرسش‌هایی مانند آن به صورت مستدل و مستند پاسخ داده شده است.

مجموعه «آفتاب مهر» گنجینه‌ای از معارف مهدوی است که در قالب پرسش و پاسخ‌های کاربردی و امروزی به دغدغه‌های منتظران منجی موعود به صورت کامل و با بیانی ساده و روان، از سوی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ارائه گردیده است

از آنجایی که پاسخگویان به سوالات و نویسندگانِ مجموعه «آفتاب مهر»، از اساتید و محققان مرکز تخصصی مهدویت می‌ باشند، پاسخ های ارائه شده از اتقان و محتوای علمی بالایی برخوردار است، در عین اینکه سعی شده مطالب به صورت روان و ساده بیان شود تا عموم جامعه از آن بهره مند شود. علاوه بر اینکه نوع نگارش و ترتیب پرسش‌ها به خواننده کمک فراوانی در فهم مطالب می ‌نماید. در مجموعه «آفتاب مهر»، سعی شده عین سوالاتی که طی سالهای گذشته توسط جویندگان معارف مهدوی مطرح شده و پاسخهای آن‌ها را دریافت کرده ‌اند، ارائه گردد تا جذابیت آن حفظ شود. در حقیقت این سوالات از متن جامعه جمع آوری شده است.
مجموعه «آفتاب مهر» گنجینه‌ای از معارف مهدوی است که در قالب پرسش و پاسخ‌های کاربردی و امروزی به دغدغه‌های منتظران منجی موعود به صورت کامل و با بیانی ساده و روان، از سوی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ارائه گردیده است که توسط انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به زیور طبع آراسته شده است. تلاش جمعی از محققین مرکز تخصصی مهدویت بر آن بوده است که عاشقان آن امام منتظَر به معرفتی اجمالی پیرامون مباحث و مسائل مهدوی دست یابند.

بخش مهدویت تبیان


منبع: کتاب آفتاب مهر، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج).

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.