تبیان، دستیار زندگی
در همایش «پرواز پرستوها» با حضور وزیر آموزش وپرورش ، از کتاب و تندیس دانش آموز شهیده شهناز محمدی زاده ومعلم جهادگر شهناز حاجی شاه، رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از از کتاب و تندیس دانش آموز شهید و معلم جهادگر

رونمایی از از کتاب و تندیس دانش آموز شهید و معلم جهادگر


در همایش «پرواز پرستوها» با حضور وزیر آموزش وپرورش ، از کتاب و تندیس دانش آموز شهیده شهناز محمدی زاده ومعلم جهادگر شهناز حاجی شاه، رونمایی شد.


علی اصغر فانی در همایش « پرواز پرستوها » به مناسبت تجلیل از دو شهیده زن خرمشهری اظهار کرد: نقش زنان در شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حضور فعال آنها در جبهه و در کنار رزمندگان و پشت جبهه و حمایت از رزمندگان موضوعی نیست که بتوان در تاریخ این کشور به سادگی از کنار آن گذشت.

وزیر آموزش و پرورش به حضور زنان از ابتدای انقلاب تا دفاع مقدس و امروز نیز اشاره کرد و گفت: حضور زنان در شبکه های مبارزاتی در شکل گیری انقلاب اسلامی تا حضور در جبهه ها و امروز نیز حضور در عرصه های مختلف کاملا منحصر به فرد است.

امروز نیمی از آموزش و پرورش کشورمان را زنان تشکیل می دهند که این نشان می دهد در نظام جمهوری اسلامی به زن اهمیت ویژه ای داده می شود به گونه ای که وظیفه تربیت نسل های جدید به بخش عمده ای از آنها واگذار شده است.

وی در بخش دیگری سخنانش به حضور پرتعداد زنان در آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: امروز نیمی از آموزش و پرورش کشورمان را زنان تشکیل می دهند که این نشان می دهد در نظام جمهوری اسلامی به زن اهمیت ویژه ای داده می شود به گونه ای که وظیفه تربیت نسل های جدید به بخش عمده ای از آنها واگذار شده است.

فانی تصریح کرد: خواهران فرهنگی در انتقال فرهنگ به نسل امروزی نقش اساسی را ایفا می کنند. وزیر آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم نامه ای با مناطق آزاد کشور در راستای همکاری های آموزشی خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش با مناطق آزاد امضا شده است، چه در بخش کمی و چه در بخش کیفی که همان تعلیم و تربیت است همکاری خوبی با مناطق آزاد کشور خواهیم داشت.

فانی گفت: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در حوزه تربیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی بیش از پیش ایفا کنیم و به سوی آموزش و پرورشی فعال و خلاق حرکت کنیم.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان