تبیان، دستیار زندگی
آلمان آموختم مهدی مهدوی كیا از سوی مجله كیكر(kicker) به عنوان شانزدهمین بازیكن برتر بوندس لیگا در فصل 3- 2002 انتخاب شد. به گزارش ایسنا ، سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی آورده است: « این بازیكن ملی پوش ایرانی ، ابت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی كیا: درسهای زیادی از فوتبال آلمان آموختم

مهدی مهدوی كیا از سوی مجله كیكر(kicker) به عنوان شانزدهمین بازیكن برتر بوندس لیگا در فصل 3- 2002 انتخاب شد.

به گزارش ایسنا ، سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی آورده است: « این بازیكن ملی پوش ایرانی ، ابتدا از تیم پیروزی تقریباً پنج فصل قبل به تیم فوتبال" بوخوم "انتقال یافت و پس از آن به تیم" هامبورگ" پیوست.»

مهدی مهدوی كیا در این مورد می گوید: « هنگامی كه در سال 98 به عضویت تیم بوخوم در آمدم، ابتدا احساس تنهایی می كردم و مشكلات زیادی را برای تطبیق خود با فرهنگ متفاوت آلمان تحمل كردم. دراین بین ، از همان بدو امر درگیر نبردی برای تغییر خود بودم و از آنجا كه تقریباً در تمامی بازیها در تركیب تیم قرار می گرفتم، چیزهای زیادی را در این مدت فرا گرفتم.»

وی ادامه داد: « فوتبال آلمان به مراتب جنبه فیزیكی بیشتری در مقایسه با آنچه در ایران بازی می كردیم دارد. ضمن این كه بازیكنان آلمانی توجه زیادی به نظم در بازی دارند. »

علی كریمی ، دیگر بازیكن بین المللی ایران كه در كنار مهدوی كیا به بازی در تیم ملی ایران اشتغال دارد، نمونه بارزی از راهیابی بازیكنان مستعد به سطوح بیت المللی است.

مهدوی كیا در این مورد تصریح كرد : « شرایط ایران با آنچه در آلمان وجود دارد، تفاوت بسیاری دارد. بر خلاف آلمان ، بچه ها معمولاً فرصت حضور در باشگاه های فوتبال در سنین پایه را ندارند . آنها به جای بازی در زمین چمن، در خیابان ها به فوتبال می پردازند.

دقیقاً همان كاری كه خود من در سنین پایین تر انجام می دادم. بچه ها ساعات طولانی از وقت خود را در خیابان ها صرف بازی فوتبال كرده و در این زمان همه چیز را به دست فراموشی می سپارند.