تبیان، دستیار زندگی
هشتمین مرکز مشاوره روانشناختی دانش آموزان و خانواده استان گیلان طی آیینی در شهرستان تالش آغاز به کار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز به کار هشتمین مرکز مشاوره روانشناختی دانش آموزان و خانواده گیلان در تالش

آغاز به کار هشتمین مرکز مشاوره روانشناختی دانش آموزان و خانواده گیلان در تالش


هشتمین مرکز مشاوره روانشناختی دانش آموزان و خانواده استان گیلان طی آیینی در شهرستان تالش آغاز به کار کرد.


این مرکز با حضور دکتر عیسی مراد مشاور وزیر و مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ، مریم ذکی پور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و جمعی از مسوولان محلی گشایش یافت.

التفات منتظری مدیر آموزش و پرورش شهرستان تالش در مراسم افتتاحیه این مرکز اظهار کرد : آموزش و پرورش شهرستان تالش با 49 مشاور که 13 مشاور آن دارای مدرک کارشناسی ارشد و مابقی لیسانس مشاوره و راهنمایی هستند ، دارای ظرفیت بالایی از لحاظ ارائه مشاوره تحصیلی و خانواده است که از این ظرفیت در کمیته کنکور این مرکز مشاوره بهره گرفته می شود.

وی افزود : تاسیس مرکز مشاوره در مرکز شهرستان تالش گام مهمی در جهت خدمت رسانی به اقشار نیازمند جامعه به ویژه دانش آموزان است.

منتظری گفت : فرهنگیان ما با تاسی و الگو گیری از رفتار ائمه اطهار و بانوی بزرگوار دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه می پردازند.

مدیر آموزش و پرورش تالش بیان کرد : این مرکز می تواند برای راهنمایی خانواده فرهنگیان و دانش آموزان مفید باشد.

در این مرکز مشاوره در امور تحصیلی و شغلی ، خانواده ، ارتباطی ، اجتماعی و عاطفی ، آزمون های روانشناختی و هوشی و مشاوره آزمون شخصیت انجام می شود.

وی گفت : این مرکز با یک تیم هشت نفره و سه مشاور فعالیت خود را در طبقه اول ساختمان خانه معلم آغاز کرده است.  منتظری اظهار کرد : در این مرکز مشاوره در امور تحصیلی و شغلی ، خانواده ، ارتباطی ، اجتماعی و عاطفی ، آزمون های روانشناختی و هوشی و مشاوره آزمون شخصیت انجام می شود.

دکتر عیسی مراد مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم ، فرصت پیش آمده برای شهرستان تالش را غنیمت شمرده و بیان کرد : همه برنامه ها و فعالیت های حوزه مشاوره به خاطر این است که مشاوران به وظیفه شرعی اخلاقی و اجتماعی خود عمل کنند و هدایتگر دانش آموزان این مرز و بوم باشند.

وی گفت : در این مرکز خدماتی از جمله مشاوره تحصیلی ، تربیتی ، مشاوره خانواده ، روان درمانی ، روانشناسی سازش و کاهش اضطراب و استرس ارائه خواهد شد.

شهرستان تالش با جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 110 کیلومتری مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 36 هزار دانش آموز و دو هزار و 600 نفر فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان