تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه های کشور گفت: در نیم سال اول برخی از محورهای شمالی به سامانه دوربین های ثبت تخلف تجاوز به چپ تجهیز خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجهیز محور هراز به سامانه دوربین‌های ثبت تخلف

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: در نیم سال اول برخی از محورهای شمالی به سامانه دوربین‌های ثبت تخلف تجاوز به چپ تجهیز خواهند شد.

بخش اجتماعی تبیان
ثبت تخلف

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: در نیمه سال اول در محورهای شمالی دوربین‌های ثبت تخلف انحراف به چپ، تجاوز به چپ و سبقت ممنوع راه‌اندازی خواهد شد که قابلیت ثبت این تخلفات را دارد و در برنامه‌های بعدی در سایر جاده های کوهستانی این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: این دوربین ‌ها بصورت پایلوت طی هفته های گذشته در محورهای کرج – چالوس فعال و راه‌اندازی شده است و در صورتی که تخلف از جانب رانندگان سر بزند یک میلیون ریال جریمه برای تخلف سبقت غیر مجاز در نظر گرفته می‌شود.

سامانه ثبت تخلفات تجاوز به چپ و سبقت ممنوع در محور کرج – چالوس که از ۱۳ اردیبهشت راه اندازی شده، به طور متوسط روزانه ۳۰ تخلف را اعم از سرعت و سبقت غیر مجاز ثبت کرده‌اند که ۱۰ درصد از این تخلفات و اعمال قانون‌ها منجر به توقیف وسیله نقلیه شده است

سرهنگ رحمانی بیان کرد: برای رانندگان خودروهای شخصی در صورت انجام تخلفات نام برده ۵ نمره منفی و خودروهای حمل و نقل عمومی ۱۰ نمره منفی در سوابق گواهینامه شان درج خواهد شد ، این در حالی است که حتی اگر مالک خودرو پشت فرمان نباشد و تخلف توسط فرد دیگری انجام شود نمره منفی در سوابق گواهینامه مالک خودرو درج خواهد شد که در همین راستا به مالکان خودرو توصیه می‌کنیم وسیله نقلیه خود را در اختیار دیگران نگذارند در غیر اینصورت عواقب آن بر عهده مالک خودرو است.

سرهنگ رحمانی افزود:سامانه ثبت تخلفات تجاوز به چپ و سبقت ممنوع در محور کرج – چالوس که از ۱۳ اردیبهشت راه اندازی شده، به طور متوسط روزانه ۳۰ تخلف را اعم از سرعت و سبقت غیر مجاز ثبت کرده‌اند که ۱۰ درصد از این تخلفات و اعمال قانون‌ها منجر به توقیف وسیله نقلیه شده است و راه اندازی این دوربین‌ها منجر به کاهش تخلفات در محور کرج – چالوس شده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران