تبیان، دستیار زندگی
پذیرش همانند دانش آموزان مدارس عادی است و با توجه به محدوده جغرافیایی معین می شود اما فرض بر این بوده كه اگر ساختار مدیریت را اصلاح كنیم در كاركرد مدارس تأثیر مثبت دارد و به جای آنكه مدرسه متكی به یك نفر به نام مدیر شود، به هیأت امنا اتكا می كند.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرط پذیرش در مدارس هیأت امنایی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره شرط ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی پایتخت گفت: وجه تمایز این مدارس با سایر مدارس دولتی روش مدیریتی آن هاست.

مدرسه

پذیرش همانند دانش‌آموزان مدارس عادی است و با توجه به محدوده جغرافیایی معین می‌شود اما فرض بر این بوده كه اگر ساختار مدیریت را اصلاح كنیم در كاركرد مدارس تأثیر مثبت دارد و به جای آنكه مدرسه متكی به یك نفر به نام مدیر شود، به هیأت امنا اتكا می‌كند.

اسفندیار چهاربند با بیان این كه مسئولیت و ماموریت هیأت امنا این است كه بتواند منابع لازم برای بهبود كیفیت را از بیرون مدرسه تأمین كند و نه از اولیای مدرسه، افزود: تصور اشتباهی درسال‌های اولیه تاسیس این مدارس شكل گرفت مبنی بر این كه هیأت امناها برای تعیین شهریه ایجاد شده‌اند و همانند غیرانتفاعی هستند.

وی تأكید كرد: برای ثبت نام در این مدارس شرط معدل و آزمون نباید در پذیرش لحاظ شود و غیر از محدوده جغرافیایی هیچ‌گونه شرطی برای ثبت نام در این مدارس وجود ندارد.

چهاربند همچنین با بیان این كه تهران سهمیه‌ای در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ندارد، گفت: با انتقال معلمان دوره ابتدایی سایر استان‌ها به پایتخت برای جبران كمبود معلم، موافقت شده است. درباره آمار و نحوه عملیاتی شدن این موضوع هم در حال مذاكره هستیم اما هنوز آیین‌نامه رسمی به ما ابلاغ نشده است.

به گفته وی، تهران به‌دلیل این كه جزو مناطق محروم نیست سهمیه‌ای از استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش ندارد. چهاربند همچنین با بیان این كه تعداد مدارس شاهد كاهش پیدا نمی‌كند، گفت: این مدارس با هدف خدمت به خانواده فرزندان شهدا و جانبازان تاسیس شده‌اند و كماكان این ماموریت را دنبال می‌كنند؛ هرچند با توجه به افزایش تعداد این مدارس، تركیب این دانش‌آموزان تغییر یافته است.

پس از پایان دفاع‌مقدس وجه غالب، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و وابستگان به خانواده شهدا به‌ویژه نوه‌های شهدا و رزمندگان دانش‌آموز این مدارس هستند و درصورت وجود ظرفیت خالی از سایرین نیز ثبت‌نام به عمل می‌آید. اكنون هم كاركرد مدارس شاهد ارائه صرف خدمات آموزشی نیست بلكه كاركرد دیگرشان صیانت و ارتقای فرهنگ ایثار و مقاومت است. گفتنی است ثبت‌نام این مدارس هم‌اكنون به‌صورت اینترنتی در حال انجام است و متقاضیان براساس امتیازات و اولویت‌های متقاضیان رتبه‌بندی و متناسب با ظرفیت موجود پذیرش می‌شوند. هم‌اكنون 81 مدرسه شاهد در پایتخت فعال هستند.


مرکز یادگیری سایت تبیان