تبیان، دستیار زندگی
قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید و هر زمان احساس گرسنگی می کنید آب را جایگزین میان وعده های پرکالری کنید و ....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه می‌توان به‌وسیله آب وزن کم کرد؟


قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید و هر زمان احساس گرسنگی می‌کنید آب را جایگزین میان وعده‌های پرکالری کنید و ....


شاید شما هم شنیده باشید در رابطه با افرادی که با کمک گرفتن از آب به کاهش وزن رسیده باشند، در این مقاله سعی داریم اصول پیروی از رژیم آب را برای شما شرح دهیم.

آب

در طول روز آب بنوشید
نوشیدن آب در طی روز باعث می‌شود شما احساس کنید که معده‌تان پر است درحالی‌که کالری زیادی دریافت نکرده‌اید. به همین علت شما میان‌وعده کمتری را مصرف می‌کنید زیرا احساس سیری دارید. مصرف مقادیر کمتری کالری در طی روز باعث کاهش وزن سریع‌تر شما می‌شود.


قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید
در مطالعات متعددی که در حوزه کاهش وزن صورت گرفته است، مشخص شده افرادی که قبل از هر وعده غذایی آب می‌نوشند کالری کمتری دریافت می‌کنند و نتایج کاهش وزن مطلوب‌تری دارند. اثر آب بر کاهش مصرف کالری در افراد میانسال بیشتر از افراد جوان است. ذکر این نکته ضروری است که شما در هر محدود سنی که باشید برای بهره‌مندی از اثرات آب بر کاهش وزن، باید علاوه بر مصرف مقادیر فراوانی آب، کالری و کیفیت رژیم غذایی خود را مدیریت کنید.
البته برخی توصیه می‌کنند برای افزایش سرعت لاغر شدن باید قبل از وعده غذای، در طول وعده غذایی و پس از آن یک لیوان پر آب بنوشید.


آب را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین کنید
به جای نوشیدن انواع نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های بدون گاز، شربت‌ها، آبمیوه‌های صنعتی و سایر نوشیدنی‌های پرکالری آب بنوشید.


آب سرد بنوشید تا متابولیسم شما تسریع شود
در مطالعه‌ای که برای تعیین اثر آب بر مصرف انرژی صورت گرفت، مشخص شد که نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود. زیرا بدن مقداری انرژی را برای گرم کردن این آب تا دمای بدن مصرف می‌کند. در این مطالعه مشخص شد که بدن مردان چربی‌های خود و بدن زنان کربوهیدرات‌هایشان را می‌سوزاند تا آب را گرم کند.
اثر آب در افزایش میزان متابولیسم از 10 دقیقه بعد از مصرف آب شروع می‌شود و 30-40 دقیقه پس از آن ادامه می‌یابد.


آب بنوشید و دریافت نمک خود را کاهش دهید
کاهش میزان نمک مصرفی به‌وسیله محدود کردن نمک بر سر سفره، غذاهای کنسروی یا فریز شده و... می‌تواند باعث کاهش احتباس آب در بدن گردد. در نتیجه اضافه‌وزنی که به علت احتباس آب ایجاد می‌گردد کاهش می‌یابد.

نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود. زیرا بدن مقداری انرژی را برای گرم کردن این آب تا دمای بدن مصرف می‌کند. در این مطالعه مشخص شد که بدن مردان چربی‌های خود و بدن زنان کربوهیدرات‌هایشان را می‌سوزاند تا آب را گرم کند

از رژیم سم‌زدایی پیروی کنید
در این رژیم برای سم‌زدایی کردن بدن مقادیر فراوانی آب نوشیده می‌شود. در چنین رژیم‌هایی مثلاً برای مدت 4 روز فقط از آب، میوه‌های آبدار مانند هندوانه، سوپ، سبزیجات برگ سبز و ... استفاده می‌شود و سپس برنامه غذایی اصلی بعد از این 4 روز آغاز می‌گردد.


رژیم آب را با یک رژیم محدود از کالری به‌صورت همزمان پیگیری کنید
پیش از هر وعده غذایی به‌اندازه 480 میلی‌لیتر (حدود دو لیوان) آب بنوشید و کالری مصرفی خود را کاهش دهید. برای زنان 1200 کالری و برای مردان 1500 کالری توصیه می‌شود.


روزه آب بگیرید
1. یکی از وعده‌های غذایی خود را با آب جایگزین کنید، یعنی به جای یک وعده غذایی آن‌قدر آب بنوشید تا سیر شوید.
2. برای مدت 24 ساعت روزه آب بگیرید، یعنی در این 24 ساعت تنها مجاز هستید آب بنوشید. 7 روز قبل از روزه آب خود را آماده کنید و در طی این هفت روز مصرف نوشیدنی‌های شیرین، چربی‌ها و کافئین را حذف نمایید.
3. غذاهای ناسالم را با پروتئین خالص، سالاد و محصولات سالم جایگزین نمایید.
4. مصرف آب خود را هر روز بیشتر از روز قبل بیفزایید تا جایی که بتوانید در طول روز حداقل 3 و نیم لیتر آب بنوشید.
5. در زمانی که از روزه آب پیروی می‌کنید از مکمل‌های گیاهی یا مکمل‌های مواد معدنی و ویتامین‌ها استفاده کنید تا الکترولیت‌های مورد نیاز را دریافت نمایید و دچار مسمومیت با آب نشوید.
6. هر زمان احساس گرسنگی کردید یک لیوان آب بنوشید یا به چای سبز خود کمی لیمو بیفزایید.

بینه خوشنودی راد – کارشناس تغذیه
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

منبع:  wikihow

مطالب مرتبط:
نوشیدن آب قبل از غذا باعث لاغری می‌شود
چرا زیاد نوشیدن آب لاغر می کند؟
کم نوشیدن آب باعث چاقی می شود
نوشیدن آب سرد با غذا مضر است
امکان کوری با رژیم آب درمانی
چگونه با نوشیدن آب، لاغر شویم؟
14 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن
تا می توانید آب بنوشید
چگونه آب لاغر می کند؟

فیلم مرتبط:
اثر قرص های لاغری

صوت های مرتبط:

قرص های لاغری

رژیم غلط لاغری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.