تبیان، دستیار زندگی
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاس های درس پیش ساخته و قابل حمل جایگزین کلاس های چادری و کپری عشایر در مناطق مختلف کشور می شود تا دانش آموزان عشایر در مقاطع پایین تحصیلی نیز از داشتن فضای آموزشی استاندارد بهره مند شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاس‌های درس قابل حمل برای دانش آموزان عشایر کشور

کلاس‌های درس قابل حمل برای دانش آموزان عشایر کشور


معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاس‌های درس پیش ساخته و قابل حمل جایگزین کلاس های چادری و کپری عشایر در مناطق مختلف کشور می شود تا دانش آموزان عشایر در مقاطع پایین تحصیلی نیز از داشتن فضای آموزشی استاندارد بهره مند شوند.


مرتضی رئیسی در خصوص کلاس های قابل حمل عشایر گفت: طرح جایگزینی کلاس های درس پیش ساخته و قابل حمل با کلاس های چادری و کپری، در سازمان نوسازی مدارس کشور و وزارت آموزش و پرورش مطرح شده و در حال پیگیری است.  وی افزود: در حال حاضر بخشی از دانش آموزان عشایر در مقاطع پایین تحصیلی از داشتن فضای آموزشی مجهز در یک مکان مشخص بی بهره اند.

رئیسی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد کلاس های کپری در کشور بسیار کم و در حدود صفر است و تعداد کلاس های چادری نیز در مقایسه با 530 هزار کلاس درس کشور عدد کوچکی است، اجرای این طرح اعتبار زیادی نیاز ندارد و امیدواریم تعداد قابل توجهی از این کلاس ها در سراسر کشور مستقر شود.

وی همچنین درباره پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش اظهار داشت: حدود 5 هزار و 400 پروژه ناتمام در آموزش و پرورش سراسر کشور موجود است و تلاش بر این است که تا پایان سال 94 این عدد به 3 هزار و 400 برسد.

وی گفت: سیاست عمرانی اتخاذ شده در وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این است که شروع پروژه های جدید تا اتمام کار پروژه های نیمه تمام، مگر در مواقع ضروری متوقف شود و بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی صرف تکمیل این پروژه ها شود.


منبع: خبرگزاری پانا 

بخش سفیران تبیان