تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند فقط بچه‌ها آبله مرغان می‌گیرند. اما بزرگسالان نیز دچار این عفونت می‌شوند. اگر کسی یک بار در طول زندگی خود به آبله مرغان مبتلا شود، دیگر به آن دچار نخواهد شد، یعنی در برابر بیماری مصونیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا بزرگسالان کمتر دچار آبله مرغان می‌شوند؟


بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند فقط بچه‌ها آبله مرغان می‌گیرند. اما بزرگسالان نیز دچار این عفونت می‌شوند. اگر کسی یک بار در طول زندگی خود به آبله مرغان مبتلا شود، دیگر به آن دچار نخواهد شد، یعنی در برابر بیماری مصونیت پیدا می‌کند. بنابراین اگر کسی در دوران بچگی آبله مرغان بگیرد، در بزرگسالی به آن مبتلا نمی‌شود. به همین علت است که کمتر می‌شنوید یک فرد بالغ آبله مرغان گرفته باشد.

آبله مرغان یک بیماری مسری است و چون به آسانی از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود، باید بچه‌هایی که به آبله مرغان دچار شده‌اند از بچه‌های دیگر دور نگهداشته شوند، مثلاً والدین آنها را به مدرسه نفرستند.

اولین نشانه ی آبله مرغان، جوش‌های روی پوست(تاول های آبکی کوچک) است. دمای بدن افزایش می‌یابد. بیمار سردرد می‌گیرد و اشتهایش را از دست می‌‌دهد.

مشکلی که در مورد آبله مرغان وجود دارد این است که در شروع بیماری، بدون آنکه نشانه‌هایی در بیمار مشاهده شود، بیماری را به دیگران انتقال می‌‌دهد. بنابراین گروهی از بچه‌ها قبل از اینکه بتوان جلوی بیماری را گرفت به آن دچار خواهند شد.

معمولاً آبله مرغان یک بیماری ملایم است. اما لازم است بیمار تحت مراقبت پزشک قرار گیرد تا از بروز عوارض بعدی جلوگیری شود.

منبع : آیا می‌‌دانید؟ - مترجم : نادر محمدزاده


*مطالب مرتبط در این سایت :

آبله مرغان و درمان آن

روش‌های پیشگیری از آبله مرغان

آبله مرغان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.