تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان سیستان وبلوچستان از کشته شدن یک معلم در شهر خاش خبر داد و گفت: این حادثه یک درگیری طایفه ای بوده، اگرچه گروهک های تکفیری علاقه مندند این موضوع را به خود نسبت دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشته شدن یک معلم در درگیری طایفه ای در شهرستان خاش

کشته شدن یک معلم در درگیری طایفه ای در شهرستان خاش


مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان‌وبلوچستان از کشته شدن یک معلم در شهر خاش خبر داد و گفت: این حادثه یک درگیری طایفه‌ای بوده، اگرچه گروهک‌های تکفیری علاقه‌مندند این موضوع را به خود نسبت دهند.


علیرضا نخعی در خصوص حادثه تیر اندازی به خودروی یک معلم در خاش اظهار کرد: روز گذشته خودروی پژو آقای «شهراز» در حالی که همراه با خانواده بودند به رگبار بسته شد و در این حادثه متاسفانه او ترور شدند. وی با تاکید بر اینکه همراهان این معلم هیچ آسیبی ندیدند و در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: این حادثه یک ترور از طرف گروهک‌های تکفیری و شیطانی نبوده است، اگر چه آنها علاقه‌مند هستند این حادثه را به خود نسبت دهند تا دیگران از وجود آنها احساس خطر کنند.

مدیر کل اداره آموزش‌ و‌ پرورش استان سیستان‌ و بلوچستان با تاکید بر اینکه این حادثه نشات گرفته از یک درگیری طایفه‌ای بوده، بیان کرد: ماموران امنیتی به دنبال دستگیری شخص ضارب هستند، البته ما متعاقبا احساس خطر می‌کنیم چون این سبک درگیری‌ها امنیت اجتماعی را خدشه دار می‌کند.

نخعی تاکید کرد: معلمی که کشته شده از بومیان استان بوده است و اگر هم به او گفته می‌شد به شهر دیگری برای خدمت برو این کار را نمی‌کرد، به همین دلیل افراد نباید از این جو به وجود آمده سواستفاده کنند.

پیشتر در این استان درگیری مسلحانه منجر به قتل معلم‌ها شده بود به طوری که درماه‌های گذشته چند معلم از جمله عیسی شهرکی، جواد نوروزی، رضا سرگزی، کمال گمشادزهی، یک معلم خانم و... در سیستان و بلوچستان به دلیل حملات مسلحانه تروریستی جان خود را از دست داده بودند.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان