تبیان، دستیار زندگی
رییس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش در نشست صمیمانه روابط عمومی های این شرکت که دوشنبه 28 اردیبهشت به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در محل ساختمان غدیر شرکت ملی پالایش و پخش برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به جایگاه مهم روابط عمومی درنظام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت نوآوری وتغییر درفعالیت های روابط عمومی

نشست صمیمانه شرکت ملی پالایش و پخش

رییس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش در نشست صمیمانه روابط عمومی های این شرکت که دوشنبه 28 اردیبهشت به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در محل ساختمان غدیر شرکت ملی پالایش و پخش برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به جایگاه مهم روابط عمومی درنظام اجتماعی، باید درتمام زمینه های کارنو آوری وتغییرات جدی صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی، محسن مومنی با اشاره به اینکه 62 روابط عمومی در سطح شرکت ملی پالایش و پخش فعالیت دارند، تصریح کرد: 13 روابط عمومی در مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات، 39 روابط عمومی در مجموعه شرکت ملی پخش و 9 روابط عمومی در مجموعه شرکت های پالایش نفت در جهت تعالی اهداف شرکت مشغول فعالیت هستند .
وی ضمن قدردانی از زحمات تمام کارکنان روابط عمومی های شرکت ملی پالاش و پخش بر ضرورت تقویت جایگاه روابط عمومی و استمرار فضای هم دلی در این شبکه بزرگ تاکید کرد .

نوآوری در مجموعه های روابط عمومی با جذب نیروهای جوان


در ادامه این نشست رییس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با تاکید بر جذب نیروهای جوان در مجموعه روابط عمومی گفت: برای نوآوری در این مجموعه ها باید به دنبال راهکارهای جذب نیروهای  جوان و مجوزهای لازم در این زمینه باشیم .
سالمی، پیگیری و هماهنگی برگزاری جلسات حضوری کارکنان با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت به منظور حل مسائل و مشکلات کاری کارکنان را از اقدامات مهمی برشمرد که باید توسط روابط عمومی ها دنبال شود .
وی آموزش و ارتقاء سطح دانش کارکنان روابط عمومی را از دیگر سرفصل های مهم کاری در روابط عمومی ها عنوان و پیشنهاد کرد برای توسعه روابط عمومی الکترونیک کمیته ای در مجموعه روابط عمومی های شرکت ملی پالایش و پخش تشکیل شود .
رییس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت همچنین با اشاره به مجوز وزیر نفت برای حضور روسای روابط عمومی در جلسات هیات مدیره، گفت: مسئولیت روابط عمومی به گونه ای تعریف و شناخته شده است که حضور در جلسات هیات مدیره و در جریان قرار گرفتن اتفاقات در سطح شرکت برای این بخش الزامی است .

ضرورت تشکیل تورهای تعالی سازی در روابط عمومی ها


در ادامه این نشست رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران از ضرورت تشکیل تورهای تعالی سازی در مجموعه روابط عمومی های شرکت ملی پالایش و پخش سخن گفت .
جعفری که به نمایندگی از طرف شرکت های پالایش نفت در این نشست حضور یافته بود، افزود: بازدید از روابط عمومی های موفق کشور و الگو برداری و تعریف نقشه راه روابط عمومی از نیازهای اساسی روابط عمومی ها است .
وی کمبود دستورالعمل در بحث روابط عمومی را از مشکلات مهم موجود بر سر راه روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: داشتن یک برنامه استراتژیک لازمه کار روابط عمومی موفق و پویا است .

سمت های سازمانی روابط عمومی باید بازنگری شود


رییس روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت نیز با اشاره به نقاط ضعف چارت سازمانی موجود در روابط عمومی ها گفت: ساختار سازمانی روابط عمومی های پالایش و پخش نیازمند بازنگری و ارتقاء می باشد .
مسلم با اشاره به اینکه سمت سازمانی اکثر افراد شاغل در روابط عمومی های پالایش و پخش باید ارتقاء یابد، خاطر نشان کرد: چارت فعلی پاسخگوی این مورد نیست .ایجاد انگیزه و راهکارهای تقویت آن، آموزش و بکارگیری نیروهای متخصص در مجموعه روابط عمومی از دیگر موضوعات مطرح رییس روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در این نشست بود .

فضای کار در روابط عمومی پراسترس است


رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز با اشاره به اینکه روابط عمومی در زمره ی پنج شغل پراسترس دنیا قرار گرفته است، گفت: کارکنان روابط عمومی علیرغم فشار کار زیاد و فعالیت در فضای پراسترس اما خالصانه با تمام توان خود و بدون اغراق به اندازه چند نفر کار می کنند .
عربعلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش به منظور طراحی غرفه امسال به شکلی جدید و مدرن افزود: تعداد مراجعین به غرفه شرکت ملی پخش در نمایشگاه بیستم نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

تنظیم: هومن بهلولی