تبیان، دستیار زندگی
بیشتر کسانی که در ایران به دنبال نگهداری حیوانات خانگی هستند، این موضوع برایشان جنبه خودنمایی دارد . . .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جولان زبان درازها در شهر

بیشتر کسانی که در ایران به دنبال نگهداری حیوانات خانگی هستند، این موضوع برایشان جنبه خودنمایی دارد . . .

بخش اجتماعی تبیان
سگ گردانی

یکی از معضلات سال های اخیر شهرهای بزرگ، نگهداری از سگ و گرداندن آن‌ها در خیابان و معابر عمومی است، این در حالی است که رواج این پدیده علاوه بر زیان‌آور بودن برای سلامت عمومی یک معضل فرهنگی، اجتماعی و تقلیدی کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است.
دارندگان سگ‌ها چه فکری در سر دارند!؟
بیشتر کسانی که در ایران به دنبال نگهداری حیوانات خانگی هستند، این موضوع برایشان جنبه خودنمایی دارد، به خصوص در سال‌های اخیر که خرید و فروش حیوانات خانگی با قیمت‌های بالا و نامگذاری های عجیب و غریب! بیشتر به یک مد شباهت پیدا کرده است، اما این مدگرایی فارغ از مزاحمت‌هایی که برای دیگر شهروندان در پی دارد، صاحبان این حیوانات را نیز دچار مشکل می کند.

پشت پرده سگ گردانی چیست؟

رواج سگ گردانی، رواج فرهنگ مخرب غرب در جامعه  است، اما این فرهنگ در سطح شهرها رو به رشد بوده و نیاز است با آن به‌طور جدی برخورد شود و در ایران امروزه شاهد ‌آن هستیم که این حیوان به راحتی به خانه‌ها راه یافته و وسیله‌ای برای تجمل‌گرایی است.
نگهداری از سگ‌های گران‌قیمت با هزینه‌های بالا، در بین برخی حیوانات رواج یافته و متاسفانه حتی در بعضی از زنان هم تمایلی به مادر شدن مشاهده نمی‌شود.

وقتی سگ‌ها باعث جدایی فرد از جامعه می‌شوند!!!

تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی انسان از حیوان نکته ایست که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت، اما این تاثیر‌پذیری از حیوان چندان قابل توجیه نیست، زیرا همین وابستگی می‌تواند باعث جدایی انسان از جمع و جامعه شود.
در واقع افرادی که دچار اختلال در برقراری روابط عاطفی‌اند، دچار فقر ارتباطات شده و الگوهای ناسالم را جایگزین الگوهای سالم و درست عاطفی می‌کنند.

حیواناتی  که بلای جان سلامتی صاحبانشان می‌شوند!!!

رواج سگ گردانی، رواج فرهنگ مخرب غرب در جامعه  است، اما این فرهنگ در سطح شهرها رو به رشد بوده و نیاز است با آن به‌طور جدی برخورد شود و در ایران امروزه شاهد ‌آن هستیم که این حیوان به راحتی به خانه‌ها راه یافته و وسیله‌ای برای تجمل‌گرایی است

اغلب کسانی که در ایران به دنبال نگهداری حیوانات خانگی‌اند به دنبال خودنمایی نیز هستند. پژوهشگران معتقدند تقریبا تمام کسانی که حیوانات خانگی دارند، یا با سگشان غذا می‌خورند و بیش از نیمی از آن‌ها به این حیوان اجازه می‌دهند که روی تخت بیمارستان کنار آن‌ها بخوابد، طبق آزمایشات انجام شده، میکروب‌های زیادی متعلق به سگ‌ها در اثر انگشت صاحبان آن‌ها وجود دارد.
 علاوه بر این‌ها بیماری‌های هاری، کیست و بیماری‌های انگلی سگی به صاحبان آن‌ها منتقل می‌شود.

سگ‌های میلیونی در ‌آغوش دختران و پسران

امروزه در حالی که بر تعداد طرفداران نگهداری از حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها افزوده می‌شود، ما شاهد از بین رفتن عواطف انسانی در بین افراد جامعه هستیم و این آسیبی است که جبران آن همتی جانانه را از سوی همه ما می طلبد.


منبع : باشگاه خبرنگاران