تبیان، دستیار زندگی
درحالی که پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی اسمی از خریداران استقلال و پرسپولیس نیاورد اما دو گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا سرانجام برای خرید دو تیم پایتخت پاکت دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایپا و پیکان مشتریان سرخابی


درحالی که پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی اسمی از خریداران استقلال و پرسپولیس نیاورد اما دو گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا سرانجام برای خرید دو تیم پایتخت پاکت دادند.


سرخابی

سرانجام دو شرکت خودروساز ملی وارد پروسه خرید استقلال و پرسپولیس شدند. این دو شرکت خودروساز که از 4 ماه قبل برای این کار راغب بودند . اولین بار محمود اسلامیان ،نایب رئیس فدراسیون فوتبال که سالها مدیریت صنعتی کرده و پایه گذار تیم های صاحب تشکیلاتی چون سپاهان ، مس کرمان و ذوب آهن را به شکل امروزی اش بنا کرده است ، این پیشنهاد را ارائه کرد.

پیشنهادی که در سه مزایده قبلی عملی نشد چون این شرکت ها حاضر نبودند در مزایده شرکت کنند و دنبال واگذاری بدون تشریفات این تیم ها به خود بودند. دو شرکت خودروساز ملی اما سرانجام برای مزایده چهارم پا پیش گذاشته اند. ابران خودرو که مدیری کاملا استقلالی دارد ، حالا تنها خریدار آبی هاست و به نظر می رسد به سادگی مالک استقلال شود. در سوی دیگر این مزایده هم سایپا به رقابت شرکت های خصوصی چون بهنام پیشرو و استیل اذین ایرانیان رفت.

سرانجام دو شرکت خودروساز ملی وارد پروسه خرید استقلال و پرسپولیس شدند. این دو شرکت خودروساز که از 4 ماه قبل برای این کار راغب بودند

هدایتی که تقریبا می داند به سختی می تواند به پرسپولیس برسد و بعد از رد اهلیتش در مزایده پرسپولیس ، خود را مالک واقعی تیم دانست . این حضور رسانه ای هدایتی بیشتر پلی تیکی از سوی او برای ماندن در میدان بود. او که به نظر می رسد از این شرایط خیلی هم ناراضی نیست ، همچنان می تواند با هزینه های جزئی چون خرید بلیت های بازی های پرسپولیس ، حسابی روی بورس باشد!

دولت که باید این تیم ها را واگذار می کرد بعد از بررسی همه حالات ممکن ، سرانجام نتیجه گرفت با فرضیه واگذاری این تیم ها به خودروساز های ملی موافقت کند و حالا احتمالا منتقدانش می گویند دولت تیمهایش را به خودش فروخته است.

بخش ورزشی تبیان


منبع : خبرانلاین