تبیان، دستیار زندگی
با پایان رقابت های لیگ چهاردهم، كارلوس كی روش سرمربی تیم ملی، اسامی بازیكنان موردنظر خود را جهت حضور در اردوی اول، دوم و نهایی تیم ملی جهت انجام بازی دوستانه با ازبكستان و بازی مقدماتی جام جهانی اعلام كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیست اعلامی كی‌روش زیر ذره‌بین


با پایان رقابت‌های لیگ چهاردهم، كارلوس كی‌روش سرمربی تیم‌ملی، اسامی بازیكنان موردنظر خود را جهت حضور در اردوی اول، دوم و نهایی تیم‌ملی جهت انجام بازی دوستانه با ازبكستان و بازی مقدماتی جام‌جهانی اعلام كرد


فوتبال ، تیم ملی

با پایان رقابت‌های لیگ چهاردهم، كارلوس كی‌روش سرمربی تیم‌ملی، اسامی بازیكنان موردنظر خود را جهت حضور در اردوی اول، دوم و نهایی تیم‌ملی جهت انجام بازی دوستانه با ازبكستان و بازی مقدماتی جام‌جهانی اعلام كرد كه اسامی بازیكنان دعوت شده به اردوی نخست به این شرح است:سجاد شهباززاده، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، محسن فروزان، یعقوب كریمی، هاشم بیگ‌زاده و امید ابراهیمی (استقلال)، سروش رفیعی، احمد عبدا...زاده، اسماعیل شریفات و علیرضا سلیمی (فولاد)، فرزاد حاتمی، سیدحسین حسینی، عزت‌ا.. پورغاز و محمدحسین كنعانی زادگان (ملوان)، محمدرضا اخباری، مهدی ترابی و وحید محمدزاده (سایپا)، میلاد محمدی و رامین رضاییان (راه‌آهن)، جلال‌الدین علی‌محمدی و روزبه چشمی (صبا)، محمدنژاد مهدی (پدیده)، وریا غفوری، مهدی شریفی، علی كریمی و احسان حاج صفی (سپاهان)، آندرانیك تیموریان، سامان نریمان‌جهان و فرشاد احمدزاده (تراكتورسازی) و جابر انصاری (گسترش فولاد).

فهرست بازیكنانی كه به دلیل وظایف باشگاهی، امكان همراهی تیم‌ملی در اردوی اول را ندارند اما نام‌شان در فهرست آماده باش جهت حضور در اردوی دوم و نهایی تیم‌ملی قرار گرفته نیز به این شرح است:میثم مجیدی و مهدی مومنی (استقلال صنعتی)، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، امیرارسلان مطهری و محمدامین حاج‌محمدی (نفت تهران)، كاوه رضایی، مسعود حسن‌زاده، مهرداد قنبری و قاسم حدادی‌فر (ذوب‌آهن)، سوشا مكانی، احمد نوراللهی، امید عالیشاه و مهدی طارمی (پرسپولیس)، علیرضا حقیقی (پنافیل پرتغال)، پژمان منتظری (ام‌صلال قطر)، مرتضی پورعلی‌گنجی (تیان جین چین)، سعید عزت‌اللهی (اتلتیكو مادرید اسپانیا)، مسعود شجاعی (الشحانیه قطر)، اشكان دژآگه (العربی قطر)، علیرضا جهانبخش (نایمخن هلند)، رضا قوچان‌نژاد (الوكره قطر)، سردار آزمون (روستوف روسیه) و كریم انصاری‌فر (اوساسونا اسپانیا).

بازیكنان دعوت شده به اردوی اول تیم‌ملی، باید پیش از ظهر روز سی‌ام اردیبهشت ماه خود را به كادرفنی تیم‌ملی در هتل المپیك معرفی كنند. گفتنی است اردوی دوم از تاریخ پنجم تا نهم خردادماه و اردوی نهایی برای بازی با ازبكستان و تركمنستان 11 تا 26 خرداد ماه برگزار خواهد شد و دپارتمان تیم‌ملی از بازیكنان دعوت شده و بازیكنان فهرست آماده‌باش خواسته تا گذرنامه خود را هرچه سریع‌تر به فدراسیون فوتبال تحویل دهند.

اما فهرست جدید اعلام شده از سوی كی‌روش حاوی نكات مختلفی است كه می‌تواند جالب توجه باشد.

یكی از نكات جالب این اردو، دعوت سه بازیكن سرباز یعنی سروش رفیعی و احمد عبدا...زاده از فولاد و حسین ماهینی از ملوان كه از بازی در لیگ برتر محروم بودند، به اردوی تیم‌ملی است. این درحالی است كه سرمربی تیم‌ملی در فهرست دوم خود هم از مهرداد پولادی بازیكن سرباز الشحانیه قطر دعوت نكرده است!

همه لیگ برتری‌ها سهمیه دارند

برخلاف اردوهای قبلی تیم‌ملی، كی‌روش برای این اردو از همه تیم‌های لیگ برتری بازیكن به اردو دعوت كرده و تنها تیم‌های پیكان و نفت مسجدسلیمان كه به لیگ دسته اول سقوط كرده‌اند، بازیكنی در تیم‌ملی ندارند.

استقلال؛ دارای بیشترین ملی‌پوش

استقلال كه در لیگ برتر ششم شده با هفت ملی‌پوش، بیشترین سهمیه بازیكن در بین تیم‌های لیگ برتری در تیم‌ملی را دارد. این درحالی است كه سپاهان قهرمان لیگ چهاردهم (چهار بازیكن)، تراكتورسازی نایب قهرمان لیگ (سه بازیكن) و نفت تهران و ذوب‌آهن، تیم‌های سوم و چهارم جدول و فینالیست‌های جام حذفی كه سهمیه‌های آسیا را نیز گرفته‌اند، چهار بازیكن در تیم‌ملی دارند. البته به غیر از این تیم‌ها فولاد، ملوان و پرسپولیس هم دیگر تیم‌های لیگ برتری هستند كه چهار بازیكن در تیم‌ملی دارند.

سربازها دعوت شدند، پولادی نه!

یكی از نكات جالب این اردو، دعوت سه بازیكن سرباز یعنی سروش رفیعی و احمد عبدا...زاده از فولاد و حسین ماهینی از ملوان كه از بازی در لیگ برتر محروم بودند، به اردوی تیم‌ملی است. این درحالی است كه سرمربی تیم‌ملی در فهرست دوم خود هم از مهرداد پولادی بازیكن سرباز الشحانیه قطر دعوت نكرده است! بازیكنی كه در جام‌جهانی و جام ملت‌ها از بازیكنان اصلی كی‌روش بود و حالا قرار است به ایران بیاید تا تكلیف خدمت سربازی‌اش را مشخص كند و كی‌روش هم احتمالا به همین خاطر او را به تیم‌ملی دعوت نكرده است!

ماهینی در شرایطی به اردو دعوت شده كه آخرین بار در هفته نهم در بازی پرسپولیس و راه‌آهن به میدان رفت و عبدا...‌زاده هم تا نیم‌فصل اول برای فولاد بازی كرد اما رفیعی در لیگ قهرمانان برای فولاد به میدان رفته بود.

هفت گلر در اردوی تیم‌ملی

محسن فروزان، علیرضا سلیمی، سیدحسین حسینی، محمدرضا اخباری، سوشا مكانی، علیرضا بیرانوند و علیرضا حقیقی، هفت دروازه‌بانی هستند كه به اردوی تیم‌ملی دعوت شده‌اند اما رحمان احمدی دروازه‌بان دوم ایران در جام‌جهانی كه البته در نیم‌فصل دوم یك خط در میان در سپاهان بازی می‌كرد و در دو بازی هم با اشتباهاتش از زمین اخراج شد در بین گلرهای دعوت شده جایی ندارد، ضمن اینكه سیدمهدی رحمتی هم كه با پیكان به لیگ دسته اول سقوط كرد مانند دفعات قبل به تیم‌ملی دعوت نشده است.

دعوت از 19 بازیكن برای اولین بار

یكی از مهم‌ترین نكات این لیست، دعوت از بازیكنانی است كه برای اولین بار حضور در اردوی تیم‌ملی بزرگسالان را تجربه می‌كنند. علیرضا سلیمی، سیدحسین حسینی، عزت‌ا... پورغاز، محمدحسین كنعانی‌زادگان، محمدرضا اخباری، مهدی ترابی، وحید محمدزاده، میلاد محمدی، جلال‌الدین علی‌محمدی، جابر انصاری، میثم مجیدی، مهدی مومنی، امیرارسلان مطهری، محمدامین حاج‌محمدی، مهرداد قنبری، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، مهدی طارمی و سعید عزت‌اللهی 19 بازیكنی هستند كه در دور جدید اردوهای تیم‌ملی نظر كی‌روش را به خود جلب كرده‌اند و حالا باید تلاش كنند تا در فهرست اصلی ملی‌پوشان هم جای بگیرند.

بازگشت 2 بازیكن جام‌جهانی

حسین ماهینی و قاسم حدادی‌فر دو بازیكن تیم‌ملی در جام‌جهانی 2014 بودند كه بعد از این رقابت‌ها دیگر به تیم‌ملی دعوت نشده بودند و در جام ملت‌های آسیا نیز حضور نداشتند اما برای این اردو دوباره به تیم‌ملی فراخوانده شده‌اند. با این حال كی‌روش دیگر از بازیكنانی مانند دانیال داوری، استیون بیت‌آشور، رضا حقیقی شاندیز، احمد آل‌نعمه و بختیار رحمانی كه در لیست نهایی جام‌جهانی حضور داشتند، دعوت به عمل نیاورده است.

خانزاده رفت

4 سرخپوش دعوت شدند

تنها ملی‌پوش پرسپولیس در جام ملت‌های آسیا، محمدرضا خانزاده بود كه پس از مصدومیت هاشم بیگ‌زاده به لیست نهایی تیم‌ملی اضافه شد اما این بازیكن پس از درگیری كه با یكی از هواداران پرسپولیس بعد از بازی برگشت با لخویا قطر داشت، 9 ماه از سوی كمیته اخلاق محروم شد تا بعد از مدت‌ها به اردوی تیم‌ملی دعوت نشود. در دو بازی دوستانه با شیلی و سوئد هم سوشا مكانی تنها ملی‌پوش دعوت شده از پرسپولیس بود اما حالا سهمیه این تیم به چهار بازیكن افزایش پیدا كرده است.

نوری و خلعتبری باز هم دعوت نشدند

محمد نوری كاپیتان پرسپولیس كه در آستانه جام ملت‌ها از تیم‌ملی خط خورد و این موضوع با تعجب بسیاری از اهالی فوتبال روبه‌رو شد نامش در اردوی نوروزی تیم‌ملی هم قرار داشت و به اردوی جدید تیم‌ملی هم دعوت نشده است تا به نظر برسد كه كی‌روش نام این بازیكن را كاملا از لیست بازیكنان مدنظر خود خارج كرده است.

به غیر از نوری، باید به عدم دعوت محمدرضا خلعتبری هم اشاره كرد كه او با وجود درخشش در لیگ مانند سیدمهدی رحمتی و سیدهادی عقیلی نامش در لیست مغضوبان كی‌روش قرار گرفته است.

بخش ورزرشی تبیان


منبع : جام جم ورزشی