تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:از 105طرح و اختراع و ابتکار رسیده به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان ،پنج طرح برتر دانش آموزان هرمزگان ،به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنج ابتکار دانش آموزان هرمزگان به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان راه یافت.

پنج ابتکار دانش آموزان هرمزگان به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان راه یافت


مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:از 105طرح و اختراع و ابتکار رسیده به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان ،پنج طرح برتر دانش آموزان هرمزگان ،به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت.


علی کرمپور چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه آثار رسیده به مرحله استانی افزود: جشنواره جابربن حیان دانش آموزی، هم راستا با اهداف سند چشم انداز20 ساله است که نتیجه آن تربیت نیروی انسانی شایسته و خلاق برای کشور است.

وی تاکید کرد:با توجه به اهمیت پژوهش از دیدگاه متخصصان علوم رفتاری ، نظام آموزشی نیز باید به سمت جایگزینی این رویکرد و دیگر شیوه های نوین باشد.

کرمپور یادآور شد:روند پرشتاب توسعه علمی و جهش تکنولوژی که سبک زندگی معاصر را تحت تاثیر قرارداده سبب شده بیشتر کشورها بیش از پیش به رویکردهای پژوهشی روی بیاورند تا ضمن بهره گیری از ایده و ابتکار ،بهره وری را ضمیمه تربیت نیروی انسانی نمایند.  وی تصریح کرد:کشورهای که بتوانند از این وجه مهم حداکثر بهره را برای نظام آموزشی خود ببرند صاحب جایگاه جهانی برتر خواهند بود که این رویکرد می تواند درمعادلات پیچیده سیاسی و اقتصادی جهان امروز مزیت های زیادی را به دنبال داشته باشد.

به گفته کرمپور،یکی ازمهمترین بسترهای پرورش نیروی انسانی خلاق که اهمیت آن مورد اشاره قرارگرفت جشنواره جابربن حیان است که منطبق با سند چشم انداز کشور حرکت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین تاکید کرد: برای برخورداری از دانش آموزان توانا درتولید علم باید آموزش ها و جهت گیری های آموزشی همسو با سند چشم اندازباشد که دراین راستا باید مدیران ومعلمان،با مشارکت خانواده ها نسبت به پیاده سازی شیوه های آموزشی پروژه محورهمت داشته باشند.

کرمپور در پایان با قدردانی از میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس و حوزه معاونت ابتدایی این ناحیه در راهبری جشنواره،خاطرنشان کرد: براین امراعتقاد داریم که تحقیق و پژوهش کلید پیشرفت همه جانبه کشوراست که برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین این امر نیازمند مشارکت وهمراهی همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش کشور است.

برای برخورداری از دانش آموزان توانا درتولید علم باید آموزش ها و جهت گیری های آموزشی همسو با سند چشم اندازباشد که دراین راستا باید مدیران ومعلمان،با مشارکت خانواده ها نسبت به پیاده سازی شیوه های آموزشی پروژه محورهمت داشته باشند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز با اشاره به جزییات این جشنواره بیان داشت:جشنواره جابربن حیان براساس دستورالعمل وزارتی در چهارقالب جمع آوری اطلاعات،نمایش علمی،آزمایش وطراحی ساخت در سطح آموزشگاه و منطقه برگزار شد که 105طرح برتر در دو قالب طراحی ساخت وآزمایش از سراسراستان به مرحله استانی راه یافته و مورد ارزیابی نهایی قرارگرفتند.

مرتضی عباس نسب افزود:برای رسیدن به مرحله استانی این جشنواره از بین 184 هزار دانش آموزاستان، 40 هزار نفر در نواحی و مناطق با بیش از 13 هزار طرح در قالب طراحی ساخت و آزمایش،جمع آوری اطلاعات و نمایش علمی به هم به رقابت پرداختند که 105 طرح با 253دانش آموز در دو قالب طراحی ساخت و آزمایش به جشنواره استانی راه یافتند.

وی تصریح کرد:در بخش ارزیابی آثارراه یافته، پنج گروه سه نفره کار داوری آثار را به انجام رساند که پنج طرح برگزیده به جشنواره کشوری راه یافتند پیش نیاز راهیابی به جشنواره خوارزمی است.  دراین برنامه،از دانش آموزان راه یافته به جشنواره استانی و پنج طرح برترتجلیل شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان