تبیان، دستیار زندگی
ه تصمیم‌گیری شبكه سه منوط شد تصویربرداری پلان‌های نهایی باقیمانده از قسمت نهم سریال «باغ مظفر» مهران مدیری در لوكیشن این مجموعه‌ی تلویزیونی واقع در خانه‌ای ویلایی منطقه‌ی یخچال تهران انجام شد. به گزارش خبرنگار ایسنا،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پخش سریال مهران مدیری به تصمیم‌گیری شبكه سه منوط شد

تصویربرداری پلان‌های نهایی باقیمانده از قسمت نهم سریال «باغ مظفر» مهران مدیری در لوكیشن این مجموعه‌ی تلویزیونی واقع در خانه‌ای ویلایی منطقه‌ی یخچال تهران انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ سریال «باغ مظفر» به كارگردانی مهران مدیری پس از مجموعه‌ی طنز «شب‌های برره» ساخته می‌شود و از اوایل آذرماه 85 كلید خورده است كه پیش تولید این سریال دو ماه به طول انجامید و تاكنون نگارش 12 قسمت از آن به پایان رسیده است.

این سریال قرار است در حوالی ساعت 21 از شبكه سه سیما پخش شود و تاكنون مشخص نشده است كه از چه تاریخی به روی آنتن می‌رود. در حقیقت زمان پخش سریال «باغ مظفر» به تصمیم‌گیری شبكه سه سیما منوط شده است.

گروه سازنده سریال «باغ مظفر» به كارگردانی مهران مدیری هر روز از ساعت 8 صبح در لوكیشن مورد نظر حاضر شده و پس از انجام مراحل گریم و طراحی صحنه، ضبط از حدود ساعت 10 الی 11 صبح آغاز شده و تا حوالی 5 بعد از ظهر ادامه دارد.

برای سریعترگرفتن صحنه‌های این سریال از تمهید رج زدن استفاده می‌شود و به این علت نمی‌توان به طور دقیق گفت كه تاكنون چند قسمت از این سریال آماده پخش شده است.

سازندگان سریال «باغ مظفر» برای تصویربرداری این سریال از سه دوربین بهره‌ می‌گیرند تا ریتم ساخت سریعتر پیش برود. در سریال «باغ مظفر» مهران مدیری و محمدرضا هدایتی نقش دو خان قدیم ایرانی را بازی می‌كنند كه هر دو در باغی كه ایوان آن توسط نرد ه های آهنی از هم جدا شده است، زندگی می‌كنند این دو در حالی در زندگی مدرن امروز ادامه حیات می‌دهند كه هم‌چنان فكر و شیوه‌ی زنگی شان متعلق به گذشته است.

خانه‌های هر دوی این شخصیت‌ها با تلفیقی از وسایل قدیمی و جدید چیده شده و لباس‌هایشان به دوره‌ای برمی‌گردد كه به گفته‌ی آوا سلطانی عربشاهی (طراح لباس سریال باغ مظفر) تداعی‌كننده‌ی مقطع تاریخی یا قومیتی خاص نباشد.

مهران مدیری در نقش مظفرخان دو فرزند دارد كه نقش آن‌ها را سیامك انصاری و سحر جعفری جوزانی بازی می‌كنند. دختر مظفر خان به تبعیت از پدرش زندگی كاملا سنتی دارد و اما كامران پسر مظفر خان كه در اداره‌ای امروزی مشغول به كار است طرز فكری كاملا متفاوت دارد و این تفكر حتی در دكوری كه به عنوان اتاق وی طراحی شده نیز نمود دارد.

دادستان سریال «باغ مظفر» در اداره‌ای كه كامران در آن مشغول كار است شروع می‌شود و سپس به خانه‌ی خان‌های مظفر زرگنده كشیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نادر سلیمانی كه پس از مدت‌ها در این سریال مجددا با مهران مدیری همكاری دارد نقش رییس شركت را بازی می‌كند و شقایق دهقان در نقش دختر وی ظاهر شده است كه بعدها ارتباط نزدیكتری با خانواده مظفر زرگنده پیدا خواهد كرد.

در خانه‌ی دیگر منصور خان مظفر زرگنده (محمدرضا هدایتی) به همراه كلفتش تنها زندگی می‌كند و زن و فرزندی ندارد. او نیز همانند مظفر خان زندگی كاملا سنتی را پیش گرفته است.

سرپرستی نویسندگان مجموعه روتین «باغ مظفر» را همانند كارهای اخیر مهران مدیری، پیمان قاسم خانی برعهده دارد و به همراه مهراب قاسم خانی‏، امیر مهدی ژوله‏ خشایار الوند و حمید برزگر نگارش متن‌های این سریال را در قالب 45 قسمت انجام می‌دهند. بر این اساس مهراب قاسم خانی تفاوت عمده باغ مظفر با كارهای قبلی مهران مدیری را برخورداری از داستانی دنباله‌دار دانست كه سریال را از حالت اییزودیك خارج می‌كند.

دكورهای سریال «باغ مظفر» را می‌توان به چهار بخش اصلی خلاصه كرد: خانه مظفر خان‏، منصور خان، محوطه باغ و اداره.

منبع: ایسنا