تبیان، دستیار زندگی
احمد حاجی شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن از تخلف ۱۰ ناشر قرآنی در عرضه قرآن های فاقد مجوز در نمایشگاه کتاب تهران خبر داده و اعلام کرده که برخی از ناشران نیز با یک مجوز چندین بار مبادرت به انتشار این قرآن ها کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌فروش قرآن‌ های غیرمجاز در نمایشگاه کتاب + سند

سازمان دارالقرآن‌الکریم اعلام کرد که با توجه به فروش قرآن‌های غیرمجاز در نمایشگاه کتاب و بی‌توجهی مسئولان وزارت ارشاد نسبت به موضوع، این سازمان به مسئول کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب نامه‌ای ارسال کرده است.

بخش اجتماعی تبیان
قران

احمد حاجی‌شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن از تخلف ۱۰ ناشر قرآنی در عرضه قرآن‌های فاقد مجوز در نمایشگاه کتاب تهران خبر داده و اعلام کرده که برخی از ناشران نیز با یک مجوز چندین بار مبادرت به انتشار این قرآن‌ها کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان دارالقرآن، ناشرانی مانند دارالخیر القرآن الکریم، پارمیس، امام منتظر(عج)، حلم، مبین اندیشه، نشتا و احیای کتاب نسبت به توزیع این قرآن‌های فاقد مجوز اقدام کرده‌اند.

حاجی شریف افزود: سازمان دارالقرآن الکریم طی نامه‌ای به رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران که رونوشتی از آن برای سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران و همچنین محمد سلگی مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این وزارتخانه ارسال شده است، ‌ تخلف این ناشران را با ذکر جزئیات وقوع آن و قطع و اندازه قرآن‌ها، تعداد صفحات و شمارگان آنها به همایون امیرزاده، رئیس رسیدگی به تخلفات ناشران اعلام کرده است.

مجوز قران

مجوز قران

مجوز قران

همایون امیرزاده رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران ضمن تأیید دریافت این گزارش گفت: گزارشی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در مورد تخلف برخی ناشران قرآنی در عرضه قرآن‌های فاقد مجوز به ما ارائه شده است که در حال بررسی این گزارش هستیم.
تصویر نامه ارائه شده از سوی سازمان دارالقرآن کریم حاوی نام ناشران متخلف در زمینه عرضه قرآن‌های غیرمجاز را در ذیل آمده است .


منبع: خبرگزاری مهر