تبیان، دستیار زندگی
شاید این هم در فطرت ما انسان ها باشد که فکر می کنیم رمز و رازهای زیباتر شدنمان در دوردست ها قرار دارد، و یا برای به دست آوردنش باید تلاش زیادی کرده و هزینه زیادی هم کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسخه چند صد هزار تومانی زیبایی


شاید این هم در فطرت ما انسان ها باشد که فکر می کنیم رمز و رازهای زیباتر شدنمان در دوردست ها قرار دارد، و یا برای به دست آوردنش باید تلاش زیادی کرده و هزینه زیادی هم کنیم. اما گاهی ما دستورات ساده را رعایت نمی کنیم، دستوراتی که ظاهرا خیلی ساده و پیش پا افتاده است اما در واقع خیلی بیشتر و زیادتر از نسخه های چند صد هزار تومانی موثر و تاثیرگزار است.

زیبایی

زیبایی همیشه و در همه دوران ها بحث مورد علاقه بشر بوده است و از آن زمان تاكنون روش های مختلفی برای زیباتر شدن و زیباتر ماندن به كار گرفته شده است، ولی به نظر می رسد بعضی از علوم و فنون زیبایی به زمان یا دوره خاصی تعلق ندارد. و بعضی از كارهایی كه صد ها یا حتی هزاران سال قبل در زمینه زیبایی انجام می شده است هنوز هم به كار گرفته می شود.


اسرار زیبایی از روزگار كهن تا كنون
• استراحت: اگر می خواهید صورت شفاف و سالمی داشته باشید به اندازه كافی استراحت كنید، یكی از اولین كارهایی كه برای زیبایی به آن نیاز دارید. 8 ساعت خواب راحت و بدون مزاحمت است و البته کمی هم چرت بعد از ظهر.


• آرامش: بیایید سعی کنید آرامش خود را در شرایط مختلف حفظ كنید. برای این منظور باید ذهن خود را از ناراحتی ها و نا امیدی ها خالی كنید و استرس را از خود دور كنید. عبادت كردن و راز و نیاز با معبود برای كسانی كه اعتقادات مذهبی دارند بسیار مفید و مناسب است. ورزش كردن راهی برای داشتن بدن مناسب است ولی اگر این ورزش به صورت مداوم و منظم انجام شود تبدیل به راهی برای از بین بردن استرس می شود.


• سم زدایی:  نوشیدن 10 تا 12 لیوان آب در روز یك روش بسیار موثر برای دفع سموم از بدن است.


• رژیم غذایی متعادل:  سبزیجات، سالاد ها، مغز ها، میوه های خشك شده و میوه های تازه باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود. اگر می خواهید سلامت، فعال و زیبا باشید مصرف این مواد غذایی ضروری است. و البته باید از الكل، مواد مخدر و غذاهای حاضری هم صرفنظر كنید.

برای پوست خود یك برنامه منظم نظافت و مراقبت از آن داشته باشید. از صابون و پاك كننده های ملایم برای شستشو استفاده كنید. ماسک های طبیعی را هم فراموش نکنید که برای شفافیت و جلوگیری از کدر شدن پوست و مهمتر از آن جوان ماندن و جلوگیری از پیر شدن و چروک خوردن پوست بسیار مهم اند

• مراقبت از مو ها:  ماساژ مو ها با روغن باید حداقل ماهی یكبار انجام شود. روغن زیتون، روغن كرچك، روغن بادام و روغن نارگیل همه برای موها مفید هستند. در ضمن برای حفظ سلامت موهای خود باید از یك شامپوی ملایم استفاده كنید.


• مراقبت از ناخن ها:  ناخن ها را باید مرتباً تمیز كنید، برای سفت شدن ناخن ها از آبلیموی تازه استفاده کنید و از مرطوب كننده مناسب مخصوصا برای ناخن های پا غافل نشوید تا ناخن های براق و زیبا داشته باشید.


• مراقبت از چشم ها:  مطمئن شوید كه چشم های شما به اندازه كافی استراحت می كنند. با نگاه كردن طولانی مدت به تلوزیون و مانیتور فشار زیادی به آنها وارد می كنید. چشم های خود را با آب سرد بشورید. برای اطمینان از سلامت چشم و عدم پیشروی یك نارسایی باید به طور مرتب به پزشک متخصص مراجعه كنید همینطور از یك كرم دور چشم مقوی استفاده كنید تا پوست دور چشم شما نرم و ملایم باشد.


• مراقبت از پوست:  برای پوست خود یك برنامه منظم نظافت و مراقبت از آن داشته باشید. از صابون و پاك كننده های ملایم برای شستشو استفاده كنید. ماسک های طبیعی را هم فراموش نکنید که برای شفافیت و جلوگیری از کدر شدن پوست و مهمتر از آن جوان ماندن و جلوگیری از پیر شدن و چروک خوردن پوست بسیار مهم اند.


• عطر:  از گذشته که برای خوشبو شدن از عطر گل ها و نافه آهو استفاده می کردند تا به امروز که عطر ها و ادکلن های گران قیمت در بازار به فروش می رسد، استفاده از عطر یکی از راه های زیبا به نظر رسیدن بوده ، البته با حفظ این نکته که اول نظافت و سپس استفاده از بوی خوش!


• آرایش: كیفیت مواد آرایشی و بهداشتی كه استفاده می كنید را فدای قیمت آن نكنید. در حالت ایده آل بهتر است كلاً مواد آرایشی استفاده نكنید. یا حداقل آن را برای مدت طولانی نگه ندارید تا اثر مخرب آن بر پوست شما كاهش یابد و قبل از رفتن به رختخواب حتماً آرایش خود را پاك كنید. بهتر است ابتدا مطمئن شوید به هیچ یك از مواد آرایشی كه استفاده می كنید حساسیت ندارید.


• پوشش: انتخاب لباس مناسب با سن و سال و موقعیت محلی که در آن حضور داریم، به زیباتر شدن و محبوب شدنمان کمک خاصی می کند، سعی کنید لباس هایتان را طوری انتخاب کنید که به شما بیاید و عیب های هیکلتان را بپوشاند، نه این که چون مُد است و یا مارک دار است آن را به تن کنید.

فرآوری: زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع: یادبگیر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.