تبیان، دستیار زندگی
یکی از مواردی که زوجهای جوان بر سر آن با مشکل مواجه می شوند این است که خانمها خواسته ای از همسرخود دارند و در مقابل آن در خواست از همسرشان نه می شنوند و این تبدیل می شود به ماراتونی از لجاجت ها و مقابله به مثل ها
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از شوهرتان«نه» نشنوید


یکی از مواردی که زوجهای جوان بر سر آن با مشکل مواجه می شوند این است که خانمها خواسته  ای  از همسرخود دارند و در مقابل آن در خواست از همسرشان نه می شنوند و این تبدیل می شود به ماراتونی از لجاجت ها و مقابله به مثل ها.

نه گفتن

هنگامی که  زنی از همسرش در خواستی دارد و در مقابل آن«  نه » می شنود این توهم در او ایجاد می شود که این « نه»  و پاسخ منفی از جانب شوهرش به علت عدم توجه ،عشق و علاقه اوست و او خواسته با این نه او را آزرده سازد و یا به نحوی بچزاند.در صورتیکه این اصل ماجرا نیست بلکه مشکل از اینجا شروع می شود که خانم ها غالبا نمی دانند چگونه و در چه زمانی خواسته شان را بیان کنند که مورد قبول واقع شود .
خانمها در وهله اول باید  به این نکته توجه کنند که زمان و مکان مناسب را برای بیان درخواستشان انتخاب کنند به عنوان مثال هیچگاه در بدو ورود همسرتان به خانه عجله نکنید و بگذارید همسرتان خستگی هایش را از تن بیرون کند و آنگاه می توانید درخواست خود را مطرح کنید و یا زمانی که همسر شما  بر روی موضوع دیگری تمرکز دارد از او تقاضایی نکنید زیرا زمانی که مردها بر روی مسئله تمرکز میکنند توانایی پرداختن به مسئله دیگری را ندارند پس بلافاصله خواهند گفت « نه».

نکته دیگر که باید به آن توجه کنید لحن شماست .اگر همسرتان احساس کند که در لحن شما دستور و فرمان نهفته است به راحتی از انجام آن کار  سر باز خواهند زد و یا اگر آن کار را انجام دهد با ناخرسندی و خشم به انجام آن مبادرت خواهد کرد. این یک خصیصه در مردان است دوست دارند همیشه مرکز ابهت و قدرت در خانواده باشند و لحن دستوری شما این ابهت و قدرت را از آنها می گیرد، پس سعی کنید دستور ندهید.
استفاده از واژه  های مناسب برای بیان خواست خود را هیچ گاه فراموش نکنید استفاده از واژه هایی نظیر لطفا ، خواهش می کنم ،ممنون می شوم که فلان کار را برایم انجام دهی قطعا بسیار موثرتر است از واژه هایی که به نوعی این موضوع را برای همسرتان تداعی می کند که مجبور است این کار را انجام دهدو یا وظیفه اش را انجام داده است. اگر همسرتان در خواست شما را پذیرفت در حین کار از دادن توضیحات اضافه خودداری کنید زیرا غالب مردان در این شرایط تصور می کنند که شما احساس می کنید آنها قادر به انجام درست خواسته شما نیستند و در این صورت از خود واکنش نشان خواهند داد.

اگر کاری را که می خواهید همسرتان برایتان انجام دهد برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است حتما این مسئله را با زبانی نرم ، صریح و گویا با او در میان بگذارید زیرا اگر مردان بدانند که کار شمابرایتان اهمیتی ندارد به راحتی خواهند گفت « نه »

نکته دیگر که بسیار مهم و اساسی است این است که قبل از بیان خواسته خود جواب همسرتان را پیش بینی نکنیدو سعی نکنید او را به گو نه ای در مضیقه قرار دهید که حتما پاسخ مثبت را از او بگیرید ،بعضی از خانم ها پا را از این هم فراتر گذاشته اند و قبل از بیان خواسته خود از شنیدن جواب احتمالی « نه » ناراحت و از بیان در خواست خود پشیمان شده و بدون هیچ گفت و شنودی از همسر خود دلگیر می شوند در صورتی که روح همسرشان نیز از ماجرا بی خبر است.
اگر کاری را که می خواهید همسرتان برایتان انجام دهد برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است حتما این مسئله را با زبانی نرم ، صریح و گویا با او در میان بگذارید زیرا اگر مردان بدانند که کار شمابرایتان اهمیتی ندارد به راحتی خواهند گفت « نه » .
اگر جواب منفی شنیدید دنیا به پایان نرسیده است با گفتن عبارات ساده (بسیار خوب) کار خود را به زمان دیگری موکول کنید و به همسر خود  نشان دهید که این پاسخ منفی هیچ تاثیری بر روی عشق و علاقه شما نخواهد گذاشت و در اکثر مواقع  مردها در پاسخ این حسن نیت شما تمام تلاش خود را خواهند کرد که در اولین فرصت کار شما را در اولویت قرار دهند.
 و این را بدانید که  همیشه دریافت پاسخ مثبت ممکن نیست و همچنین برای خود شما هم پیش آمده است که به همسرتان « نه » بگویید در بعضی مواقع شرایطی وجود دارد که  شاید شما از آنها اطلاع نداشته باشید .و امکان داردکه موقعیت موجود باعث نپذیرفته شدن خواسته شما گردیده و این خواسته قلبی همسر شما نباشد، بنابراین بعضی اوقات به طرف مقابلتان حق بدهید .
و آخرین و مهمترین نکته این است که حتما بعد از انجام در خواستتان با مهربانی از همسر خود تشکر کنید و بدانید که این قدردانی باعث می شود که همسر تان متوجه شود که شما قدر زحمات او را میدانید و قدردان او هستید همین تشکر ساده همراه با محبت باعث می شود در موارد بعدی همسرتان با علاقه بیشتری تمایل به پذیرفتن خواسته های شما داشته باشد.

ولی حصاری

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:
یه زن و شوهر همه چی تموم!
با من صنما، دل یک دله کن!
جهنمی برای عاشق ها 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.