تبیان، دستیار زندگی
هنوز چند روز از اعلام توافق مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی بر ادامه همکاری و حل مشکل مالیاتی کی روش با پرداخت 400 میلیون به حساب سازمان امور مالیاتی کشور نگذشته بود که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در جمع عده ای از پیشکسو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادکان با حمله به وزیر شهر را به هم ریخت!


هنوز چند روز از اعلام توافق مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی بر ادامه همکاری و حل مشکل مالیاتی کی‌روش با پرداخت 400 میلیون به حساب سازمان امور مالیاتی کشور نگذشته بود که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در جمع عده‌ای از پیشکسوتان و مربیان فوتبال اظهارات قابل تاملی درباره فوتبال ایران و لمپنیسم وارداتی کرد تا دوباره بحث ماندن یا رفتن کی‌روش نقل محافل ورزشی شود.


دادکان

وزیر ورزش که از شرایط حاکم بر فوتبال ایران به شدت ناراضی بود و از حاکم شدن کارگر بر کارفرما و لمپنیسم وارداتی داد سخت می‌گفت بدون اشاره به نام کارلوس کی‌روش به انتقاد از شرایط فعلی فوتبال پرداخت. خیلی‌ها ایما و اشاره‌ها و استعاره‌ها و ایهام‌های صحبت‌های گودرزی را مثل کدی که شنونده را به مقصد نهایی رهنمون می‌کند و می‌رساند به کی‌روش و تیم ملی و فدراسیون فوتبال ربط دادند اما وزیر ورزش وقتی با واکنش‌های اهالی فوتبال و کارشناسان و رسانه‌ها که بعضا هم تند و جانبدارانه بود مواجه شد، گفت: «من در مورد کی‌روش حرفی نزدم و نگفتم کارگر چه کسی هست و اسمی نبردم، شما تحقیق کنید ببینید اسم بردم یا خیر. هر خبرنگاری می‌تواند تحلیل خودش را داشته باشد. در مورد کی‌روش نظری نمی‌دهم و نظر فنی را باید مسئولان فدراسیون فوتبال بدهند.» البته این واکنش وزیر ورزش تاثیر زیادی روی اظهارنظرهای بعدی منتقدان و مخالفان و حتی موافقان نداشت و روز پنج‌شنبه محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در برنامه ویژه خبری شبکه 2 به انتقاد شدید از مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص وزیر ورزش پرداخت.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان این‌که نه فدراسیون و نه وزارتخانه کی‌روش را نمی‌خواهند، گفت: «راهکار حل مشکلات این است که وزیر از ورزش برود.» محمد دادکان با انتقاد از برگزاری جلسه وزیر با جمعی از پیشکسوتان درباره موضوع فساد و لمپنیسم در فوتبال گفت: «نصف این آدم‌هایی که کنار وزیر بودند، خودشان در همین مسئله فساد و لمپنیسم هستند.» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر این‌که تنها دولت می‌تواند رفتن یا ماندن کی‌روش را تعیین کند نه فدراسیون و وزارتخانه گفت: «مردم از دروغ و ریا خسته شده‌اند. اگر واقعا کی‌روش را نمی‌خواهیم او را به یک اتاق ببریم و قراردادش را حساب کنیم و با رضایت از او جدا شویم. اینطوری هم 2 طرف راضی خواهند بود و هم بازتاب خوبی در دنیا دارد. وزارت ورزش در بحث کی‌روش با پا پیش می‌کشد و با دست پس می‌زند. به وا... قسم که کی‌روش را نمی‌خواهند. در گذشته به کی‌روش اختیاراتی داده بودند و حالا می‌خواهند این اختیار را از او بگیرند. خب معلوم است او دیگر کار نمی‌کند.»

اظهارات تند دادکان بازتاب زیادی داشت و خود منجر به واکنش‌های تازه‌ای درباره اظهارات وزیر شد و منتقدان و موافقان وزیر آشکارا مواضعشان را بیان کردند. معمولا هر زمان صحبت از کی‌روش باشد یک پای ثابت آن محمد مایلی‌کهن است که در ویژه برنامه خبری شبکه 2 به خواست خودش روی خط برنامه رفت تا به برخی اظهارات دادکان پاسخ بدهد! مایلی‌کهن به دفاع از گودرزی پرداخت و گفت: «عنوان می‌شود که این وزیر و وزارتخانه ضعیف عمل می‌کند. قرار شد ما سلایق را دخالت ندهیم و صادقانه حرف بزنیم. بنده 35 سال است که به عناوین مختلف در فوتبال بودم و مسئولیت‌های مختلفی داشته‌ام. به نظر من گودرزی یکی از بهترین‌ها بوده است. الان نه مسئولیت و پست می‌خواهم و نه خواسته‌ام. تمام پست‌هایم را داشته‌ام، پس بیاییم صادقانه حرف بزنیم.»

وی در مورد حرف‌های وزیر علیه کارلوس کی‌روش گفت: «اصلا دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. وزیر ورزش هم در آن جلسه صراحتا گفت به عنوان یک شهروند نظر می‌دهد نه وزیر ورزش، من یک‌بار نظرم را گفتم چه بلاهایی بر سرم آوردند و اکنون همان رفتار با وزیر ورزش می‌شود و همان بلای من را سر وزیر می‌آورند.»

مایلی‌کهن در ادامه گفت: «دادکان از روی حسادت و سلیقه شخصی در مورد وزیر ورزش نظر می‌دهد چون فکر می‌کرد وزیر می‌شود و حال حقش خورده شده است.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اظهار نظر اخیر وزیر ورزش، کی‌روش در تیم ملی ماندنی خواهد بود، خاطرنشان کرد: «فدراسیون با کی‌روش قرارداد دارد و رابطه فدراسیون با وی مثل رابطه پیمانکار و کارفرما است. هر جا به هر دلیلی 2 طرف نخواهند با هم ادامه دهند می‌توانند با پرداخت خسارتی که در قرارداد قید شده به همکاری خاتمه دهند.» وی تاکید کرد: «امیدوارم مسئولان ورزش کشور اسیر جو و هیجان کاذب این دسته از رسانه‌ها نشوند و تحت تاثیر مسابقات نظر‌سازی پیامکی قرار نگیرند چون ماندن یا رفتن کی‌روش یک بحث تخصصی است نه یک بحث عامیانه. باز هم تاکید می‌کنم مخالف کی‌روش نیستم بلکه مخالف رفتارهای او و منتقد نتایج تیم ملی در 4 سال گذشته به ویژه در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هستم.»

حسن حبیبی، پیشکسوت فوتبال ایران موافق وزیر ورزش اما از کفاشیان انتقاد دارد. او با اشاره به جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتند و بازتاب صحبت‌های گودرزی گفت: «اتفاقاتی که در این جلسه افتاد همه مثبت و صحیح بود. من از آقای وزیر شناخت چندانی نداشتم ولی حرف‌هایشان مثبت بود و آینده بهتری را برای فوتبال نوید می‌داد. کی‌روش استخدام فدراسیون فوتبال است ولی هرچه دلش می‌خواهد به فدراسیون می‌گوید. این به فوتبال ما برمی‌خورد، به غرور بچه‌های ما لطمه می‌خورد. او هم تقصیر ندارد، کسانی در راس فدراسیون هستند که نمی‌دانند و بلد نیستند و لایق این حرف‌ها هستند. باید کسانی بیایند فدراسیون را بگیرند که حداقل وقتی مربی را استخدام می‌کنند و برنامه‌ای به او می‌دهند، آن برنامه قابل اجرا باشد و بالاتر و بهتر از او فکر کنند و به او بگویند چه کاری انجام دهد، نه این‌که او به این‌ها بگوید چه کاری انجام دهند.» مجید جلالی، سرمربی سایپا هم از حامیان وزیر است و در مورد جلسه با وزیر ورزش می‌گوید: «جلسه خیلی خوبی بود اما همه مسائل جلسه رها شد و تحت تاثیر 2، 3 جمله وزیر ورزش قرار گرفته است.» وی در مورد حرف‌های وزیر علیه کارلوس کی‌روش گفت: «اصلا دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. وزیر ورزش هم در آن جلسه صراحتا گفت به عنوان یک شهروند نظر می‌دهد نه وزیر ورزش، من یک‌بار نظرم را گفتم چه بلاهایی بر سرم آوردند و اکنون همان رفتار با وزیر ورزش می‌شود و همان بلای من را سر وزیر می‌آورند.»

همه این اظهارات و موضع‌گیری‌ها در حالی صورت گرفته که با رجوع به فضای مجازی و رصد نظرات مردم و فوتبال‌دوستان مشخص می‌شود بیشتر آن‌ها با اظهارات وزیر ورزش درباره کی‌روش مخالف هستند اما از موضع حمایتی رئیس‌جمهور در مورد حفظ کارلوس کی‌روش که چندی پیش اعلام شده بود حمایت و خواستار حفظ سرمربی تیم ملی هستند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : خراسان نیوز