تبیان، دستیار زندگی
شد به نقل از رویترز، فابیو كاناوارو به دلیل بازی‌های درخشان در جام جهانی 2006 و فروغی چشمگیر در تیم رئال مادرید، به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد و بالاتر از ستاره‌هایی چون جینالوئیجی بوفون و تیری هانری قرار گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاناوارو مرد سال فوتبال اروپا شد


به نقل از رویترز، فابیو كاناوارو به دلیل بازی‌های درخشان در جام جهانی 2006 و فروغی چشمگیر در تیم رئال مادرید، به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد و بالاتر از ستاره‌هایی چون جینالوئیجی بوفون و تیری هانری قرار گرفت.

كاناوارو سومین بازیكن خط دفاعی تمام دوران است كه پس از فرانس بكن باوئر و ماتیاس سامر آلمانی مرد سال فوتبال قاره می‌شود.

ایتالیا با وجود داشتن بهترین‌ها از به دست آوردن این افتخار از سوی مدافعانش محروم بود. نمونه آشكار آن، پائولو مالدینی و فرانكو باره‌سی است چرا كه روزنامه‌نگاران اروپا بازیكنان هجومی را بیشتر می‌پسندند.

تابستان گذشته فابیو كاناوارو از یوونتوس به رئال پیوست. او پیش از سقوط یوونتوس به سری B به سبب كالچو پولی به آنها كمك كرد تا قهرمانی دیگری را در ایتالیا جشن بگیرند، گرچه این قهرمانی دیر نپایید چراكه اسكودتو به اینتر رسید.

كاناوارو از 1993 و پس از روبرتو باجو، نخستین ایتالیایی مرد سال فوتبال اروپاست، او در این باره گفت:« البته كه این پاداش را به مادرید خواهم برد، اما، دوست داشتم آن را به تورین هم ببرم. فصلی كه در یووه گذراندم، عالی بود. در سی و هفت دیدار به میدان رفتم و چهار گل به ثمر رساندم كه همگی آنها تعیین كننده بودند. به لطف یوونتوس توانستم توانایی‌هایم را در میدان نشان دهم. می‌خواهم از هم تیمی‌هایم در یووه و از بازیكنان تیم ملی قدردانی كنم.»

1993، كاناوارو نخستین بار در سری A برای ناپولی به میدان رفت و پس از سه فصل به پارما پیوست. 1997 پیراهن تیم ملی را پوشید و به مهره كلیدی تیمش تبدیل شد. 2002 اینتر و دو سال پس از آن هم یوونتوس را برای ادامه حرفه‌اش ترجیح داد.

در آخرین رای گیری، كاناوارو با 173 رای در رتبه اول، بوفون با 124 امتیاز در رتبه دوم و هانری با 121 امتیاز در رتبه سوم جای گرفت.

در این رای گیری، زیدان كه در جام جهانی به عنوان بهترین بازیكن جام معرفی شد بود، با 71 امتیاز در رتبه پنجم جای گرفت.