تبیان، دستیار زندگی
انسان از روزی که پا به دنیا گذاشت به موازات تأمین نیازهای اولیه زندگی همچون تهیه خوراک و حفظ بدن از عوامل جوی و یافتن سرپناهی برای زیست خود تلاش نموده است
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : فارغه صفری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما جزو کدام گروه از شکل چهره ها هستید؟


انسان از روزی که پا به دنیا گذاشت به موازات تأمین نیازهای اولیه زندگی همچون تهیه خوراک و حفظ بدن از عوامل جوی و یافتن سرپناهی برای زیست خود تلاش نموده است و دراین راستا با بهره گیری از ذهن خلاق خود دست به ابداعاتی برای آسایش خود نموده است . یکی از این ابداعات اولیه تهیه لباس است.

پوشاک یکی از مهمترین نمودهای فرهنگی ، ملی و سیاسی یک ملت است و به عنوان میراث تاریخی اقوام و ملل بشمار می رود.این پدیده با خصوصیات مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است بطوری که آن را از دیدگاه های مختلف از قبیل روانشناسی ، جامعه شناسی ، اخلاق ، مذهب و تاریخ مورد بررسی قرار می گیرد.
با همه اینها پوشش نشان دهنده ی هویت ، موقعیت اجتماعی و فرهنگی ، مذهب ، قومیت و حتی نمایانگر دلبستگی ها و بینش هرفرد است. به غیر از همه این موارد، لباس عامل زیبایی و تزیینی برای انسان بشمار می رود و چون انسان زیبایی و تنوع را دوست دارد خواهان داشتن ظاهری زیبا وجذاب است تا مورد تمجید و تحسین دیگران قرار گیرد و از طرف دیگر این امر باعث افزایش اعتماد بنفس و تقویت روحیه فرد می شود.  اما دانستن این که چه لباسی بپوشیم تا زیباتر جلوه کنیم و یا چه لباسی بیشتر به چهره و اندام ما می آید، از نکاتی است که برای هر فرد ضروری به نظر می رسد. 
آیا می دانستید که هر فرد شکل چهره ی به خصوصی دارد؟ تاکنون به این فکر کرده اید که جزو کدام گروه از شکل چهره ها هستید و اینکه آناتومی چهره چقدر در انتخاب لباس مناسب برای شما موثر است ؟
شکل چهره یکی از مهمترین و اساسی ترین عناصری است که به هنگام آرایش صورت ، مدل مو و انتخاب لباس، به خصوص یقه لباس، بایستی به آن توجه کرد. زیرا که نقش بسزایی در تناسب و زیبایی فرد دارد.

چهره

به طور کلی، شکل چهره افراد متشکل از 12 نوع است : ماه چهره - درخت چهره - یشم چهره - آهن چهره - کوه چهره - زمین چهره - آتش چهره -  ذوزنقه با قاعده بالا- شاه چهره - دیوار چهره - بیضی چهره و چهره های نامنظم .

یقه لباس

هریک از این اشکال، بسته به نوع خود دارای ویژگی های بصری و روانی خاصی هستند، چنانچه خطوط منحنی و یا شکسته و زاویه دار صورت می تواند تأثیری روانی و بصری متفاوتی را در چهره فرد ایجاد کند و از آنجایی که یقه و خط گردن مهمترین عامل زیبایی و تزیین لباس است، می تواند قالب (فرم) خاصی را برای چهره فراهم کند و بر اهمیت لباس و پوشنده آن بیفزاید. از این رو رعایت تناسب شکل چهره با فرم یقه ضروری است، تا ترکیب همگون و متعادل در ظاهر فرد به وجود آورد. ما دراین مبحث ضمن معرفی اشکال چهره در افراد به شما در انتخاب صحیح لباس کمک خواهیم کرد.

ویژگی چهره ها
1- بیضی چهره : این نوع چهره بهترین و زیباترین شکل صورت در افراد است که هر نوع آرایش ، مدل مو و یقه برای این افراد به شرط داشتن گردن و شانه های متناسب ، زیبا و مناسب است.

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس
2- ماه چهره ( چهره گرد) : این نوع چهره ها گرد و گوشتی هستند و بیشتر جوانی و کم سن و سالی را در افراد نمایش می دهند و به واسطه گرد بودن باعث جلب توجه می شود.
برای این افراد استفاده از یقه های ساده خطی هفت یقه ، یقه قایقی ، گرد و یقه های برگردان باریک انگلیسی مناسب است. استفاده کردن از گشواره و گردن بندهای آویزان بر جذابیت چهره آنها خواهد افزود. موهای باز و آویخته لخت به این چهره ها زیبایی خاصی را می بخشد.
یقه لباس
یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

3- آهن چهره  (چهره مربعی): چهره های مربعی شکل هستند و یقه های هفت بهترین یقه برای آنها محسوب می شود ، زیرا موجب کشیده به نظر رسیدن صورتشان می شود. یقه های آرشال ، انگلیسی باریک نیز مناسب است، این افراد نباید از مدل های موی جمع کرده و کوتاه استفاده کنند. موهای آویخته و پریشان با گردن بند و گوشواره های آویزان جلوه ویژه ای به ظاهرشان می بخشد.

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

یقه لباس

منتظر معرفی بقیه چهره ها و ویژگی های آنها در مقالات بعدی باشید.

فارغه صفری

بخش زیبایی تبیان


مطالب مرتبط:
شوهرتان را اسیر خود کنید 
پیژامه راه راه با یک عرق گیر سوراخ 
گوش خر 
آیا بادی به غبغبتان افتاده 
سلام بو 
برخلاف آنچه می پندارید، نکاتی برای زیبایی 
چگونه موهای فر را به زانو دراوریم 
گوشواره های جد بزرگ 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.