تبیان، دستیار زندگی
محمد همتی سركلانتر مركزی سوم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص این گروگانگیری گفت: ساعت 40/10 دقیقه صبح امروز مردی حدوداً 34 ساله به نام علی همراه دختر 13 ساله خود وارد مدرسه پسرانه فلق شد. مسئولان مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزییات گروگانگیری 150 دقیقه‌ای در مدرسه فلق


محمد همتی سركلانتر مركزی سوم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص این گروگانگیری گفت: ساعت 40/10 دقیقه صبح امروز مردی حدوداً 34 ساله به نام علی همراه دختر 13 ساله خود وارد مدرسه پسرانه فلق شد.

مسئولان مدرسه به گمان اینكه وی از اولیا دانش‌آموزان است مقاومتی در برابر ورود او به مدرسه نكرده بودند.

وی ادامه داد: این مرد مسلح در ادامه حدود 90 نفر از دانش‌آموزان مدرسه را با انگیزه‌ای نامشخص به گروگان گرفت. با شروع گروگانگیری مأموران پلیس در جریان ماجرا قرار گرفته و بلافاصله مدرسه را به محاصره درآوردند.

این مقام انتظامی اضافه كرد: این مرد مسلح همچنین در جریان گروگانگیری خود اقدام به شلیك دو تیر هوایی كرده بود كه باعث ایجاد ترس شدید بین دانش‌آموزان شده بود.

وی گفت: پس از بررسی اولیه مدرسه و اوضاع از طریق صحبتهای روانی وارد مذاكره با این گروگانگیر شده و توانستیم اكثر گروگانها را آزاد كنیم.

همتی در ادامه افزود: با توجه به اینكه دختر مرد گروگانگیر همراه او بود مأموران احتمال دادند از طریق بحث‌های عاطفی بتوانند او را مجبور به تسلیم شدن بكنند به همین خاطر از این طریق وارد عمل شده و پس از حدود 150 دقیقه گروگانگیری مرد 34 ساله با رها كردن 12 دانش‌آموز به این قائله خاتمه داد.

سركلانتری سوم مركزی تهران در ادامه خاطرنشان كرد: مرد گروگانگیر از یكی از شهرستانهای كشور به تهران آمده بود و خواستار مذاكره با نماینده‌هایی از سران سه قوه شده بود. به همین خاطر دو تن از قضات دادسرای منطقه نیز در محل گروگانگیر حاضر و با او وارد مذاكره شدند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینكه چرا در این گروگانگیری از مأموران مبارزه با گروگانگیری استفاده نشد، گفت: فرمانده میدان بنده بودم و با توجه به شرایط حاكم بر مدرسه و شرایط فرد گروگانگیر نیاز به حضور مأموران ویژه را تشخیص ندادم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مرد گروگانگیر پس از تسلیم شدن همراه دخترش به پلیس امنیت تهران منتقل شد تا انگیزه‌اش در این باره مشخص شود.

همچنین یكی از مأموران حاضر در محل گروگانگیری در این رابطه گفت، مرد گروگانگیر در محل سكونتش در یكی از شهرستانهای كشور دچار مشكل شده بود كه از طریق قانونی موفق به حل آن نشده بود و به همین خاطر با سفر به تهران و انتخاب این مدرسه دست به گروگانگیری زده بود تا به این صورت بتواند مشكلش را حل كند.

یكی از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه فلق نیز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با جزئیات این گروگانگیری گفت: مرد گروگانگیر یك اسلحه كلت در دستش داشت و چهار نارنجك جنگی نیز به بدنش بسته بود.

این دانش آموز افزود:وی ابتدا به كلاس 3/3 رفته و با لگد در آن را باز كرد. او همراه دخترش بود و در كمتر از حدود 20 دقیقه حدود 90 دانش‌آموزان مدرسه را در یك محل جمع كرد. این مرد مسلح تهدید می‌كرد اگر مشكلاتش حل نشود نارنجكها را منفجر می‌كند. در حالی كه فرمانده میدان از شلیك دو تیر در محل گروگانگیری خبر داده است دانش‌آموزان مدرسه مدعی‌اند گروگانگیر 5 گلوله را در محل شلیك كرده است.

منبع: فارس