تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت به لحاظ کیفیت و کمیت بسیار گسترده است گفت: در دوره ابتدایی حدود هفت میلیون و 200 هزار دانش آموز در کل کشور مشغول تحصیل هستند و این رقم حدود 60 درصد کل دانش آموزان را شامل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

60 درصد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

60درصد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت به لحاظ کیفیت و کمیت بسیار گسترده است گفت: در دوره ابتدایی حدود هفت میلیون و 200 هزار دانش آموز در کل کشور مشغول تحصیل هستند و این رقم حدود 60 درصد کل دانش آموزان را شامل می‌شود. 


استان آذربایجان شرقی، محمددیمه ور در آیین افتتاح و تجهیز 1200 مدرسه به کتابخانه چند پایه روستایی در روستای زبرلو منطقه صوفیان تصریح کرد: از این آمار دانش آموز، 700 هزار دانش آموز در مدارس و کلاس‌های چند پایه تحصیل می‌کنند که این‌ها در سنین مختلف و دختر و پسر هستند و این حرکت ارزشمند در راستای عدالت آموزشی تحقق یافته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در آذربایجان شرقی حتی یک دانش آموز بازمانده از تحصیل نداریم و این خطه و آموزش و پرورش استان همواره در بسیاری از جهات پیشتاز بوده است.

وی در حوزه ابتدایی با اشاره به طرح برنامه‌های سال 2000 تا 2030 یونسکو گفت: این مجموعه اهداف مختلف و راهکارهایی را برای آموزش و پرورش مد نظر قرار داده است که اصولا یادگیری برای دانستن بوده و یادگیری برای به کاربستن و بهتر زیستن و در نهایت یادگیری برای با هم زیستن مد نظر است.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان