تبیان، دستیار زندگی
لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ تیم در 3 سطح برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک میلیون دلار جایزه لیگ جهانی


لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ تیم در 3 سطح برگزار می‌شود.


والیبال ایران و امریکا

8 تیم برتر جهان در سطح یک این رقابت‌ها در 2 گروه مسابقات دور مقدماتی خود را از هشتم خردادماه پیگیری می‌کنند که تیم‌های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا در گروه یک و تیم‌های ایران، روسیه، آمریکا و لهستان در گروه دوم با هم رقابت می‌کنند.

فدراسیون جهانی والیبال ۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۲۰۰ دلار جایزه و حق‌الزحمه برای لیگ جهانی والیبال در سطح یک در نظر گرفته است. در پایان دور مقدماتی ۷۰۰ هزار دلار برای 4 تیم هر گروه سطح یک به عنوان پاداش تعلق می‌گیرد که تیم اول گروه ۲۵۰ هزار دلار، تیم دوم ۲۰۰ هزار دلار، تیم سوم ۱۵۰ هزار دلار و ۱۰۰ هزار دلار نیز به تیم چهارم تعلق خواهد گرفت.

در دور مقدماتی که هر تیم ۱۲ مسابقه خواهد داشت، فدراسیون جهانی والیبال برای تیم‌ها در هر بازی پاداشی در نظر گرفته که تیم برنده ۹ هزار ۶۰۰ دلار جایزه می‌گیرد و تیم بازنده نیز ۴ هزار و ۸۰۰ دلار پاداش خواهد گرفت. در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال نیز که به میزبانی برزیل برگزار می‌شود، 6 تیم شرکت‌کننده بر اساس رتبه‌ای که در پایان این رقابت‌ها کسب کنند، پاداش خاصی دریافت خواهند کرد.

مجموع پاداش 6 تیم مرحله نهایی 2 میلیون و 50 هزار دلار است که به این ترتیب بین 6 تیم تقسیم می‌شود: 1. قهرمان لیگ جهانی سال 2015 یک میلیون دلار، 2. نایب قهرمان ۵۰۰ هزار دلار، 3. تیم سوم ۳۰۰ هزار دلار، 4. رتبه چهارم ۱۵۰ هزار دلار، 5. تیم پنجم ۷۵ هزار دلار، 6. تیم ششم ۷۵ هزار دلار.

همچنین ۱۰۰ هزار دلار به 8 بازیکن برتر لیگ جهانی به عنوان پاداش پرداخت می‌شود که فهرست آن نیز به این شرح است؛ ارزشمندترین بازیکن ۳۰ هزار دلار، بهترین پاسور ۱۰ هزار دلار، بهترین اسپکر ۱۰ هزار دلار، بهترین دریافت‌کننده (2 بازیکن) هر نفر ۱۰ هزار دلار، بهترین مدافع (2 بازیکن) هر نفر ۱۰ هزار دلار، بهترین لیبرو ۱۰ هزار دلار. مجموع پاداش‌ها و حق‌الزحمه تیم‌ها، ناظران و داوران این رقابت‌ها که از سوی فدراسیون جهانی والیبال حکم دارند، در سال ۲۰۱۵، 4 میلیون و ۲۹۱ هزار و ۲۰۰ دلار در سطح یک است.


بخش ورزشی تبیان