تبیان، دستیار زندگی
3 بازیکن بایرن در مصاف با دورتموند در نیمه نهایی جام حذفی پنالتی از دست دادند و مانع از رسیدن این تیم به فینال شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بایرن مونیخ به فینال نرسید


3 بازیکن بایرن در مصاف با دورتموند در نیمه نهایی جام حذفی پنالتی از دست دادند و مانع از رسیدن این تیم به فینال شدند.

بایرن مونیخ

دورتموند و بایرن مونیخ در نیمه نهایی جام حذفی آلمان برابر هم به مصاف هم رفتند که این دیدار در ضربات پنالتی به سود زردپوشان آلمانی به پایان رسید. در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان دو تیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در آلیانس آره‌نا به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم برنده‌ای نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بازی با حملات بایرن شروع شد و این تیم در نیمه نخست کاملا تیم برتر زمین بود و توانست یکبار نیز به گل برسد. روبرت لواندوفسکی در دقیقه 30 موفق شد برای تیمش گلزنی کند و از اشتباه شینجی کاگاوا نهایت استفاده را بکند.

بایرنیها چندین فرصت گلزنی را نیز تا دقیقه 60 از دست دادند ولی از این دقیقه به بعد تا پایان بازی دورتموند بود که سوار بر بازی بود و توانست بازی خوبی را ارائه کند و در دقیقه 75 نیز به گل رسید. پیر امریک آبومیانگ موفق شد در دقیقه 75 مسابقه گل تساوی را به ثمر برساند. نویر در این صحنه در حالی که توپ یک متر از خط دروازه عقب بود، این توپ را درآورد.

بازی با حملات بایرن شروع شد و این تیم در نیمه نخست کاملا تیم برتر زمین بود و توانست یکبار نیز به گل برسد. روبرت لواندوفسکی در دقیقه 30 موفق شد برای تیمش گلزنی کند و از اشتباه شینجی کاگاوا نهایت استفاده را بکند

وقت اضافه اول بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. جدی ترین موقعیت نیمه اول وقت های اضافی نصیب بایرن مونیخ شد که ضربه سر شواین اشتایگر از مقابل دروازه به بیرون زده شد. نیمه دوم وقت های اضافی برای دورتموند بد آغاز شد و دقیقه 108 کوین کمپل پس از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. دقیقه 115 شواین اشتایگر روی سانتر بواتنگ می توانست گل برتری بایرن را به ثمر برساند اما لانگراک به خوبی توپ را دفع کرد. دقیقه 117 روی اشتباه لانگراک نزدیک بود دروازه دورتموند باز شود اما ضربه گوتسه به دروازه بان دورتموند برخورد کرد و به کرنر رفت.

در ادامه بازی گلی در بر نداشت تا به ضربات پنالتی کشیده شود. بایرنی‌ها در پنالتی عملکرد بسیار ضعیفی داشتند. فیلیپ لام و ژابی آلونسو در زدن ضربات پنالتی لیز خوردند و مانوئل نویر نیز پنالتی خود را به دیرک دروازه کوبید تا این دیدار با برتری 2 بر یک دورتموند در پنالتی و 4 بر 2 در مجموع به پایان رسید.

گواردیولا: دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد

سرمربی بایرن مونیخ با وجود شکست تیمش برابر دورتموند در جام حذفی آلمان احساس ناراحتی نمی‌کند. او تاکید کرد که این شکست روی عملکرد شاگردانش در دیدار حساس برابر بارسلونا تاثیر نخواهد گذاشت. او همچنین گفت نمی‌داند که روبن به بازی حساس برابر بارسلونا می‌رسد یا نه.

رویای دستیابی بایرن مونیخ به سه گانه فوتبال اروپا و آلمان برای گواردیولا و هواداران بایرن از بین رفت. این تیم در نیمه نهایی جام حذفی آلمان نتوانست از پس دورتموند برآید و در ضربات پنالتی رقابت را به حریف خود واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

پپ گواردیولا، سرمربی بایرن با وجود ناکامی تیمش در رسیدن به فینال از عملکرد شاگردانش راضی است. او در نشست خبری بعد از بازی گفت: به تیمم افتخار می‌کنم. بازی بسیار خوبی را برابر دورتموند به نمایش گذاشتیم اما متاسفانه بخت با ما یار نبود و در نهایت بازی را واگذار کردیم. شکست در فوتبال نمی تواند عیب باشد. ما تنها یک بازی را در فوتبال واگذار کردیم و نباید خود را سرزنش کنیم. دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. بازیکنان بایرن مونیخ بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و من از عملکرد آنها رضایت دارم.

او درباره این سوال که آیا این شکست باعث خواهد شد تا روحیه بازیکنانش در دیدار برابر بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خراب شود، این گونه پاسخ داد: این نتیجه هیچ ربطی به بازی حساس برابر بارسلونا نخواهد داشت. آن دیدار جذاب و خوب خواهد شد. بازی برابر بارسلونا یک بازی خاص است و هیچ ارتباطی به این بازی ندارد.

آرین روبن، ستاره بایرن مونیخ که تازه آسیب دیدگی خود را پشت سر گذاشته بود و در دیدار برابر دورتموند پس از چند روز دوری از فوتبال به میدان رفت دوباره آسیب دید و از زمین بیرون برده شد. گواردیولا درباره میزان آسیب دیدگی روبن گفت: فکر می کنم که او الان در بیمارستان باشد. نمی‌دانم که آیا روبن به بازی برابر بارسلونا می رسد یا نه.

کلوپ: پیروزی برابر بایرن اصلا آسان نیست

سرمربی دورتموند از عملکرد شاگردانش در دیدار برابر بایرن مونیخ راضی است. او از پیروزی برابر تیم بزرگی چون بایرن و صعود به فینال جام حذفی بسیار خوشحال است.

بوروسیا دورتموند پیروزی ارزشمندی را به دست آورد. این تیم که در نیمه نهایی جام حذفی آلمان به مصاف بایرن مونیخ رفته بود توانست در ضربات پنالتی حریف سرشناس خود را شکست دهد و جواز صعود به فینال را به دست آورد تا یورگن کلوپ در آستانه کسب یک جام دیگر با دورتموند قرار گیرد و با خاطره خوبی از این تیم جدا شود.

کلوپ، سرمربی دورتموند از پیروزی تیمش برابر بایرن بسیار خوشحال است. او در نشست خبری بعد از بازی گفت: بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. پیروزی برابر تیمی چون بایرن اصلا آسان نیست اما ما توانستیم این تیم را شکست دهیم و به فینال جام حذفی راه یابیم. از پیروزی در چنین بازی‌ای بسیار خوشحالم.

او ادامه داد: از عملکرد شاگردانم در این دیدار رضایت دارم. واقعا من هم مانند هر هوادار دورتموند بسیار خوشحالم اما هنوز یک دیدار دیگر باقی مانده است. امیدوارم که در فینال هم بتوانیم به پیروزی برسیم و درنهایت جام قهرمانی را بالای سر بریم.

بخش ورزشی تبیان