تبیان، دستیار زندگی
احمد بزرگیان عضو فراكسیون اكثریت مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 60 درصد واردات گوشی تلفن همراه توسط یكی از وابستگان خاندان پهلوی انجام می شود، در حالی كه این فرد حمایت های فراوانی از برخی جریان های سیاسی به عم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دربان کاخ شاه وارد کننده بیشترین گوشی موبایل !


احمد بزرگیان عضو فراكسیون اكثریت مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 60 درصد واردات گوشی تلفن همراه توسط یكی از وابستگان خاندان پهلوی انجام می شود، در حالی كه این فرد حمایت های فراوانی از برخی جریان های سیاسی به عمل می آورد.

وی در گفتگو با خبرگزاری حیات خاطر نشان كرد: این فرد كه آقای «الف» نام دارد با پرداخت صدها میلیون تومان به صورت ماهیانه به برخی روزنامه های اقتصادی گوشی های وارداتی خود را تبلیغ می كند.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: این واردكننده در گذشته دربان كاخ شاه بوده و در حال حاضر با اتكا به برخی جریانات و صاحبان قدرت توانسته است جایگاه خود را مستحكم نماید.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: این فرد كه به عنوان بخش كوچكی از یك جریان بزرگ مشغول فعالیت است درآمدهای كلانی را در جهت تهاجم فرهنگی به صورت كمك به برخی اصحاب قلم و ایجاد مراكز فرهنگی در سراسر كشور هزینه می كند.

گفتنی است، حامی بزرگ این واردكننده گوشی موبایل فردی به نام «الف- ط» است و به دلیل جایگاه وی تاكنون مانعی بر سر فعالیت این جریان قرار نگرفته است، علاوه بر این برخی دیگر از صاحبان قدرت در دستگاه ها با «الف» همكاری دارند.

این عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان كرد: قدرت این جریان به حدی است كه به واسطه واردات بی اندازه گوشی در تولید گوشی موبایل داخلی اختلال ایجاد شده است.

لازم به ذكر است، چندی قبل از اعلام خبر افزایش تعرفه واردات گوشی به 60 درصد، یك شركت وارد كننده تلفن همراه با استفاده از موقعیت خود، حدود 9 میلیون گوشی موبایل با تعرفه 4 درصد به كشور وارد كرد در حالی كه مشتركان تلفن همراه در ایران كمتر از 10 میلیون نفر است.

منبع: کیهان