تبیان، دستیار زندگی
۶ سال كار در سمت سرپرست تلگرافخانه مخصوص رضاشاه موجب شده است تا در لابلای خاطرات محمد ارجمند برخی از پشت پرده های این دوران مشخص شود. شماره ۱۴۶ ماهنامه الكترونیكی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران با انتشار بخشی ازاین خاطرات، درباره انتخابات صوری مجلس در در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات صوری مجلس رضاخانی


 سال كار در سمت سرپرست تلگرافخانه مخصوص رضاشاه موجب شده است تا در لابلای خاطرات محمد ارجمند برخی از پشت پرده های این دوران مشخص شود.
رضاخان

شماره ۱۴۶ ماهنامه الكترونیكی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران با انتشار بخشی ازاین خاطرات، درباره انتخابات صوری مجلس در دروان رضاخان پرده بر میدارد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، در شماره جدید نشریه بهارستان در خاطرات سرپرست تلگرافخانه مخصوص رضاشاه آمده است: در دوره سلطنت [رضاشاه] پهلوی انتخابات مجلس شورای ملی علی‌الاصول بنابر دستور دربار شروع و انجام می‌شد. وکلای مجلس را به‌دست حکام و فرماندهان لشکر و روسای شهربانی و شهرداری تعیین می‌کردند و به‌مرکز می‌فرستادند و این عمل به‌قدری منظم و یکنواخت بود که قبل از این‌که آرایی به‌صندوقها بریزند، نماینده هر محلی معلوم و مشخص بود.

در بخش "یك سند" یادداشتهای ناصر الدین مبنی بر دستور وی نسبت به تعمیر و بازسازی عمارتهای شمال آورده شده است. همچنین می توانید در این نشریه طلاقنامه شهناز پهلوی را ببینید.

شرح و آلبوم تصاویر تاریخی یك پروژه ناتمام كوهرنگ برای انتقال آب به زاینده رود از یك طرح بدون مطالعه دیگر در تاریخ این سرزمین حكایت دارد. در روزنامه قبله عالم نیز نمونه های دیگری از هنرنمایی های سلطان صاحبقران به نمایش درآمده است.

بخش تاریخ ایران و جهان تبیان

منبع : جهان نیوز