تبیان، دستیار زندگی
تلاش مس و نساجی جهت رسیدن به پلی آف لیگ برتر و روز سخت پنج تیم برای نرفتن به بازی پلی آف دسته اول یا سقوط نکردن به دسته دوم، از مهمترین اتفاقات دیدارهای روز نخست از هفته بیست و دوم لیگ دسته اول است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ دسته اول در روز پایانی


تلاش مس و نساجی جهت رسیدن به پلی‌آف لیگ برتر و روز سخت پنج تیم برای نرفتن به بازی پلی‌آف دسته اول یا سقوط نکردن به دسته دوم، از مهمترین اتفاقات دیدارهای روز نخست از هفته بیست و دوم لیگ دسته اول است.
لیگ دسته یک

روز نخست از هفته بیست و دوم از رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور فردا دوشنبه با برگزاری ۶ مسابقه از گروه «الف» پیگیری می‌شود که دو تیم مس کرمان و نساجی مازندران برای رسیدن به دیدار پلی‌آف لیگ دسته اول به مصاف حریفان خود می‌روند.
مس کرمان که شاید با یک تساوی هم به دیدار پلی‌آف لیگ برتر برسد برای اینکه این فرصت را هم به راحتی از دست ندهد، در خانه باید برابر آلومینیوم هرمزگان به پیروزی دست یابد. اگر مس مقابل آلومینیوم برنده شود، با هر نتیجه‌ای که نساجی در زمین گیتی‌پسند بدست آورد، این تیم کرمانی به باز پلی‌آف می‌رسد اما تساوی یا شکست مس، نتیجه دیدار اصفهان را با اهمیت‌تر خواهد کرد.
نساجی‌ها که هفته پیش در خانه نتوانستند برابر تیم سقوط کرده و قعرنشین تربیت یزد پیروز شوند، حالا حسرت آن دو امتیاز را می‌خورند زیرا باید ابتدا منتظر ناکامی مس باشند تا با پیروزی با اختلاف دو گل مقابل گیتی‌پسند اصفهان به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی برسند. البته خود تیم گیتی‌پسند هم برای نرفتن به بازی پلی‌آف لیگ دسته اول، نباید در خانه امتیازی از دست بدهد، موضوعی که اهمیت این بازی را بیشتر کرده است.
در این هفته علاوه بر گیتی‌پسند اصفهان، ۳ تیم دیگر هم در خطر سقوط مستقیم به دسته اول یا رفتن به بازی پلی‌آف بقا در این مسابقات هستند. ایرانجوان یکی از این تیم‌هاست که باید در خانه تربیت نوین یزد به میدان برود و با کسب یک پیروزی در لیگ دسته اول می‌ماند اما تساوی یا شکست ممکن است حکم سقوط مستقیم آنها به دسته اول و یا رفتن به بازی پلی‌آف را امضا کند.

روز نخست از هفته بیست و دوم از رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور فردا دوشنبه با برگزاری ۶ مسابقه از گروه «الف» پیگیری می‌شود که دو تیم مس کرمان و نساجی مازندران برای رسیدن به دیدار پلی‌آف لیگ دسته اول به مصاف حریفان خود می‌روند


استقلال اهواز که در منطقه خطر قرار دارد، در این هفته میزبان فجرسپاسی شیراز است و ابتدا باید مقابل این تیم شیرازی پیروز شود تا حداقل بصورت مستقیم به دسته دوم نرود و سپس منتظر ناکامی گیتی‌پسند و یا ایرانجوان باشد تا بتواند در این مسابقات بماند. نیروی زمینی تهران هم تنها با پیروزی برابر شهرداری اردبیل و شکست تیم‌های گیتی‌پسند، ایرانجوان و استقلال اهواز می‌تواند در لیگ دسته اول بماند.
در دیگر بازی این هفته هم فولادنوین اهواز صعود کرده به لیگ برتر در خانه نفت و گاز گچساران سقوط کرده به میدان می‌رود که این بازی تنها دیدار تشریفاتی هفته پایانی گروه «الف» لیگ دسته اول است.
برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و دوم از رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور و جدول رده‌بندی گروه‌های دوگانه به شرح زیر است:
گروه الف:
دوشنبه - ۷ اردیبهشت‌‎ماه
* مس کرمان - آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه باهنر کرمان
* استقلال اهواز - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی اهواز
* نفت و گاز گچساران - فولاد اهواز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه شهدای نفت گچساران
* گیتی‌پسند اصفهان - نساجی مازندران، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه آرارات اصفهان
* نیروی زمینی تهران - شهرداری اردبیل، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه شهدای نزاجا تهران
* تربیت‌نوین یزد - ایرانجوان بوشهر، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه اختصاصی فولاد
 گروه ب:
سه‌شنبه - ۸ اردیبهشت‌ماه
* شهرداری بندرعباس - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه خلیج فارس
* سیاه‌جامگان مشهد - داماش گیلان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی مشهد
* مس رفسنجان - پارسه تهران، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی رفسنجان
* پاس همدان - فولاد یزد، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه قدس همدان
* شهرداری تبریز - گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی تبریز


  بخش ورزشی تبیان



منبع: سایت دسته اول