تبیان، دستیار زندگی
دهها نفر از مردم حسکه به دستور عناصر داعش اقدام به تخریب قبور بستگان خود کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندجدیدداعش‌برای‌تخریب قبور+تصاویر


دهها نفر از مردم حسکه به دستور عناصر داعش اقدام به تخریب قبور بستگان خود کردند.
داعش ، تخریب قبور

گروه تکفیری داعش روز جمعه مردم استان حسکه در شمال شرق سوریه که نام آن را به ولایت برکه تغییر داده را مجبور کرد که اقدام به تخریب قبور بستگان خود کنند.

داعشی‌ها که با تفکری برگرفته از وهابیون؛ هرگونه نماد و نشان مذهبی را مظهر کفر محسوب می‌کنند دهها نفر از مردم حسکه را مجبور کردند تا قبور موجود در یکی از قبرستان‌های این منطقه را تخریب کنند.

برهمین اساس روز گذشته دهها مرد و کودک سوری با پتک و کلنگ وارد قبرستان حسکه شده و قبور آن را که برخی نیز تاریخی بودند را صاف کردند.

تروریست‌های داعش که تاکنون مراقد و مقام‌های شماری از پیامبران، شخصیت‌های مذهبی و اولیای دین را در مناطق تحت اشغال خود در سوریه تخریب کرده‌اند این‌بار به خود زحمت نداده و مردم را مجبور کردند تا قبور را تخریب کنند.

کرد. اولین اقدامی که وهابی‌ها تحت نام توحید و مبارزه با شرک انجام دادند، تخریب قبور صحابه در مکه و مدینه منوره بود

گروه داعش برای تخریب اماکن مذهبی از گردانی به نام گردان تسویه قبور و ضریح بهره می‌برد، اقدامی که فقط دیوانگان دست به آن می‌زنند.

تجاوز و توهین به عزت و کرامت صالحان، صحابه و اهل بیت در واقع فتنه‌ای قدیمی است که در اوایل قرن نوزدهم آغاز شد؛ زمانی که وهابیت اعلام وجود کرد. اولین اقدامی که وهابی‌ها تحت نام توحید و مبارزه با شرک انجام دادند، تخریب قبور صحابه در مکه و مدینه منوره بود؛ حتی نزدیک بود قبر پیامبر(ص) را نیز تخریب کنند، همچنین قبر سیدالشهدا حمزه بن عبدالمطلب و نیز شهدای جنگ احد را ویران کردند و سپس قبور آل بیت اطهار و صحابه پیامبر(ص) را نیز تخریب کردند.

داعش ، تخریب قبور
داعش ، تخریب قبور
داعش ، تخریب قبور
بخش سیاست تبیان

منبع : جهان نیوز