تبیان، دستیار زندگی
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 4 دیدار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته به پایان رسید و 4 تیم رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ و یوونتوس توانستند با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی شوند. با اتمام بازی های دور برگشت نگا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی آماری به لیگ قهرمانان اروپا


مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 4 دیدار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته به پایان رسید و 4 تیم رئال‌مادرید، بارسلونا، بایرن‌مونیخ و یوونتوس توانستند با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی شوند. با اتمام بازی‌های دور برگشت نگاهی می‌اندازیم به نکات و آمار جالب این مرحله از چمپیونزلیگ.

رئال مادرید و اتلتیکو

1. کریستیانو رونالدو، مهاجم رئال‌مادرید و لیونل مسی، مهاجم بارسلونا موفق نشدند در دیدارهای خود مقابل اتلتیکومادرید و پاری‌سن‌ژرمن گلزنی کنند و این برای اولین بار از فصل 06 - 2005 مسابقات لیگ قهرمانان است، که هر 2 بازیکن در گلزنی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات ناکام ماندند.

2. بارسلونا با 11 حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رکورددار است. رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ به ترتیب با 10 و 9 حضور در مرحله نیمه نهایی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. یوونتوس نیز برای ششمین بار موفق به حضور در این مرحله شده است.

3. رئال‌مادرید برای پنجمین بار و بایرن‌مونیخ برای چهارمین بار متوالی راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند که رکورد جدیدی در تاریخ این 2 باشگاه است. بارسلونا با 6 بار حضور متوالی در مرحله نیمه نهایی بین فصول 08 - 2007 تا 13 - 2012 در این زمینه رکورددار است.

4. برد خانگی بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن، هشتمین پیروزی متوالی آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بود که اکنون 2 برد کمتر از رکورد 10 برد متوالی که در اختیار رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ است، می‌باشد.

5. از 88 تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ این مسابقات، 26 نماینده از کشور اسپانیا بوده‌اند که در این زمینه رکورددار هستند. این پنجمین فصل متوالی است که اسپانیا 2 نماینده در مرحله نیمه نهایی مسابقات دارد.

6. در حال حاضر یک دهه از آخرین باری که یک مسابقه مرحله یک چهارم نهایی به وقت اضافی کشیده شد، می‌گذرد. آخرین بار در فصل 05 - 2004 باشگاه پی‌اس‌وی آیندهوون هلند موفق شد در ضربات پنالتی از سد المپیک لیون عبور نماید. این دیدار همچنین تنها مسابقه مرحله یک چهارم نهایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که سرنوشتش در ضربات پنالتی مشخص شده است.

7. در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت بایرن‌مونیخ و پورتو مجموعا 11 گل به ثمر رسید که 2 گل از رکورد مسابقات مرحله حذفی کمتر است. با این حال با به ثمر رسیدن تنها 19 گل در مجموع 4 دیدار رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایی، این فصل مسابقات کم گل‌ترین فصل از فصل 08 - 2007 است.

8. تنها 5 بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا یک تیم در نیمه اول 5 گل یا بیشتر به ثمر رسانده است و اکنون بایرن‌مونیخ با 2 بار در این فصل مقابل تیم‌های رم و پورتو رکورددار است.

کارلو آنچلوتی در جریان پیروزی یک- صفر خانگی مقابل اتلتیکومادرید، یک‌صدوچهلمین حضورش روی نیمکت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت. او هنوز 50 بازی کمتر از رکورد تاریخ این مسابقات که توسط سر الکس فرگوسن ثبت شده، دارد

9. شکست 6- یک پورتو مقابل بایرن‌مونیخ نه تنها در کنار شکست 5- صفر در زمین آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 10 - 2009، سنگین‌ترین شکست پورتو در تاریخ این مسابقات است بلکه پنجاه‌ویکمین شکست این تیم در تاریخ این مسابقات است.

10. گل تسلی‌بخش جکسون مارتینز، دویستمین گل پورتو در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بود و این باشگاه را به نهمین باشگاهی تبدیل کرد که به این تعداد گل می‌رسد.

11. کارلو آنچلوتی در جریان پیروزی یک- صفر خانگی مقابل اتلتیکومادرید، یک‌صدوچهلمین حضورش روی نیمکت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت. او هنوز 50 بازی کمتر از رکورد تاریخ این مسابقات که توسط سر الکس فرگوسن ثبت شده، دارد.

12. ایکر کاسیاس، دروازه‌بان رئال‌مادرید با بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل اتلتیکومادرید برای پنجاهمین بار در تاریخ این مسابقات کلین‌شیت و با رکورد ادوین فن در سار برابری کرد.

13. ژاوی و ایکر کاسیاس با حضور در ترکیب تیمشان، رکورد بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به صورت مشترک به 148 بازی (از مرحله گروهی تا فینال) افزایش دادند. البته ژاوی با 154 بازی در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا/ جام باشگاه‌های اروپا با احتساب مرحله پلی‌آف رکورددار است و ایکر کاسیاس نیز به رکورد 150 بازی در تاریخ این مسابقات رسید که پس از رایان گیگز با 151 بازی، در رتبه سوم قرار گرفته است.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز