تبیان، دستیار زندگی
بیش از 1500 شخصیت و نماینده از 76 كشور در جشن 80سالگی رهبر كوبا شركت می كنند. به گزارش «ایلنا» خبرگزاری فرانسه گزارش داد درحالی صدها شخصیت و نماینده از 76 كشور در روز 28نوامبر (سه شنبه هفتم آذر) تا یكم دسامبر (دهم آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولد یکی از پیرترین رهبران دنیا!


بیش از 1500 شخصیت و نماینده از 76 كشور در جشن 80سالگی رهبر كوبا شركت می كنند.

به گزارش «ایلنا» خبرگزاری فرانسه گزارش داد درحالی صدها شخصیت و نماینده از 76 كشور در روز 28نوامبر (سه شنبه هفتم آذر) تا یكم دسامبر (دهم آذرماه) در مراسم بزرگداشت و جشن 80سالگی «فیدل كاسترو» شركت می كنند كه هنوز شك و تردیدها درباره حضور وی در این مراسم وجود دارد. مراسم بزرگداشت رهبر كوبا توسط بنیاد «گوآیاسامین» سازماندهی شده است.

برپایه این گزارش، یك روز پس ازاین مراسم، یك رژه نظامی مهم برای نخستین بار در 10سال اخیر در میدان انقلاب هاوانا به مناسبت پنجاهمین سالگرد ورود كاسترو به گرانما و پیروزی انقلاب كوبا برگزار می شود. فرماندهان تاریخی این انقلاب چون «خوآن آلمیدا» ، «رامیرو والدس» و «گیرموگارسیا» در غیبت كاسترو هفته بزرگداشت انقلاب كوبا را برگزار خواهند كرد.

آخرین باری كه رهبر كوبا درانظار عمومی ظاهر شد 26 ژوئیه گذشته، روزی بسیار مهم برای كوبا بود كه دو سخنرانی در «بایامو» و«هولگین» (جنوب شرقی) ایراد كرد و بعد برای عمل جراحی به دلیل بیماری روده ای در بیمارستان بستری شد.

منبع: کیهان