تبیان، دستیار زندگی
هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر درحالی به پایان می رسد که مصاف ذوب آهن و فولاد در روشن شدن وضعیت تیم های مدعی کسب سهمیه آسیایی می تواند موثر باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس با برانکو می برد ؟


 هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر درحالی به پایان می رسد که مصاف ذوب آهن و فولاد در روشن شدن وضعیت تیم های مدعی کسب سهمیه آسیایی می تواند موثر باشد.

هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری چهار دیدار در روز یک‌شنبه به پایان می‌رسد.

پیکان – تراکتورسازی

پرسپولیس

مرفاوی با این هدف به پیکان آمد که بتواند پیکان را از میانه جدول به سمت کسب سهمیه آسیایی هدایت کند اما در حال حاضر پیکانی‌ها با 25 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند و در آستانه سقوط هستند. آن‌ها این هفته میزبان تراکتوری هستند که صدرنشین لیگ برتر است و با توجه به حذف از رقابت‌های آسیایی به دنبال موفقیت در رقابت‌های لیگ برتر است.

پیکان اگر بتواند از تراکتور امتیاز بگیرد از منطقه سقوط کمی فاصله می‌گیرد و البته سایر صدرنشینان هم از این اتفاق استقبال می‌کنند.

یکی از نکات جالب این دیدار آمار گل‌های زده دو تیم است. تراکتورسازی با 48 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و پیکان با 13 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را داراست. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک پیکانی‌ها به پایان رسید.

سایپا – پرسپولیس

سایپا از معدود تیم‌های لیگ برتر است که نگرانی بابت سقوط به لیگ پایین‌تر ندارد و البته شانس چندانی هم برای صعود از رده هفتمی‌اش در لیگ برتر ندارد. شاگردان مجید جلالی در این دیدار کاپیتان‌شان ابراهیم صادقی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند اما آن طرف پرسپولیس حضور دارد که روی کاغذ شانس سقوط را حس می‌کند و در این دیدار هادی نوروزی و علی علیپور را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

از دست دادن امتیاز در این دیدار برای پرسپولیس می‌تواند این تیم را یک قدم به لیگ یک نزدیک‌تر کند. آن‌ها به لحاظ روحی شرایط مناسبی ندارند و شکست سنگین برابر لخویای قطر آن‌ها را به هم ریخته و البته آن‌ها در لیگ هم نتایج خوبی اخیرا نگرفته‌اند و شکست برابر سپاهان آخرین نتیجه آن‌ها در لیگ است.

پرسپولیس به تازگی مشکل مدیریتی‌اش با استعفای سیاسی ختم به خیر شده و باید برابر سایپا به پیروزی برسد تا هم در جدول وضعیتش بهتر شود و هم اینکه برای بازی بعدی‌اش در رقابت‌های آسیایی به لحاظ روحی ریکاوری شود.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر سایپا به پایان رسید.

فولاد خوزستان – ذوب آهن اصفهان

مصاف فولاد و ذوب‌آهن از آن بازی‌هایی است که نتیجه‌اش برای صدرنشینان اهمیت زیادی دارد. اگر ذوب آهن ببازد عملا شانس سهمیه آسیایی این تیم چیزی نزدیک به صفر می‌شود و اگر فولاد شکست بخورد آن‌ها تا حد زیادی از سهمیه آسیایی دور می‌شوند.

سایپا از معدود تیم‌های لیگ برتر است که نگرانی بابت سقوط به لیگ پایین‌تر ندارد و البته شانس چندانی هم برای صعود از رده هفتمی‌اش در لیگ برتر ندارد. شاگردان مجید جلالی در این دیدار کاپیتان‌شان ابراهیم صادقی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند اما آن طرف پرسپولیس حضور دارد که روی کاغذ شانس سقوط را حس می‌کند و در این دیدار هادی نوروزی و علی علیپور را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد

سرمربیان دو تیم فولاد و ذوب آهن به مربیان تاکتیکی و ارائه دهنده یک بازی تهاجمی معروفند به همین دلیل نمی‌توان انتظار دیدن یک بازی کسل کننده از این دیدار را داشت. از سوی دیگر تساوی در این دیدار به درد هیچ یک از طرفین نمی‌خورد و شاید با نتیجه‌ای عجیب و پرگل پیروز این دیدار مشخص شود. هادی محمدی از ذوب آهن تنها محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر فولاد به پایان رسید.

نفت تهران – ملوان

شاگردان منصوریان چند هفته‌ای‌ است که در نتیجه‌گیری موفق نبودند و صدر جدول را به تراکتورسازی واگذار کردند. آن‌ها برای ادامه رقابت با تراکتورسازی در صدر جدول محکوم به پیروزی برابر ملوان هستند چرا که در غیر این صورت حتی احتمال دارد تا جایگاه فعلی‌شان را در لیگ برتر از دست بدهند.

یک نکته جالب در این دیدار حضور فیروز کریمی بر روی نیمکت ملوان است. وی در دوره‌ای کوتاه سکان هدایت استقلال را بر عهده داشت و در آن دوره منصوریان کاپیتان آبی‌های پایتخت بود. به نوعی این تقابل می‌تواند مصاف استاد و شاگرد هم باشد. نکته دیگر که در این دیدار حائز اهمیت است این است که صدرنشینان امیدوارند ملوان از نفت امتیاز بگیرد و قعرنشینان امیدوارند که این اتفاق به صورت معکوس رخ دهد.

کمال کامیابی نیا از نفت تهران و سید جلال رافخایی از ملوان محرومان این دیدار هستند.

* تابلو اعلانات هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر:

پیکان - تراکتورسازی ساعت 17

سایپا - پرسپولیس ساعت 17:30

فولاد - ذوب آهن ساعت 18

نفت تهران - ملوان ساعت 18

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا