تبیان، دستیار زندگی
سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی استان آذربایجان غربی عصر روز جمعه در شهرستان های خوی و نقده آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی آذربایجان غربی در خوی و نقده

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی آذربایجان غربی در خوی و نقده


سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی استان آذربایجان غربی عصر روز جمعه در شهرستان های خوی و نقده آغاز شد.


معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آیین آغازین این دوره از مسابقات در خوی گفت: مسابقات قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان برگزار می شود.  قدرت الله قاسمی اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور یک هزار و 900 دانش آموز در 9 رشته قرائت، حف1 تفسیر و مفاهیم، احکام، اذان، انشاء نماز، مداحی، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به مدت هشت روز در شهرستان های نقده و خوی برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات دانش آموزان شمال استان در شهرستان خوی و دانش آموزان جنوب استان در شهرستان نقده برگزار می شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: قرآن سند شرافت آدمی است چرا که امروزه آموزه های قرآنی و مفاهیم بلند دینی می تواند دانش آموزان را در مقابله با انواع تهدیدها و آسیب ها مصونیت بخشیده و هویت دینی و اخلاقی را در آن ها تقویت کند.

قاسمی ادامه داد: مسابقات قرآنی نباید صرفا به عنوان یک رقابت محسوب شود بلکه باید از این فرصت ها به عنوان یک ظرفیت در جهت رفتارسازی و ایجاد منش و روحیه قرآنی در دانش آموزان استفاده شود.

مسابقات قرآنی نباید صرفا به عنوان یک رقابت محسوب شود بلکه باید از این فرصت ها به عنوان یک ظرفیت در جهت رفتارسازی و ایجاد منش و روحیه قرآنی در دانش آموزان استفاده شود.

وی گفت: امیدواریم با برگزاری مسابقات قرآنی بتوانیم به اهدافی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده است برسیم.  معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی آشنایی با مفاهیم والای قرآنی و ایجاد انس با قرآن و اهل بیت (ع) در بین دانش آموزان و ترویج مبانی قرآن را از مهم ترین اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

قاسمی اضافه کرد: یک هزار و 28 دانش آموز پسر و 863 دانش آموز دختر در این دوره از مسابقات شرکت دارند.

وی با بیان اینکه در سی و سومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز 120 نفر به عنوان عوامل اجرایی فعالیت دارند گفت: نفرات اول این دوره از مسابقات در مرحله کشوری که مرداد ماه سال جاری به میزبانی استان های خراسان رضوی و فا رس برگزار می شود، حضور می یابند.

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امام جمعه خوی هم در این آیین، قرآن را کتاب هدایت انسان دانست و گفت: امروز به برکت قرآن جمهوری اسلامی ایران به قله های بزرگ عزت، افتخار و اقتدار دست یافته است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان