تبیان، دستیار زندگی
یك زن كه با راه اندازى صندوق قرض الحسنه محلى در «كمالشهر» كرج، 29 میلیون تومان كلاهبردارى كرده بود، دستگیر شد. سرهنگ مجید بزمون، فرمانده انتظامى كرج گفت: به دنبال مراجعه بیش از 20 شاكى به كلانترى «كمالشهر» و آگاهى كرج و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاهبرداری یک زن از زنان خانه دار

یك زن كه با راه اندازى صندوق قرض الحسنه محلى در «كمالشهر» كرج، 29 میلیون تومان كلاهبردارى كرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ مجید بزمون، فرمانده انتظامى كرج گفت: به دنبال مراجعه بیش از 20 شاكى به كلانترى «كمالشهر» و آگاهى كرج و اعلام شكایت از مسئول یك صندوق قرض الحسنه محلى در این منطقه كه یك زن بود، پلیس وارد عمل شد. پس از تحقیقات كارآگاهان مبارزه با كلاهبردارى آگاهى كرج از مالباختگان مشخص شد این زن 49 ساله كه از اهالى منطقه «كمالشهر» است، از چهار ماه قبل با پیشنهاد به زنان خانه دار همسایه، مبنى بر راه اندازى یك صندوق قرض الحسنه، نظر مثبت آنها را جلب كرده و از هر یك از 30 متقاضى، ماهانه 200 هزار تومان دریافت كرده تا هر ماه، به دو تن از اعضاى صندوق، مبلغ سه میلیون تومان وام بدهد.

سرهنگ بزمون ادامه داد: بر اساس اظهارات مالباختگان، پلیس پى برد: متهم در سه ماه اول اقدام به پرداخت مبلغ وعده داده شده به اعضاى صندوق كرده بود، اما در ماه گذشته با خوددارى از واگذارى هرگونه وجهى حاضر به پاسخگویى به اعضاى صندوق نشده بود، بطوریكه این افراد بدون دریافت هیچ پاسخى از این زن، به پلیس شكایت كردند. سرهنگ بزمون با تأكید بر این كه تمامى شاكیان مسئول صندوق قرض الحسنه محلى، زنان خانه دار همسایه هستند گفت: متهم 49 ساله با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهى كرج است و در بازجویى هاى اولیه مدعى شده است: تمامى مبلغ 29 میلیون تومان را به تعداد دیگرى از اعضا وام داده كه این ادعا در حال بررسى از سوى كارآگاهان است.

منبع: ایران