تبیان، دستیار زندگی
در این دوره و زمانه خانمی را پیدا نمی کنید که اهل آرایش صورت نباشد،حتی به سبک ترین نوع آن، بعضی ها این قدر آرایش می کنند که انگار کله شان را درون خمره رنگ کرده اند و بعضی دیگر هم فقط به رژلب اکتفا می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکات اساسی در آرایش


در این دوره و زمانه خانمی را پیدا نمی کنید که اهل آرایش صورت نباشد،حتی به سبک ترین نوع آن، بعضی ها این قدر آرایش می کنند که انگار کله شان را درون خمره رنگ کرده اند و بعضی دیگر هم فقط به رژلب اکتفا می کنند.

لوازم آرایش

همه دوست دارند که زیبا باشند، اما همه آرایش زیاد را دوست ندارند، بهتر است کسانی که زیاد آرایش می کنند، به جای استفاده از حجم بیشتر لوازم آرایشی نکات اساسی را یاد بگیرند تا زیباتر جلوه کنند. اولین نکته در آرایش صورت ، زیر سازی و یا احیاء پوست صورت می باشد.
معـمولاً این روزها اینطور شنیده می شود که اگر پـوســت صورت خود را با کرم های روغنی و شــفاف چرب کنیم، به نظر جوانتر و زیباتر می رسیم. اما صورت براق تمام ایرادهای صورت را بزرگنمایی می کند و گودی ها، چروک ها و لک های پوست واضح تر می شوند.

زمانیکه نور روی صورت براق می افتد(چه در روز و چه در شب) نقص های صورت، خودشان را بیشتر نشان می دهند.پس ابتدا  صورت و گردن خود را به دقت بشویید تا کلیه چربی ها و مواد باقیمانده از آرایش قبلی از صورتتان پاک شوند.سپس  از یک کرم مرطوب کننده مرغوب بر روی پوست خود استفاده کنید.در انتها مقداری پن کک را از بالا به پایین بر روی پوست خود بزنید تا رنگ ها به خوبی بر روی پوست بخوابند و درخشندگی بیش از اندازه نیز از بین برود. پنکک چون حالت پودری دارد به خوبی جذب مناطق مرطوب می شود و اجازه می دهد تا آرایش برای مدت زمان بیشتری بر روی پوستتان باقی بماند. این امر همچنین از پوست شما در مقابل اشعه های زیان آور خورشید نیز جلوگیری می کند.

اگر هم خسته اید و احساس می کنید که پوستتان شادابی همیشگی خود را ندارد، از یک روش قدیمی استفاده کنید: فرو کردن صورت در آب یخ که یک روش سنتی مفید است، می‌تواند برای صورت‌های خسته و بی‌رنگ و رو بسیار کارامد باشد. این کار را امتحان کنید و یک کاسه را با آب سرد و قطعات یخ پر کنید و صورت خود را در آن فرو ببرید و برای ۸ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این کار بطور موقت پوست و منافذش را با محدود کردن جریان خون، سفت و محکم می‌کند.

فرمژه برای حالت دادن به مژه هایتان وسیله خوبی است، مخصوصا این که بعد از حمام استفاده شود و یا قبل از استفاده از فرمژه، به مدت سه چهار ثانیه آن را تحت حرارت سشوار قرار دهید. گرم کردن این وسیله باعث می‌شود که مژه‎های شما حالت قشنگی بگیرند

آرایش چشم
آرایش چشم تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد، اغلب زنان در آرایش خود از سایه های قرمز برای پلک استفاده می کنند . این کار را نکنید! رنگ های صورتی و قرمز ، انتخاب خوبی برای پلک های متحرک نیست ! سایه های قرمز چشم را گریان، خسته و از پا افتاده جلوه می دهند . اگر ایده آرایش "ساده" برای شما دوست داشتنی است پس ترکیبی از سایه های با ته رنگ بژ یا طلایی بخرید . این برای شما نگاه زیبایی به ارمغان می آورد. اول سایه بزنید ، بعد خط چشم و در پایان هم ریمل.

یک نکته
فرمژه برای حالت دادن به مژه هایتان وسیله خوبی است، مخصوصا این که بعد از حمام استفاده شود و یا قبل از استفاده از فرمژه، به مدت سه چهار ثانیه آن را تحت حرارت سشوار قرار دهید. گرم کردن این وسیله باعث می‌شود که مژه‎های شما حالت قشنگی بگیرند.


و اما لب...
برای یک آرایش طبیعی سعی کنید تا از یک خط لب همرنگ یا یک درجه تیره تر از رژتان استفاده کنید . خط لب را بعد از استفاده از رژ بکشید و نه قبل از آن ! از یک برس مخصوص برای محوکردن خطوط هم استفاده کنید. برق لب ، با ایجاد درخشش و شفافیت حتی روی خنثی ترین آرایش ها ، باعث ایجاد یک آرایش طبیعی می شوند .با این حال ، زنان شروع کردند به استفاده بیش ازحد از آن . پس، به یاد داشته باشید، فلسفه «هرچه بیشتر، بهتر" در اینجا کار نمی کند. یک لایه براق روی لب فریبنده است، اما 3-4 تا مبتذل است!
برخلاف رژ لب معمولی، رژهای براق لب ها را حجیم تر می کند و جلوه طبیعی آن را حفظ می کند. اگر هم نمی خواهید که رژ لب داشته باشید و آرایش ساده تر می خواهید، یک خط لب همرنگ با لبتان تهیه کنید و فقط از آن استفاده کنید و سپس خط را روی لبتان پخش کنید، این کار به شما زیبایی طبیعی می دهد.

فرآوری: زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع: بیتوته

مطالب مرتبط:
شوهرتان را اسیر خود کنید 
پیژامه راه راه با یک عرق گیر سوراخ 
گوش خر 
آیا بادی به غبغبتان افتاده 
سلام بو 
برخلاف آنچه می پندارید، نکاتی برای زیبایی 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.