تبیان، دستیار زندگی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: رشته ی روابط عمومی همچون سایر رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در خدمت مراکز سازمانی مرتبط با این رشته باشد و نباید به آموزش روابط عمومی به عنوان یک علم صرفا نظری اکتفا کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به آموزش روابط عمومی نباید فقط از بعد نظری توجه شود

محمد اخباری

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: رشته ی روابط عمومی همچون سایر رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در خدمت مراکز سازمانی مرتبط با این رشته باشد و نباید به آموزش روابط عمومی به عنوان یک علم صرفا نظری اکتفا کنیم.
به گزارش  روابط عمومی، رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور گفت: بهبود وضعیت کنونی و قدرتمندتر شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی، نیازمند داشتن روابط عمومی قوی است.
به گزارش ستاد خبری هفته ی روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران، «محمد اخباری» در جمع دست‌اندرکاران همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی کشور با بیان اینکه روح حاکم بر قرن 21، ارتباطات و فن‌آوری است، افزود: شعار اصلی این قرن، «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری» است و هرکسی در فعالیت خود این سه ویژگی را نداشته باشد، از بازار رقابت خارج می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، «سرعت عمل» را از شاخصه‌های رسانه ی قوی و موفق برشمرد و گفت: هرچه زمان انتشار اخبار توسط رسانه ها کوتاه تر باشد، سبب جذب بیشتر مخاطبان می‌شود .
اخباری، به اهمیت اطلاع‌رسانی سریع در حوزه روابط عمومی نیز اشاره کرد و افزود: ‌روح حاکم بر فعالیت‌های روابط عمومی و خبررسانی نیز همین سه اصل «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری» بوده و بر همین اساس در قرن 21 بحث ارتباطات و بالا بردن قدرت روابط عمومی، باید اساس کار هر مجموعه ای به خصوص دانشگاه‌ها باشد.
وی با تشریح وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی، وظیفه اصلی آن را تربیت افراد کارآفرین و ثروت‌آفرین بیان کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که در آن آموزش، پژوهش و فناوری ادغام شده و محصولی با عنوان دانشجوی کارآفرین یا مهارت آموخته از آن خارج می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اولا دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه خود می‌داند نیاز روز بازار کار را تبدیل به رشته درسی کند و بر همین اساس مراکز مختلف نیاز خود را اعلام می‌کنند و ما آن را به دوره و رشته تبدیل کرده و آموزش می‌دهیم که برای بهبود وضعیت کنونی باید روابط عمومی قوی داشته باشیم و ثانیا بر این باور هستیم که رشته ی روابط عمومی همچون سایر رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در خدمت مراکز سازمانی مرتبط با این رشته باشد و نباید به آموزش روابط عمومی به عنوان یک علم صرفا نظری اکتفا کنیم.
اخباری همچنین ضمن اعلام حمایت از همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور پیشنهاد کرد یک روز از روزهای این هفته به عنوان «روابط عمومی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی» نامگذاری شود.

تنظیم: هومن بهلولی