تبیان، دستیار زندگی
در حال حاضر امکان استفاده از شبکه های اجتماعی در هر جا که باشید وجود دارد و همین حضور دائمی در این شبکه ها برای خیلی ها دردسر ساز شده.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کم مصرف ترین اپلیکیشن ارتباطاتی


در حال حاضر امکان استفاده از شبکه های اجتماعی در هر جا که باشید وجود دارد و همین حضور دائمی در این شبکه ها برای خیلی ها دردسر ساز شده.

کم مصرف ترین اپلیکیشن ارتباطاتی

استفاده مداوم از شبکه های اجتماعی از طریق تلفن همراه مصرف اینترنت را بالا می برد و همین باعث کاهش شارژ باتری و بالا رفتن میزان استفاده از اینترنت می شود.
امروزه دسترسی به اینترنت تقریبا در همه جا به وسیله سیم کارت آسان شده. به همین دلیل زیر نظر داشتن مقدار مصرف اینترنت قطعا از ملزومات است. چرا که در صورت عدم توجه به این موضوع، امکان دارد رقم قبض دریافتی موجب شگفتی شما شود!
خوشبختانه راهکارهایی برای این موضوع وجود دارد و می توان به وسیله آنها، مصرف اینترنت سیم کارت را کامل زیر نظر داشت و آن را کاهش داد. با این کار متعاقبا در هزینه ها هم صرفه جویی خوبی خواهد شد.


در اینجا به معرفی ۷ راهکار برای کاهش مصرف اینترنت در سیستم عامل اندروید می پردازیم:


۱ – غیر فعال کردن دستی دیتا
اولین و ساده ترین راه: غیر فعال کردن اینترنت؛ به راحتی بدون هیچ دغدغه ای دسترسی دستگاه خود را به اینترنت ببندید تا متحمل هزینه اضافی هم نشوید.
۲ – فعال کردن قابلیت فشرده سازی دیتا در کروم
در کروم قابلیتی با نام “فشرده سازی دیتا” وجود دارد که در حالت عادی غیر فعال است. با رفتن به Setting و سپس Bandwidth Management و در نهایت Reduce Data Usage می توانید آن را روشن کنید تا در مصرف دیتا توسط کروم بیشتر صرفه جویی شود.
۳ – کاهش کیفیت صدا و تصویر حین استریم کردن
اگر از پخش کننده های آنلاین موسیقی و فیلم استفاده می کنید، با کم کردن کیفیت پخش، در مصرف اینترنت هم صرفه جویی خواهید کرد.

۴ – استفاده از وای- فای
به محض اتصال دستگاه به وای فای، به طور خودکار مصرف دیتای سیم کارت متوقف می شود. بنابراین می توانید دسترسی به اینترنت را فقط به وای فای محدود کنید تا هزینه اضافی هم پرداخت نکنید.
۵ – دانلود نقشه برای استفاده آفلاین
اپلیکیشن نقشه گوگل قابلیتی دارد که به وسیله آن، محدوده مورد دلخواه خود را می توانید دانلود کنید و بدون نیاز به اینترنت به آن دسترسی داشته باشید. در غیر اینصورت لود شدن تصاویر نقشه باعث بالا رفتن مصرف دیتا خواهد شد. برای راهنمایی بیشتر به مطلب “چگونه از گوگل مپ در حالت آفلاین استفاده کنیم؟” مراجعه کنید.

هر کدام از اپلیکیشن‌های ارتباطاتی در هنگامی که شما از ‌آ‌ن‌ها برای مکالمه رایگان استفاده می‌کنید اینترنت شما را مصرف می‌کنند. برای جلوگیری از مصرف زیاد اینترنت‌های خانگی و همچنین اینترنت موبایل باید همیشه از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنیم که مصرف دیتای کمتری دارند


۶ – فشرده سازی تصاویر قبل از ارسال آنها
اگر نیاز به ارسال عکس از طریق ایمیل یا دیگر اپلیکیشن ها دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از فرستادن آنها از اپلیکیشن های کاهش حجم استفاده کنید. یکی از آنها AVG Image Shrink است که به شما کمک می کند بدون لطمه به کیفیت عکس، آن را فشرده و در نتیجه حجم آنها را کاهش دهید.
۷ – محدود کردن فعالیت اپلیکیشن در پس زمینه (Restrict Background)
بعضی اپلیکیشن ها مصرف دیتای بالایی دارند. اما شاید تا زمانی که بازش نکنیم احتیاجی به آنها نداشته باشیم. بنابراین برای اینگونه اپلیکیشن ها فعال سازی Restrict background را پیشنهاد می کنیم که به معنی غیر فعال بودن اپلیکیشن در پس زمینه است. برای این کار به تنظیمات و سپس Data Usage بروید و آن اپلیکیشن خاص را پیدا کنید. در پایین صفحه گزینه Restrict background data را خواهید دید.
با این هفت راهکار شما قادر خواهید بود مصرف اینترنت تلفن هوشمند اندرویدی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

کم مصرف ترین اپلیکیشن ارتباطاتی

کدام اپلیکیشن ارتباطاتی کمترین مصرف دیتا را دارد؟

شما با اپلیکیشن‌های ارتباطاتی به سادگی با داشتن اینترنت وای‌فای خانگی و یا اینترنت تلفن‌های هوشمند می‌توانید با دوستان و خانواده خود در کشورهای مختلف مکالمه داشته باشید. اپلیکیشن‌های ارتباطاتی، برقراری ارتباط را برای شما در هر جای دنیا که باشید آسان کرده‌اند.
 شما با اپلیکیشن‌های ارتباطاتی به سادگی با داشتن اینترنت وای‌فای خانگی و یا اینترنت تلفن‌های هوشمند و همچنین دستگاه‌های هوشمند خود بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان می‌توانید با دوستان و خانواده خود در کشورهای مختلف مکالمه داشته باشید.

هر کدام از این اپلیکیشن‌های ارتباطاتی در هنگامی که شما از ‌آ‌ن‌ها برای مکالمه رایگان استفاده می‌کنید اینترنت شما را مصرف می‌کنند. برای جلوگیری از مصرف زیاد اینترنت‌های خانگی و همچنین اینترنت موبایل باید همیشه از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنیم که مصرف دیتای کمتری دارند البته نکته مهم که نباید از آن غافل شویم امنیت اپلیکیشن است.

وب‌سایت "Androidauthority" در یک آزمایش، ۱۰ اپلیکیشن‌ ارتباطاتی را از نظر مصرف دیتا در هنگام برقراری تماس رایگان مقایسه کرده است.

اسکایپ، وایبر، واتس‌اپ، هنگ‌اوت، تانگو، فیس ‌بوک مسنجر و لاین از جمله اپلیکیشن‌های معروف ارتباطاتی در این آزمایش بودند.

نتایج این آزمایش نشان داده است که اپلیکیشن‌های محبوب مصرف بالاتری دارند و از پنهای باند بالاتری بهره می‌برند و مصرف دیتای بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر دارند.

همان‌طور که در نمودار می‌بینید، اسکایپ بیشترین مصرف را دارد و بعد از آن هم اپلیکیشن‌های محبوبی چون: واتس‌اپ،هنگ‌اوت، تانگو، و وایبر به ترتیب بیشترین مصرف دیتا را دارند. در حالی‌که اپلیکیشن‌های فیس‌بوک مسنجر، نیم‌باز و لاین جز اپلیکیشن‌های کم مصرف هستند. ترتیب مصرف دیتا در اپلیکیشن‌های ارتباطاتی را می‌توانید در نمودار ببینید.

براساس این نمودار اسکایپ بیشترین مصرف اینترنت را دارد.



فرآوری: علی احمدی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: باشگاه خبرنگاران/ digiato
مطالب مرتبط:
رقابت در بازار اپلیکیشن‌ها