تبیان، دستیار زندگی
بررسی دیدارهای باقی مانده 7 تیم مذکور نشان می دهد به جز نفت مسجدسلیمان و راه آهن که تنها 22 و 21 امتیاز به ثبت رسانده اند سایر تیم های پایین جدولی هم راه ناهمواری را پیش روی دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمار رای به سقوط کدام تیمها می‌دهد؟


بررسی دیدارهای باقی‌مانده 7 تیم مذکور نشان می‌دهد به جز نفت مسجدسلیمان و راه‌آهن که تنها 22 و 21 امتیاز به ثبت رسانده‌اند سایر تیم‌های پایین جدولی هم راه ناهمواری را پیش روی دارند.
فوتبال

هفته بیست و ششم لیگ برتر هم برگزار شد و با نتایجی که به دست آمد، روی کاغذ 7 تیم پایین جدول با نرسیدن به 30 امتیاز طی 26 دیدار خطر سقوط به لیگ یک و یا رسیدن به بازی پلی‌آف فصل را احساس می‌کنند. هرچند که در این میان پرسپولیس 29 امتیازی حاشیه امنیت مناسبی را در قیاس با گسترش فولاد، ملوان، استقلال صنعتی، پیکان، نفت مسجدسلیمان و راه‌آهن به دست آورده است.

اگر نتایج دور رفت در 4 هفته پایانی تکرار شود در پایان باید با نفت مسجد سلیمان و ملوان خداحافظی کنیم و راه آهن را در پلی آف ببینیم. اما بعید به نظر می رسد ملوان که احیا شده از 4 بازی تنها 1 امتیاز بگیرد. آمار و بررسی بازی های اخیر مدعیان سقوط رای به سقوط راه آهن و نفت مسجد سلیمان و حضور گسترش فولاد در پلی آف می دهند.

پرسپولیس طی این فصل به‌طور میانگین از هر دیدار خود 1.11 امتیاز به دست آورده و ملوان و گسترش فولاد هم یک امتیاز گرفته‌اند تا نسبت به پایین جدولی‌ها عملکردی بهتر داشته باشند. ملوان با توجه به نتایج قابل قبولش کنار فیروز کریمی اواسط نیم‌فصل دوم به میانگین یک امتیاز برای هر بازی رسیده و این فرار احتمالی انزلی‌چی‌ها از سقوط را نوید می‌دهد.

4 تیم زیر خط فقر
4 تیم هستند که میانگین کسب امتیازشان در هر بازی به عدد یک هم نرسیده است. در واقع استقلال صنعتی (0.96)، پیکان (0.96)، نفت مسجدسلیمان (0.84) و راه‌آهن  (0.80) امتیاز برای هر بازی به‌دست آورده‌اند تا امروز جدی‌ترین گزینه‌های سقوط باشند.

بررسی شرایط تیم‌هایی هم که در ادوار لیگ برتر به دسته اول سقوط‌ کرده‌اند نشان می‌دهد در لیگ‌های هفتم (نفت آبادان)، هشتم (پیام خراسان)، نهم (مقاومت شیراز)، دهم (پاس همدان) و دوازدهم (آلومینیوم هرمزگان) علی‌رغم ثبت میانگین امتیازی بیش از عدد یک در هر بازی باز هم سقوط کرده‌اند.

اگر نتایج دور رفت در 4 هفته پایانی تکرار شود در پایان باید با نفت مسجد سلیمان و ملوان خداحافظی کنیم و راه آهن را در پلی آف ببینیم. اما بعید به نظر می رسد ملوان که احیا شده از 4 بازی تنها 1 امتیاز بگیرد. آمار و بررسی بازی های اخیر مدعیان سقوط رای به سقوط راه آهن و نفت مسجد سلیمان و حضور گسترش فولاد در پلی آف می دهند

بازی‌های باقی‌مانده تیم‌های نهم تا شانزدهم جدول

پرسپولیس: سایپا (هفته 27 – کرج)، پیکان (هفته 28 – آزادی)، گسترش (هفته 29 – تبریز)، استقلال (هفته 30 – تهران)

** شاید نتیجه دیدار پرسپولیس با سایپا و نیز نتیجه دربی برگشت در گرفتن یا نگرفتن سهمیه آسیایی استقلال تاثیرگذار باشد و پرسپولیس لااقل برای دلخوشی هوادارانش کاری کرده باشد.
________________________________________
گسترش: صبا (هفته 27 – تبریز)، تراکتورسازی (هفته 28 – تبریز)، پرسپولیس (هفته 29- تبریز) و راه‌آهن (هفته 30 – تهران)

** شاگردان کمالوند 3 بازی سخت در پیش دارند و اگر در حساس ترین دیدار خود یعنی دربی تبریز از تراکتور صدرنشین امتیاز بگیرند بقای خود را قطعی کنند اما جام را از تبریز خارج کنند!
________________________________________
ملوان: نفت (هفته 27 – تهران)، فولاد (هفته 28 – انزلی)، ذوب‌آهن‌ (هفته 29 – فولادشهر)، نفت مسجدسلیمان (هفته 30 – مسجدسلیمان)

** 4 دیدار سخت با مدعیان قهرمانی و فانوس بدستان حکم 4 فینال را برای شاگردان فیروز کریمی دارد و ملوان نشان داده شایسته ماندن در لیگ برتر هست.
________________________________________
استقلال صنعتی: نفت مسجدسلیمان (هفته 27 – مسجدسلیمان)، سپاهان (هفته 28- اهواز)، سایپا (هفته 29 – کرج) و پیکان (هفته 30- اهواز)

** اگر این هفته نفت مسجد سلیمان را ببرند تا حدودی باید آنها را لیگ برتری دانست وگرنه کار خوزی ها با دو دیدار سخت برابر سپاهان و سایپا سخت تر خواهد شد.
________________________________________
پیکان: تراکتورسازی (هفته 27-تهران)، پرسپولیس (هفته 28 – آزادی)، راه‌آهن (هفته 29 – شهرقدس) و استقلال صنعتی (هفته 30 – اهواز)

** پیکان 4 فینال سخت خود را با جدال با صدرنشین استارت می زند و شاگردان فرهاد کاظمی اگر می خواهند به دره لیگ یک سقوط نکند فکر باختن را باید از سر خارج کنند.
________________________________________
نفت مسجدسلیمان: استقلال صنعتی (هفته 27 – مسجدسلیمان)، ذوب‌آهن‌ (هفته 28 – فولادشهر)، سپاهان (هفته 29 – مسجدسلیمان) و ملوان (هفته 30 – انزلی)

** با این 4 بازی سخت و نتایج قبلی امیدی به ماندن مسجدسلیمانی ها نیست مگر اینکه با شکست حریفان جدول را به هم بریزند.
________________________________________
راه‌آهن: سپاهان (هفته 27 – فولادشهر)، سایپا (هفته 28 – تهران)، پیکان (هفته 29 – شهرقدس) و گسترش فولاد (هفته 30 – تهران)

** همه چیز به 2 دیدار ابتدایی بستگی دارد و اگر لوکوموتیورانان از فولادشهر با دست پر به تهران برگردند و سایپا را شکست دهند معادلات سقوط پیچیده تر خواهد شد و تیم ریشه درا راه آهن به لیگ یک نخواهد رفت. هرچند کار بسیار سختی است!

ملوان گذرگاه آسیایی
به‌نظر می‌رسد ملوان احیا شده با فیروز کریمی در آسیایی شدن یا عدم موفقیت چهار تیم مدعی در بالای جدول نقش مهمی داشته باشد.
ملوانان دو روز قبل در خانه استقلال را متوقف کردند و حالا نفت و فولاد را پیش رو دارند. آنها می‌توانند با کسب پیروزی مقابل نفت و فولاد مانع حرکت شانه به شانه جنوبی‌ها و تیم علی منصور با رقبا شوند.

ملوانی که با کریمی قصد افتادن ندارد حتی می‌تواند در فولادشهر یقه ذوب‌آهن‌ مدعی برای آسیایی شدن را هم بگیرد. به این ترتیب باید ملوان را گذرگاهی سخت برای عبور 3 مدعی بالای جدولی در واپسین هفته‌های لیگ چهاردهم دانست. همان‌طور که عبور از این گذرگاه برای آبی‌های پایتخت سخت شد.

بخش ورزشی تبیان




منبع: مشرق