تبیان، دستیار زندگی
پیکر شهید علی خالقی که به عنوان شهید گمنام دفن شده بود، از طریق DNA شناسایی شد؛ همچنین همزمان با سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری (س) یکی دیگر از شهدای گمنام آرمیده در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شناسایی دو کبوتر بال گشوده


پیکر شهید علی خالقی که به‌عنوان شهید گمنام دفن شده بود، از طریق DNA شناسایی شد؛ همچنین همزمان با سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری (س) یکی دیگر از شهدای گمنام آرمیده در باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شناسایی دو کبوتر بال گشوده

پیکر پاک و مطهر شهید علی خالقی پس از ۲۷ سال از طریق DNA شناسایی شد. شهید علی خالقی، فرزند غلام‌عباس، متولد سال ۴۹ و اعزامی از استان کرمان بود که در سال ۶۷ مفقودالاثر اعلام شد. پیکر این شهید در سال ۹۱ توسط گروه تفحص در منطقه عملیاتی فاو کشف شد.
پیکر شهید علی خالقی پس از کشف در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۶ مصادف با ایام فاطمیه در مشکین‌شهر استان اردبیل به‌عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد.

گمنام باغ‌موزه
شهید عباس امیدی که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 90 به‌عنوان شهید گمنام در مزار شهدای گمنام باغ‌موزه دفاع مقدس به خاک سپرده‌شده بود پس از 4 سال و در سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری (س) شناسایی شد.
شهید عباس امیدی یکی از دلاورمردان لشکر 77 ثامن‌الائمه خراسان است که در پنجوین، منطقه عملیاتی والفجر 9 به شهادت رسیده است و قرار است فردا ظهر خانواده و بستگانش بر سر مزارش حاضر شوند.

شهید عباس امیدی یکی از دلاورمردان لشکر 77 ثامن‌الائمه خراسان است که در پنجوین، منطقه عملیاتی والفجر 9 به شهادت رسیده است و قرار است فردا ظهر خانواده و بستگانش بر سر مزارش حاضر شوند


گفتنی است که سال گذشته نیز یکی دیگر از شهدای گمنام مدفون در باغ‌موزه دفاع مقدس به نام شهید عبدالرحمن گلچینی به‌واسطه تفحص و شناسایی برادر شهیدش علیرضا گلچینی که هر دو در عملیات خیبر به شهادت رسیده بودند شناسایی شد که پس از 31 سال در کنار یکدیگر آرام گرفتند.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان



منابع: پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، روابط عمومی باغ‌موزه دفاع مقدس