تبیان، دستیار زندگی
بازار تلویزیون از آن دست حوزه هایی است که مرتبا دستخوش پیشرفت و تغییر می شود و مرتبا در آن شاهد ارائه فناوری های تازه ای هستیم؛ از این رو، رقابت در این بازار بسیار داغ است و شرکت های سازنده هم تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به مشتریان ثابت کنند که ت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خصوصیات تلویزیون های UHD


بازار تلویزیون از آن دست حوزه هایی است که مرتبا دستخوش پیشرفت و تغییر می شود و مرتبا در آن شاهد ارائه فناوری های تازه ای هستیم؛ از این رو، رقابت در این بازار بسیار داغ است و شرکت های سازنده هم تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به مشتریان ثابت کنند که تکنولوژی ارائه شده توسط آنها برترین است.

یکی از جدیدترین تلویزیون های عرضه شده به بازار نوع UHD است که به سختی هم می توان نوع واقعی آن را از انواع غیر واقعی تشخیص داد. در ادامه توجه شما را به بیانیه رسمی سامسونگ در مورد تلویزیون های UHD جلب می کنیم که تصاویر را با کیفیت واقعی و هشت میلیون پیکسل به خانه های شما می آورند.

یو اچ دی

با دیجیاتو همراه باشید.

در وهله نخست، تلویزیون UHD باید از قابلیت نمایش کامل پیکسل‌های قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B) برخوردار باشد و کیفیت تصویری که از طریق این رنگ‌ها ساخته می‌شود را به هشت میلیون پیکسل ارتقا دهد. امروزه، تلویزیون‌های UHD متنوعی وارد بازار می‌شوند، اما همه آن‌ها قابلیت پخش تمامی پیکسل‌ها، با ترکیب رنگ‌های کامل و کیفیت هشت میلیون پیکسل را ندارند.

به این منظور، انجمن لوازم الکترونیک (CEA) و دیجیتال اروپا (DE)، استاندارد ویژه‌ای را تعریف و آن را به تمامی شرکت‌های تلویزیون‌سازی ابلاغ کرده‌. به این ترتیب، همه تولیدکنندگان تلویزیون‌های UHD واقعی باید قابلیت پخش تصاویر با کیفیت هشت میلیون پیکسل واقعی و ترکیبی از پیکسل‌های واقعی قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B) را لحاظ کنند تا بتواند تلویزیون‌های UHD خود را در کشورهای اروپایی و آمریکایی عرضه کنند. همچنین در طی یک یا دو سال آینده تمام شرکت‌های فیلم‌سازی محتوای UHD خود را بر اساس این استانداردها به مشتریان ارائه خواهند کرد.

نکته مهم آن‌که بسیاری از تولیدکنندگان، تلویزیون‌های UHD غیرواقعی را روانه بازار می‌کنند؛ یعنی جهت کاهش قیمت تمام‌شده تلویزیون‌، بخش زیادی از تصاویر، با پیکسل سفید (W) ساخته می‌شود که هیچ کیفیتی ندارد. در نتیجه، در این تلویزیون‌ها، تصاویر دیگر هشت میلیون پیکسل نخواهد داشت و کیفیت آن به میزان نیمی از این کیفیت تقلیل خواهد یافت.

شرکت سامسونگ از معدود شرکت‌هایی است که تلویزیون‌های UHD با قابلیت پخش تصاویر هشت میلیون پیکسلی، ترکیبی از سه رنگ کامل قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B)، تولید می‌کند. به این ترتیب، تلویزیون‌های UHD سامسونگ، محتوای مورد نظر را از هر منبع و به هر طریقی (اتصال حافظه خارجی، دریافت از فرستنده‌های تلویزیونی، دریافت از سرویس‌های ویدیوی اینترنتی و…) که دریافت کنند، با کیفیت هشت میلیون پیکسل واقعی پخش خواهند کرد.

یکی از جدیدترین تلویزیون های عرضه شده به بازار نوع UHD است که به سختی هم می توان نوع واقعی آن را از انواع غیر واقعی تشخیص داد.

همچنین تلویزیون‌های سامسونگ به کمک تکنولوژی انحصاری چهار مرحله‌ای ارتقای تصویر (UPSCALING)، محتوای تصویری را که به‌صورت FHD دریافت می‌کنند، به هشت میلیون پیکسل واقعی ارتقا می‌دهند. اما برندهای بسیاری در بازار ایران هستند که تلویزیون‌های UHD غیرواقعی را که پیش‌تر توضیح داده شد، ارائه می‌کنند که قیمت‌ آن پایین‌تر از قیمت تلویزیون‌های UHD واقعی است[a1] . به همان میزان هم این تلویزیون‌ها قابلیت پخش کیفیت تصویر هشت میلیون پیکسل را ندارند و همچنین نمی‌توانند کیفیت تصویر FHD را که دریافت می‌کنند به هشت میلیون پیکسل ارتقا دهند.

نتیجه آن‌که مشتریان ایرانی نیز همانند تمام خریداران تلویزیون در سراسر جهان، هنگام خرید تلویزیون UHD باید از خرید تلویزیون‌های UHD ارزان‌قیمتی که از تکنولوژی چهار پیکسل رنگی (WRGB) استفاده می‌کنند بر حذر باشند؛ زیرا در این صورت، کیفیت تصویر بسیار پایین‌تری را از استاندارد جهانی UHD واقعی به خانه می‌برند.

سلطه رسانه ها بر سبک زندگی

خصوصیات تلویزیون های UHD

کیفیت تصویر کاملاً بهبود یافته و فوق پیشرفته
فناوری تماشای اولترا اچ دی (Ultra HD) بدین معناست که ریزترین و پیچیده ترین جزئیات را واضح تر از همیشه در صفحه مشاهده خواهید کرد. دقت تصویر تلویزیون یو اچ دی جدید سامسونگ چهار برابر تلویزیون های فول اچ دی است که تا به حال بالاترین دقت تصویر را به خود اختصاص داده بودند. این کیفیت تصویر فوق العاده با افزوده شدن فناوری های مبتکرانه سامسونگ از قبیل تنظیم نقطه ای نور بسیار دقیق (Micro Dimming Ultimate) و دقت سیاهی (Precision Black) بهتر نیز می شوند. این ویژگی افزاینده دقت تصویر به شما امکان می دهد از سیستم سرگرمی فول اچ دی خود، کیفیت خیره کننده اولترا اچ دی دریافت کنید.


طراحی قابل تکامل برای لذت تماشای آینده
فناوری تکامل هوشمند سامسونگ بدین معناست که می توانید تمامی قابلیت های جدید و کارایی و عملکرد مطلوب تر را در تلویزیون خود داشته باشید، بدون اینکه لازم باشد یک تلویزیون جدید خریداری نمایید. کافی است کیت تکامل با نصب آسان را به سیستم خود اضافه کنید. این فناوری به شما امکان می دهد همگام با استانداردهای نمایشی تلویزیون یو اچ دی نیز به پیش بروید. بنابراین، هنگام خریداری تلویزیون یو اچ دی سامسونگ نه تنها می توانید از بهترین کیفیت تصویر از نوع کیفیت فوق بالا (Ultra High-Definition) لذت ببرید، بلکه قادر خواهید بود محتوای یو اچ دی که در آینده عرضه می گردند را نیز با بهترین کیفیت تصویر سیستم های آینده تجربه کنید.

طراحی فلزی باریک براق و ساده
این تلویزیون بواسطه طراحی فلزی باریک آن به همراه یک حاشیه صفحه با عرض بسیار کم، پایه کاملاً فلزی و جلای فلزی لبه ها ظاهری فوق العاده را با خود به همراه دارد. این تلویزیون مدرن و زیبای بسیار جمع و جور از قابلیت One Connect بهره می برد، بدین معنا که همه کابل های اتصال مرتب شده در یک جعبه جداگانه قرار می گیرند و دیگر از تلویزیون آویزان نخواهند بود. این ویژگی Clean Back ظاهر تلویزیون یو اچ دی شما را فوق العاده زیبا ساخته و پیچ خوردگی و در هم رفتگی کابل ها را کاهش می دهد. لازم به ذکر است کماکان به همه موارد اتصالی خود نظیر HDMI، USB و LAN دسترسی خواهید داشت. این یک طراحی ظریف است که نتیجه آن شیک شدن هر چه بیشتر تلویزیون و راحتی استفاده از آن می باشد.


برای عوض کردن کانال ها شماره آنها را با دست بکشید

 رسانه


برای پیدا کردن کانال موردنظر خود دیگر لازم نیست بین کانال ها بالا و پایین شوید یا چندین و چند دکمه را فشار دهید. قابلیت کنترل هوشمند سامسونگ یک صفحه لمسی فوق حساس است که به شما امکان می دهد کانال موردنظر خود را به راحتی و تنها با کشیدن شماره آن با انگشت خود انتخاب نمایید. همچنین دارای شیارهای لمسی حساسی است که بالا و پایین رفتن در صفحات وب و همچنین جابجایی به راست و چپ را برای انتقال بین دسته های مختلف گزینه های اسمارت هاب تلویزیون ممکن می سازد. اکنون می توانید از کنترل هوشمندانه تر و واقعی تر دستگاه به کمک انگشتان خود لذت ببرید.
دریچه ای رو به یک تجربه سرگرمی کاملاً متفاوت
هر آنچه می خواهید را راحت و به سرعت پیدا کنید. اسمارت هاب سامسونگ بهترین امکانات را برای لذت بردن از اوج سرگرمی فراهم می سازد. به لطف دنیایی از بازی ها، برنامه ها، فیلم ها و موسیقی هرگز احساس کسالت نخواهید داشت. برنامه های فوق العاده را در تلویزیون هوشمند سامسونگ خود استفاده کنید. و حتی به تصاویر، ویدیوها و کلیپ هایی که در دستگاه های سازگار با تلویزیون مانند تبلت هوشمند، رایانه یا دوربین دارید، دسترسی داشته باشید. *عکس صفحه نمایش صرفاً جنبه نمایشی دارد و ممکن است با تصویر واقعی نمای کاربری متفاوت باشد. *ممکن است محتوا، سرویس های تلویزیونی و موارد مربوط به سازگاری در همه مناطق و قلمروها در دسترس نباشند.

فرآوری : اخباریه

بخش دانش و زندگی 


منبع : دیجیاتو/ سامسونگ

مطالب مرتبط :
 سامسونگ در IFA چه کرد؟
تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری
مجهزتر تلویزیون تماشا كنیم