تبیان، دستیار زندگی
بازی های رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی به پایان رسید که سرگرمی تازه تری برای کاربران شبکه های اجتماعی به دست آمد ؛ داوید لوئیز.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به پا لایی نخوری


بازی‌های رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی به پایان رسید که سرگرمی تازه‌تری برای کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌دست آمد‌؛ داوید لوئیز.


مدافع گران‌قیمت پاری‌سن‌ژرمن که در دیدار برابر بارسلونا به جای تیاگو سیلوا ی مصدوم به بازی رفت شب کابوس‌واری را سپری کرد و با دو بار «لایی» خوردن نه تنها اعتبار خودش را زیر سوال برد بلکه باخت سنگین 3 بر یک تیمش را هم را رقم زد. لوئیز بعد از بازی‌های ضعیف در جام‌جهانی‌ و باختن بازی با نتیجه 7 بر یک مقابل آلمان دومین شب تلخ زندگی دوران حرفه‌ای را سپری کرد.

سوارز و لوییز

جادوگری یا فیزیوتراپی؟

نكته‌ای كه از همان روز قبل از بازی، لوئیز را در كانون توجه قرار داد بحث آماده شدن او برای این بازی بود. این بازیكن كه در دیدار مقابل مارسی مصدوم شده بود به گفته پزشكان تیمش نمی‌توانست یك ماه در میادین حاضر باشد. یعنی او هم بازی رفت مقابل بارسا را از دست می‌داد و هم بازی برگشت.

سفر به روسیه و كار كردن با فیزیوتراپ برزیلی تیم زنیت روسیه به ناگاه ورق را برگرداند و این بازیكن در طول 5 روز مهیای بازی شد و ده روز پس از مصدومیتش برای پاریسی‌ها 70 دقیقه به میدان رفت. كاری كه فیزیوتراپ زنیت كرده حالا خیلی‌ها را برآن داشته تا از كلمه جادوگری استفاده كنند نه فیزیوتراپی.

سانتوس پزشك تیم زنیت با این حال واكنش نشان داده است: «من جادوگر نیستم. كاری كه برای لوئیز كردم حاصل 15 سال تجربه و كار در زمینه ورزش است».

پاریس شهر «لایی» خورها

از برج «ایفل» نماد فرانسه گرفته تا لوگوی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن. همه بهانه‌ای شده برای كاربران شبكه‌های اجتماعی تا داوید لوئیز مدافع 50 میلیون یورویی باشگاه پی‌اس‌چی را به مسخره بگیرند. او در صحنه گل دوم و سومی كه سوارس هر دوی آنها را به‌ثمر رساند از این بازیكن اروگوئه‌ای لایی خورد و روی هر دو گل هم مقصر بود. نیم‌تنه او روی برج ایفل كه فاصله پایه‌هایش بیش از هر چیز دیگری در فرانسه است نماد خوبی برای پاریس لایی‌خور است كه از ذهن كاربران شبكه‌های اجتماعی بیرون نرفته است.

لوئیز در حالی گرفتار سوارس آماده شد كه پیش‌تر هم سابقه لایی خوردن از او را داشت. این مدافع در لیگ‌برتر انگلیس و با پیراهن چلسی لایی بدی از سوارس خورد كه آن زمان در تیم لیورپول بازی می‌كرد. سناریوی تكراری كه عذاب این مدافع برزیلی را دو چندان كرد.

حمایت مادر از پسر

بعد از شوخی‌های متنوعی كه با لوئیز در همه سایت‌های خبری شده است بار دیگر مادر این بازیكن دست به كار شده و از پسرش حمایت كرده است. رجینا سلیا، مادر داوید لوئیز، با انتشار پیامی در اینستاگرام، از پسرش دفاع كرد:«ما به تو افتخار می‌‏كنیم، داوید لوئیز. تو همیشه پسرم خواهی بود. سرت را بالا بگیر. خدا همه چیز را می‌داند و مسیح مراقب ماست. اوست كه در مورد ما قضاوت می‌كند. ‏همیشه دوستت خواهم داشت‌؛ زمانی كه خوب بازی می‌كنی دوستت دارم و مهمتر از آن، زمانی كه شرایط برایت خوب پیش نمی‌رود بیشتر دوستت دارم». این برای دومین بار است كه مادر این بازیكن به حمایت از او می‌پردازد. پیش از این در دیدار یك‌هشتم نهایی و زمانی كه پاری‌سن‌ژرمن، چلسی را از گردونه بازی‌ها كنار زد مادر لوئیز در اینستاگرامش با انتشار عكسی گریان از مورینیو به صحبت‌هایی كه این مربی در مورد پسرش كرده بود واكنش نشان داد: «گریه كن آقای مورینیو. مادرت تو را آرام می‌كند. خدا عادل است».

لوئیز، متهم ردیف اول شكست پاری‌سن‌ژرمن بعد از بازی بدون اشاره به خوردن دو لایی وحشتناك از مهاجم بارسلونا سعی كرد آماده نبودنش را بهانه كند. او در صحبت‌هایی كه لوپاریزین آن را منتشر كرد، گفت: «روز خوبی نداشتم. نه من روی فرم بودم و نه پی‌اس‌جی. بارسایی‌ها كنترل بازی را در دست داشتند و شایسته این پیروزی بودند.»

سوارس: ببخشید، چاره‌ای نداشتم!

سوارس مهاجم اروگوئه‌ای بارسا هم بعد از زدن دو لایی به لوئیز برزیلی مجبور شد واكنش نشان دهد. او كه ستاره تیمش در این بازی بود در گفت‌و‌گو با شبكه «كانال +» فرانسه گفت: «خوشحالم كه این فرصت را پیدا كردم كه دو موقعیت خوب گلزنی به‌دست ‌آورم. در هر دو مورد من از آخرین راهی كه برایم مانده بود، یعنی «لایی» زدن به لوئیز برای رسیدن به گل استفاده كردم. گل سوم به تیم ما آرامش خاطر داد.»

لوئیز: آماده نبودیم نه من نه پاریس

لوئیز، متهم ردیف اول شكست پاری‌سن‌ژرمن بعد از بازی بدون اشاره به خوردن دو لایی وحشتناك از مهاجم بارسلونا سعی كرد آماده نبودنش را بهانه كند. او در صحبت‌هایی كه لوپاریزین آن را منتشر كرد، گفت: «روز خوبی نداشتم. نه من روی فرم بودم و نه پی‌اس‌جی. بارسایی‌ها كنترل بازی را در دست داشتند و شایسته این پیروزی بودند.»

لوئیز در ادامه درباره رسیدنش به این بازی هم این‌طور گفت: «كار خوب دوست من در روسیه بود. من هر روز 12 ساعت فیزیوتراپی می‌كردم. او فوق تخصصی باورنكردنی است و این فرصت را برایم به وجود آورد تا بتوانم در بازی مقابل بارسا بازی كنم. البته قرار ما با بلان این بود كه 20 یا 30 دقیقه آخر بازی به زمین بروم ولی مصدومیت تیاگو سیلوا كار را خراب كرد. با این حال زندگی همین است...»


بخش ورزشی تبیان