تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون فوتبال کشورمان با انتشار بیانیه ای توضیحاتی را در مورد محرومیت ایران توسط فدراسیون بین المللی فوتبال ارائه کرده است. به گزارش مهر، در این بیانیه که خطاب به ملت شریف ایران آمده است: « اکنون که با بیانیه فیفا فدراسیو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه فدراسیون فوتبال در مورد محرومیت ایران


فدراسیون فوتبال کشورمان با انتشار بیانیه ای توضیحاتی را در مورد محرومیت ایران توسط فدراسیون بین المللی فوتبال ارائه کرده است.

به گزارش مهر، در این بیانیه که خطاب به ملت شریف ایران آمده است: « اکنون که با بیانیه فیفا فدراسیون جمهوری اسلامی ایران از فعالیت های بین المللی محروم گردیده است، وظیفه خود می دانیم برخی حقایق را در این رابطه به اطلاع مردم بزرگوار کشورمان برسانیم برای این فدراسیون در فضای بعد از مسابقات جام جهانی باز گردانیدن آرامش ، استقرار، پرهیز از خود محوری ، استفاده از آراء و نظرات خبرگان ، تکیه بر توان مربیان داخلی ، جلوگیری از حیف و میل و ازهمه مهمترعمل به قانون سرلوحه کار قرار گرفت. لیکن برخی از مغرضین و سودجوان منفعت از کف داده با استفاده از روابط غلطی که در سالیان گذشته ایجاد کرده بودند بدون توجه به سرنوشت فوتبال مملکت با ارسال اطلاعات غیر واقعی و رایزنی های متعدد تصمیمی را برای فوتبال کشور رقم زدند که بشدت مورد علاقه دشمنان کشور و فوتبال بود.»

در ادامه بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است: « مردم بزرگوار ایران بهتر است بدانید که :

1- در پنج ماه گذشنته مکاتبات متعددی با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفت و وضعیت فوتبال ایران تشریح گردیده است.

2- مشکل اساسنامه فدراسیون فوتبال از چهار سال پیش در جریان بوده لیکن تا قبل ازجام جهانی هیچ اقدامی نشده بود و تا 10 دیماه 1385 نیز فرصت برای اصلاح آن وجود داشته و این فدراسیون نظیر43 کشور دیگر آسیایی که چنین مشکلی دارند درحال اصلاح اساسنامه خود می باشد.

3- در جلسه روز 24 آبانماه فیفا و درصورتجلسه مربوطه در خصوص برخی فعالیت های فدراسیون ایران اطلاعاتی درج شده که مشخصا از یک منبع داخلی مورد وثوق فیفا ارسال شده و عجیب تر اینکه در آن حقایق وارونه جلوه داده شده است. از جمله اینکه درخواست نمایندگان محترم مجلس برای تغییر ساعت یک مسابقه در ماه مبارک رمضان دخالت در فوتبال جلوه داده شده است.

4- در تمام سالهای گذشته موفقیت های فوتبال مدیون حمایت ها و کمک های مالی و معنوی دولت می باشد. هزینه های ساخت و تعمیر و نگهداری ورزشگاهها ، اعتبارات باشگاههای دولتی و کمک مالی مکرر به فدراسیون متضمن بقای حیات فوتبال بوده و مطمئنا بدون این کمکها فوتبال هیچگاه به این درجه از موفقیت نمی رسید.

5- با همه جفایی که به فوتبال پرآوازه و پرافتخار کشورمان آن هم بیشتر از ناحیه برخی مغرضین داخلی رفته است ، این فدراسیون با استفاده از همه ابزار و امکانات و مذاکرات در رایزنی های خود برای رفع ابهامات و احقاق حق فوتبال کشور ادامه داده و معتقد است از طریق مذاکره مشکلات قابل حل است. هر چند حق خود را در مراجعه به دادگاه حکمیت ورزشی که مورد تایید فیفا نیز می باشد محفوظ می داند.

درپایان وظیفه خود می داند مراتب تشکر و قدردانی فدراسیون را از حمایت ها و پشتیبانی های ریاست محترم جمهور و هیات محترم دولت ، مجلس محترم شورای اسلامی ، مسئولین محترم نظام و مردم شریف و انقلابی ایران اعلام داشته و بر استواری قدم و استقلال رای فدراسیون در دفاع از حقوق فوتبال مملکتمان تاکید نماید.»

بازیهای دوحه خط شروع محرومیت فوتبال ایران